Vriendschap

Ik ben al 5 jaar bevriend met mijn beste vriendin alleen laatste tijd hebben we vaak discussies en ik denk dat het komt omdat we een eigen mening hebben gekregen we zijn nu allebei 18 dusja. Maar soms ben ik een beetje bang voor haar mening ze kan soms zo fel reageren als ik bijv een leuk shirtje zie waar zij niet van houdt durf ik dat niet goed te zeggen… en dat is ook niet goed want ik ken haar al zo lang. En als ik bijv iets te eten zou nemen wat ik niet ken zegt ze meteen lus je dat wel? op zo’n felle manier. Ze bedoeld het vast goed maar soms doet ze alsof ze beter weet en dat is best irritant… daarom durf ik niet goed me mening te zeggen soms ook over jongens ofzo niet. En bij andere vriendinnen heb ik dat dan wel. Het is opzich ook wel fijn soms omdat ik niet veel zelfvertrouwen heb en ze is dan als een grotere zus voor me. Ik denk dat het ook komt omdat we ouder worden maar ik wil niet dat we door zoiets ooit uit elkaar groeien

Hebben jullie dit ook wel is?

Uh ja. Met mijn ex-bff was dat de laatste tijd voordat we geen vriendinnen meer waren heel veel het geval. Toen zei ik er iets van, en meteen was de bom gebarsten en is het nooit meer goed gekomen alleen maar erger.

Ik kan je helaas geen tips geven. : (

Ahhh oke :frowning_face:

Ik kan ook soms heel fel uit de hoek komen. Maar ik heb het zelf vaak niet door. Vanavond ook, ik zei iets, ik weet niet eens meer wat. En dat meisje waarmee ik praatte reageerde van oh sorry hoor op zo’n zelfde toon. En toen had ik pas door hoe bot ik iets zei en dat bedoelde ik niet zo.
Dus ik vind het fijn als het mij gezegd word, want dan kun je er meer aan doen. Helemaal omdat ik het gewoon niet doorheb als ik bot uit de hoek kom.
Ik zou het dus bespreekbaar maken als ik jou was…

ja ik ben dan dus precies als dat meisje… maar dankje