vriendschapdipje?

Hee meiden,

Ik zit al een tijdje ergens mee en ik hoopte dat jullie me misschien de juiste kant op kunnen helpen. Ik heb sinds ongeveer 2 jaar een vriendin. In het begin waren we heel erg close en deelden we alles met elkaar; we spraken elkaar elke dag enz. Nu is dat opeens veel minder.

Ik kan ermee leven, maar er is 1 ding wat heel erg in haar veranderd is en waar ik wel teleurgesteld door ben. Ik ben nu namelijk steeds degene die het contact opent. Ik ben degene die haar een mailtje stuurt om te vragen hoe het met haar gaat als ik haar een week niet heb gesproken.

Het contact komt niet meer zo vaak van haar kant dus. Soms begint ze op hyves wel uit zichzelf tegen me te praten, maar ook dan laat ze mij de “leiding” nemen in het gesprek en vertelt ze niet echt dingen uit zichzelf.

Ik vind het heel moeilijk om haar te vragen wat de reden is voor dit gedrag. Weten jullie misschien wat het slimste is om nu te doen? Vaker tegen haar beginnen te praten en contact zoeken in de hoop dat ze weer zo spontaan wordt als vroeger? Of een tijd niets van me laten horen en kijken of ze uit zichzelf contact zoekt? Ik weet het even niet :x

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit verhaal te lezen:P!

xoxoxox

Ik heb ongeveer ook zoiets, maar dan zijn de rollen omgedraaid…

Ik denk dat je er gewoon met haar over dit moet praten… Misschien zit haar iets dwars?

O okee. Wat is jouw reden om “minder spontaan tegen haar te zijn”? Lol ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen xd.

Ik had dit ook en nu spreken we elkaar helemaal niet meer alleen een hoi als we elkaar op straat tegen komen.
Als ik jou was zou ik hier gewoon met haar over praten.

Ja dat is kut.
Ik heb ook zo iets…
Ik en een andere vriendin gingen naar myn beste vriendin.
Ze had een kuikentje gekocht.
Maar die durfde ze niet te pakken om in het hok te zetten.
Myn vriendin zegt laatmaar doe ik wel.
die pakt die dus op en die vliegt weg? Over de heg. Echt heel raar.
Toen was ze keikwaad ( ook op mij ? )
En nu hebben we geen contactmeer.
ik weet niet wat ikmoetdoen en iksnapnieteens waarom ze boos is op mij ?

Een week vind ik ook niet zo lang…
Misschien vind zij het niet nodig om na een week al een mail te sturen ofzo

ik heb dus precies het zelfde, ik weet ook niet echt meer wat ik moet doen…

Helpneededdd.
@ myntekst.

Bedankt voor de tips iedereen:)
Ik laat het denk ik maar even zo. Als het nog langer duurt, ga ik actie ondernemen. Alleen hoe vraag ik haar of ze wat vaker interesse wil tonen zonder haar te kwetsen of het gevoel te geven dat ze het niet goed doet? Ze heeft het best wel moeilijk en ik wil haar geen pijn doen):

@fatal design: Ik vind een week wel lang hoor! Als ik een heel goede vriendin een week niet gesproken of gezien heb weet ik niet meer waar zij allemaal mee bezig is en ik vind dat je dat wel moet weten van je beste vriendinnen. ;o

@ daphneb310: Hoelang duurde jullie “relatieprobleem”?

interessant verhaal om te lezen, want ik heb net hetzelfde gehad. nu is dat meisje niet zo goed m’n vriendin meer… misschien gaat dat wel beteren, ik hoop het toch , want dat was echt een fantastische vriendin…
vraag het haar misschien eventjes, leg haar uit wat je dwarszit, en vraag wat er haar dwarszit. (: veel succes! xoxo

@zeldzaam meisje: oh, dat is echt zielig van dat kuikentje, maar je vriendin mag je dat toch niet kwalijk nemen. je hebt haar tenslotte geprobeerd te helpen, en dieren kunnen nu eenmaal onverwacht reageren…

Mijn reden? lang verhaal…

Ik ga haar binnenkort idd maar even contacteren en vragen waarom ze zo doet… Misschien loopt het allemaal goed af(:

@ WithBrokenWings: vertel(:

Ik heb dit ook wel een paar keer gehad. Bij ons kwam het dan vooral doordat we elkaar een periode te vaak en te lang hebben gezien, en we waren elkaar dan nogal zat. Na een poosje ging dat dan wel weer over, dan waren we elkaar opeens niet zat meer ofzo (: Weet niet of dit het probleem is bij jullie, maar ik zal gewoon aan haar vragen of haar iets dwars zit.

@favourite
Ik herken het!
Ik denk dat iedereen dat wel een keertje heeft, zo’n periode. Dat heb ik namelijk ook wel eens en dan na een tijdje dan ben je juist weer heel close en zie je elkaar weer heel veel.
En dan zie je elkaar weer te veel en dan is het dus weer een tijdje minder!

Ze stelt zich aan…Dat kan toch gebeuren? Ze zou van haar eigen huisdier moeten weten dat het gaat vliegen als je 't uit het hok haalt.

@TS : gewoon eens praten met haar! Misschien heeft ze het gewoon druk de laatste tijd. Dat hebben ik en m’n beste vriendin ook.

Thanks voor de reacties iedereen:D
Ik heb vandaag een smsje gestuurd. Nog geen antwoord, maar ik denk wel dat ze er nu even over na gaat denken.