[i]Hee Meiden!
Wat betekend vriendschap in jou ogen?!
eerlijkheid? Openheid? er altijd voor elkaar zijn, etc?!
Wanneer gaat een vriendin te ver, wat moet ze je echt niet flikken?!
Tell uss… [/i]
[i]Hee Meiden!
Wat betekend vriendschap in jou ogen?!
eerlijkheid? Openheid? er altijd voor elkaar zijn, etc?!
Wanneer gaat een vriendin te ver, wat moet ze je echt niet flikken?!
Tell uss… [/i]
Dat je elkaar vertelt wat je kwijt wilt, dat je het beste voor elkaar wilt, en dat je het ook kan accepteren als je zou je eens iets niet vertelt, maar iemand anders wel. Dat je elkaar begrijpt en helpt. En natuurlijk gewoon dat het gezellig is. Het is ook leuk als je dezelfde humor hebt. Fakeheid en zoenen met jouw vriendje: dan is de vriendschap wat mij betreft wel over
Vooral vertrouwen, ik vind iemand pas echt een vriend als ik weet dat als ik iets persoonlijks vertel (wat ik sowieso niet snel doe) hij/zij mij zal helpen en het er niet met iemand anders over zal hebben. Ik vind 't ook belangrijk dat je kunt vertrouwen dat hij/zij eerlijk tegen je is, je waarschuwt en er voor je zal zijn. Dan ben je een echte vriend.
En die zijn moeilijk te vinden, maar als je ze hebt, wees er trots op!
al die dingen denk ik:
-vertrouwen
-het gevoel hebben dat je altijd bij elkaar terecht kan
-elkaar alles kunnen vertellen
-je op je gemak voelen
-kunnen lachen met elkaar is ook echt belangrijk
ik kan er niet tegen als je met haar afspreekt en op het laatste moment afzegd voor iets ander, voor een jongen ligt aan de situatie maar is nog kut. ik kan er gewoon niet tegen als iemand naait.
xx
Vertrouwen, inderdaad. Als je mijn geheimen doorvertelt, ben je gewoon mijn vriendin niet. Als ik iets persoonlijks aan één van m’n vriendinnen vertel, moet ik er 100% zeker van kunnen zijn dat niemand het doorvertelt.
Verder moet je zo ongeveer altijd je hart kunnen luchten, ook erg belangrijk. En ze moeten je precies accepteren zoals je bent. En je moet gewoon discussies kunnen voeren zonder meteen ruzie te krijgen. Ik had eerst een vriendin die boos werd als je het niet met haar eens was. Dan heb ik er dus geen zin meer in, want dan kun je nooit meer je eigen mening geven.
Overigens merk ik nu dat als ik iets aan m’n vriendinnen vertel, me niet eens schuldig of bang ofzo voel dat iemand anders het te weten komt. Als ik dan per ongeluk iets vertel aan iemand die ik niet zo goed ken, ben ik daar wel bang voor. Ik denk dus dat ik mijn vriendinnen wel kan vertrouwen, aangezien ze ook nog nooit iets hebben doorverteld :].
Wat een vriendin vooral niet moet doen is je helemaal gaan opeisen. Daar heb ik zooon hekel aan. Zo’n mensen verwachten dat je ALLES met ze moet doen. Heeel irritant!
Nou een vriendschap zegt veel voor mij.
wat een vriendin niet moet flikken is bij mij al gebeurd.
ik ben gedumpt:(
xx
Openheid is inderdaad heel belangrijk!
Dingen proberen te verbergen leidt tot:
Dingen verkeerd opvatten, dat leidt tot:
Verkeerde conclusies trekken, wat leidt tot:
Alles bij elkaar opkroppen,
en dat is killing voor je vriendschap.
Daarom is het ook belangrijk dat je een vriend kunt vertrouwen,
en weet dat hij of zij jou respecteert. Op die manier is het makkelijker niet jaloers te zijn en ga je ook geen wraakgevoelens ontwikkelen ofzo
Als je lol kan hebben en kan leven met iemand zonder dat je hem/haar gaat wantrouwen of zelf gaat liegen, dat is vriendschap!
Wat hij/zij absoluut niet moet flikken:
Zichzelf opeens te goed gaan voelen, leugens vertellen…
Jaa vertrouwen & openheid zijn idd erg belangrijk!..
maarja niet iedereen is t daar blijkbaar over eens!
eigenlijk kan je een vriendschap vergelijken met een huwelijk!
Je gaat voor elkaar door t vuur!
Helpt de andere door goede tijden en door slechte tijden!
& wat er ook gebeurt je zal je vriendin nooit de rug toe keren en een mes in dr rug steken!..
& Slimxxmeisje je hebt gelijk!
Al die dingen kunnen leiden tot niet veel goeds…
So i’ve learned!
Ja, precies de dingen die bij mij fout zijn gegaan
Maar heb nu eigenlijk gewoon een paar leuke vriendinnen ipv 1 beste…
En het gaat hartstikke goed zo Haha.
Vriendschap betekend voor mij veel lachen, lol maken, elkaar helpen als de ander je nodig heeft, dingen die je aan andere mensen niet zou vertellen wel aan die goede vriend/vriendin vertellen, elkaar góed vertrouwen!
Iemand moet het bij mij echt niet flikken om me in de steek te laten zomaar!
Vertrouwen.
Alles wat hierboven genoemd is (:
-Vertrouwen
-Leuke dingen samen doen
-Lachen (en huilen als het nodig is)
-Elkaar ook momenten met andere mensen gunnen
-Initiatief van beide kanten vind ikzelf ook belangrijk!
Waar ik absoluut niet tegen kan: weinig van je laten horen…
Alles wat ik van vriendschap verwacht is al genoemd.
Échte goede vriendschap betekent voor mij dat je elkaar helemaal vertrouwt en je dus alles tegen die persoon kan zeggen. Ook zie/ spreek je die persoon vaak en kan je er lol mee hebben.
Ik ben al snel op vriendschap uitgekeken als de andere persoon je meer voor bepaalde dingen gebruikt of nooit vanuit zichzelf wat laat horen. Of natuurlijk als iemand iets achter je rug om zegt (of iets door vertelt) wat echt niet kan en je daar dus heel erg mee kwetst.
Ik snap echt niet dat mensen topics uit 2009 gaan opzoeken :’)
Misschien omdat die persoon in kwestie geen nieuw topic wilt openen? Anders zullen er weer mensen zeuren dat ze de zoekfunctie moet gebruiken en dat zo’n topic al bestaat.