vriendschap verdriet en haat. HELP.

Ik leerde Rens kennen op school, hij riep hoi naar me elke dag opnieuw.
Ik had hem nooit gezien of gesproken, en het facineerde me wie hij was.
Ik heb hem opgezocht op hyves, en zo begon het krabbelen.
Later kreeg ik zijn msn en daar bleek dat we heel veel gemeen hadden en ook veel dezelfde vrienden hadden. Hij zou 2 weken op vakantie gaan en als hij terug kwam dan zou ik 2 weken gaan, na die 4 weken zouden we met een groep afspreken om elkaar beter te leren kennen. Op dat moment had hij al 4 maanden met een heel populair meisje. Na 4 weken zijn we naar buiten gegaan, het was heel gezellig en we zouden zeker nog een keer afspreken dit keer met zijn vrienden die ik niet kende. Nou zo gezegt zo gedaan. Ik heb ze laten zien waar ik woon. En zo stond hij de volgende dag aan mijn deur om te chillen zoals hij het zei. Ik sprak steeds vaker met hem af, puur vriendschappelijk.Na 2 maanden waren we bestevrienden, vonden we zelf. Het ging uit met zijn vriendin, Hij vertelde mij alles, omdat we elkaar vertrouwden zei hij. ik vertelde hem ook alles. ook dingen die ik niet door mocht vertellen, want hij zou het toch geheim houden zei hij. Vervolgens kreeg hij een nieuwe vriendin waar ik het onwijs goed mee kon vinden en een tijdje goede vriendinnen mee ben geweest, hun relatie ging uit en ik zag haar ook steeds minder maar Rens zag ik steeds meer. Ik kreeg ruzie met mijn goede vriendin. Maar dat was het probleem niet. ik had een andere bestevriendin en die vertelde me iets wat ik perongeluk doorvertelde aan Rens, hij heeft het tegen iedereen verteld. Maar dat weet ik pas sinds 2 dagen. Ik kreeg een vriendje die hij absoluut niet mocht. maar dat maakte me niet uit ik verdeelde mijn tijd gewoon tussen Rens- mijn vriendje- andere vrienden.
Inmiddels had ik ook een andere bestevriend, Rens voelde zich daardoor achter gesteld, maar dat was nergens voor nodig Rens kwam namelijk voor alles en iedereen. het ging uit met mijn vriendje, en Rens kreeg een nieuwe vriendin, MYN VIJAND. ik kan het absoluut Niet met haar vinden en nou verbied ze Rens met mij om te gaan en moet hij van haar ruzie met mij maken, en de vrienschap verbreken. en dat heeft hij ook gedaan. hij kraakt me af en verteld al mijn dingen aan alles en iedereen.
Nu wil ik hem nooit meer zien of spreken. maar ik hou nogwel van hem.
Hij weet ook niet dat ik alles weet, en als ik het hem vertel dan zegt hij sorry, enja meer kan hij ook niet doen?
wat moet ik doen met Rens en ons 1 jarige vriendschap.
hem laten vallen of als het uit is hem een tweede kans geven?

sorry voor dit verhaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

En wat als het niet uitgaat met zijn vriendin?
Maar als dat wel het geval is moet je zelf beslissen of je hem een 2e kans wil geven.
Ik zou er wel, voordat je hem die 2e kans geeft, eerst heel goed met hem over praten.
Wij weten niet alles, dus wij kunnen niet beslissen of je hem nog een kans moet geven, dat ligt helemaal aan jou (;

jawel. dat gaat nogwel uit.
Zijn vriendin is iemand die na 2 maanden op iemand is uitgekeken.

Dan moet je zelf beslissen of je hem nog een kans geeft,
zoals ik al zei; dat kunnen wij niet voor je doen.

shit, ik was van plan je verhaal te lezen maar na de naam rens kon ik me niet meer concentreren :open_mouth:

wat een nutteloze reactie is dit

Als het uit is eerst lang in de steek laten en negeren. Dan een kans geven. & zoals hierboven al gezegd is… Is hij wel een tweede kans waard?

Sterkte!

vriendschap met jongens
begin ik nooit meer aan.

beschouw dit als een upje.

ik vind hem eigenlijk een enorme LUL het is al dom van hem dat ie je afkraakt en jullie vriendschap beeindigt maar dat ie die geheimen doorvertelt die jij hem hebt vertelt dat vind ik echt gemeen want jullie vertrouwde elkaar

maar ja of je hem een teewde kans geeft is je eigen keuze :slightly_smiling_face:

dankjewel meiden!
nogmeer reacties:$?

Als jullie vriendschap veel voor je betekent zou ik hem een tweede kans geven.

Je kan hem wel een tweede kans geven, maar dat is je eigen beslissing. Je geeft nog wel om hem, maar bedenk je wel:

1. Vertrouw je hem dan nog wel?
  2. Loopt het dan nog wel zo makkelijk als vroeger?
  3. Geloof je dat hij dit niet nog een keer gaat doen?

Heel jullie vriendschap zou anders kunnen gaan lopen als je hem een tweede kans geeft, misschien gaat het wel goed maar dat moet je zelf beslissen of je hem nou nog een kans geeft.

ik denk niet meer dat ik hem zou kunnen vertrouwen, zeg anders tegen hem dat als hij ooit nog goed wil maken met je dat hij hiermee moet stoppen (niet persé uitmaken met zn vriendin hoor) en weer gewoon moet proberen met jou om te gaan, als hij dat niet wilt dan ja… is het duidelijk.

wel shit dit…

hij heeft zijn beste vriendin ( jou ) voor zijn vriendinnetje laten vallen, als hij echt om je zou geven zou hij je heus niet laten vallen voor iemand anders hoor en zou hij ook niet al die dingen door gaan vertellen.

maar het is wel jouw beslissing…

Tegen hem zeggen dat je het heel jammer vind en dat je erg teleurgesteld in hem bent omdat hij jullie vriendschap zomaar opgeeft voor een meisje. Veel meer kun je toch niet doen. Maar ik zou het hem zeker laten weten dat je het heeeeeel laag van hem vindt en diep teleurgesteld bent. Daarmee moet je hem vast raken.