Vriendschap verpest door gescheiden ouders

Hoi.

Ik heb al een paar jaar gescheiden ouders maar ik heb er heel erg moeite mee om daarover te praten. Nu is een vriendin van me erachter gekomen en ze wilt de vriendschap verbreken omdat ik het haar nooit heb verteld. Ze heeft er totaal geen begrip voor en ze is super boos op me. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

x

Als ze er niet over wil praten met je, dan zou ik haar lekker laten gaan.
Sommige dingen houd je gewoon liever voor jezelf en als mensen daar geen begrip voor tonen, dan zijn dat geen echte vrienden.

Ja ze heeft zelfs een paar mensen tegen me opgezet…

Wat een rare reactie van die vriendin. Dit zijn toch geen dingen die je zomaar in de groep gooit? Zo van dat je je voorstelt: Hoi, ik ben enjoooy en mijn ouders zijn gescheiden…
Het zijn dingen die je verteld als het toevallig ter sprake komt.
Dat je vriendin hier boos over wordt zegt meer over haar dan over jou.
Je geeft ook aan dat je het moeilijk vind om over te praten. Dan vind ik het logisch dat je het niet zomaar even verteld. Mijn moeder is overleden en dit vertel ik eigenlijk ook pas aan mensen als het toevallig ter sprake komt. Als er b.v. vragen over mijn moeder komen. Het zijn gewoon geen dingen die je zomaar vanuit het niets verteld.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ja ik heb precies hetzelfde, er is nogal wat gebeurd dus als iemand er dan naar vraagt is het nog een heel ingewikkeld verhaal om te vertellen. Alleen zij vindt dat ik alleen maar gelogen heb en ‘het makkelijk had kunnen vertellen’ en dat ‘ik alleen maar naar mezelf kijk’…

Wat heeft zij er in hemelsnaam aan om te weten dat jouw ouders gescheiden zijn. Lekker laten gaan die vriendin, dit is echt een probleem maken om niets.

Da’s geen vriendin. Punt!

Daar wil je toch niet mee omgaan, jezus

Ik vind dat iedereen hier wel heel overdreven reageert zeg, ik vind het absoluut belachelijk dat ze vindt dat jij ‘alleen aan jezelf denkt’ omdat je zoiets niet verteld hebt.
Maar het is ook mogelijk dat je vriendin een beetje overdreven reageerde omdat ze het gewoon heftig voor je vindt, er nooit iets van heeft gemerkt en er wel voor je had willen zijn maar daar geen mogelijkheid voor heeft gekregen etc.

Noujaa tuurlijk moet jij gewoon alleen mensen zoiets vertellen als je je daar fijn bij voelt en ik weet niet hoe goede vriendschap jij en die vriendin hadden, maar ik zou niet meteen de vriendschap verbreken ofzo.

Als je zo reageerde omdat je het erg vindt voor iemand ga je geen mensen tegen diegene opzetten. En daar is die ‘vriendin’ wel mee bezig.

Haha misschien geloof ik gewoon teveel in het goede in mensen, maaar ik ben ben eigenlijk benieuwd hoe die ‘vriendin’ mensen tegen de TS opzetten om zoiets, ik zie dat niet voor me…

Ze was best wel een goede vriendin van me. Nu heeft ze naar gezamenlijke vriendinnen gewhatsappt hoe verkeerd ik ben en hoe zielig zij is. Gelukkig trekken die vriendinnen daar zich niks van aan en blijven ze erbuiten. Ze heeft ook niet gezegd dat ze er voor me wou zijn en dat ik het daarom eerder had moeten vertellen ofzo… Dat zou ik namelijk wel begrijpen.

Ik kan me voorstellen dat vanuit haar oogpunt jij geen goede vriendin bent, als je zo iets, wat redelijk belangrijk is, niet verteld. Dan vind ik haar reactie en onbegrip niet goed, maar nog.

Dit. Ik haal uit het verhaal dat jullie voor de scheiding al vriendinnen waren. Ik snap ook dat het voor haar moeilijk is, als je vriendin zoiets zwaars meemaakt en niks zegt, zal ik het gevoel krijgen dat ze me buiten haar leven sluit. Dat ze mij niet vertrouwd en niet als echte vriendin ziet. Je hoeft heus geen details te vertellen ofzo

Nee we waren voor de scheiding nog geen vriendinnen, pas een jaar later. Alleen toen was er zo’n blokkade dat ik het aan niemand meer durfde te vertellen…

wauw dat vind ik best raar als vriendin toon je begrip…maar ik begrijp wel dat ze boos kan zijn maar niet zo erg ? of dat ze het uit wil praten maar vriendschap verbreken gaat te ver.

en roddelen over jou bij andere vrienden noem je geen goede vriendin.

Oké, dan vind ik het wel raar van d’r. Kan je niet met de andere meiden praten? Ik denk dat zij gewoon gemeen is en mensen tegen je wilt opzetten. Als het die scheiding niet was, was het wel wat anders geweest