vriendschap verbreken of niet?

Ik heb nu ruzie met een vriendin, we waren drie jaar lang ontzettend goede vriendinnen, en nu heeft ze nogal duidelijk laten merken dat al die jaren onze vriendschap niks voor haar heeft betekent.
Ik kan haar wel slaan, zo boos ben ik op haar. Ik voel me echt gebruikt.

Het probleem is, die vriendin heeft het hartstikke moeilijk. Haar vader slaat zijn eigen kinderen, haar moeder kan bijna niet meer lopen, haar broer zit al een tijd in de gevangenis en haar vriendje behandelt haar als oud vuil.
Ik wil er heel graag voor haar zijn, ik vind het echt verschrikkelijk. Ik wil dat ze weet dat ik er voor haar ben, maar ook weer niet.

Ze heeft me heel erg gekwetst, en heeft duidelijk gemaakt dat het haar niks interesseert wat er in mijn leven gebeurt. Het draait áltijd om haar.

Ik ben echt teleurgesteld in haar. Maar ik kan ook niet toekijken hoe ze kapot gaat.

Ik weet echt niet wat ik moet doen.

ik zit met (ongeveer) hetzelfde. Ik blijf bij haar…

Ik het verbreken, maar wel tegen haar zeggen als je me echt nodig hebt, ben ik er nog steeds voor je. Want geven om je doe ik altijd.
Maar vrienden blijven met iemand die geen vriend van jou wilt zijn werkt niet.

Probeer eens met haar te praten over wat je dwars zit. Als het daarna niet veranderd kun je beter de vriendschap verbreken.

niet dumpen

ik denk dt ze het niet meende. Maar zich gewoon zo kut voelt door alles. Dat je dan zelf ook zo hard word. Je ziet t vaak ook bij mensen die gepest worden bijv. Die gaan dan weer mensen pesten. En zo heb je meer voorbeelden. Miss kan je beste afstand houden maar er wel voor dr zijn als ze je nodig heeft

@Vocals

Ik heb haar alles al vertelt, en daarom hebben we nu ruzie.

Het probleem is, stel dat ik in haar situatie zat dan zou ze er niet voor mij zijn, dat weet ik zeker.

misschien kan je haar een tijdje met rust laten, en haar na een week ofzo een kaartje sturen dat je er heel graag voor haar wil zijn maar je hebt het gevoel dat ze jou niet nodig heeft… zoiets? :slightly_smiling_face: ik zou haar iig niet negeren gaan! ik denk dat ze achteraf blij zal zijn dat je er altijd voor haar geweest bent. :slightly_smiling_face:

ik zou verbreken, als zij er in dezelfde situatie niet voor jou was, waarom zou je er dan voor haar zijn ?
met zo iemand wil je niet verder leven lijkt mij

ze heeft je nodig
niet dumpen
misschien was ze die dag chagarijnig
praat een keer met haar wanneer ze in een goede bui is

@Melodi

ze is eigenlijk áltijd shagrijnig, en als ze in een goede bui is zal ik het waarschijnlijk wel weer verpesten door erover te beginnen. En trouwens, ze ontloopt me omdat ik een paar dingen heb gezegt waardoor ze niet meer met me wilt praten.

@jacquliine
Ik vind het wel een goed idee. Maar ik heb het als ik eerlijk moet zijn bijna het gevoel dat ze dat niet verdient, ze heeft zoveel dingen gezegt die echt pijn hebben gedaan.

Vriendschap moet van twee kanten komen. Natuurlijk heeft ze het erg moeilijk en staat haar hoofd niet altijd naar wat in jouw leven omgaat. Ik denk alleen dat het nu zo is dat ze alles (on)bewust om haar leven laat draaien, zonder dat ze nog begaan is met wat er in jouw leven gebeurt. Dat is niet eerlijk tegenover jou. :slightly_smiling_face: Ik zou op dit moment het contact op een heel laag pitje zetten. Zij kan niet van jou verwachten dat jij er altijd voor haar bent, terwijl zij er nooit voor jou is. Ze heeft die wake-up call nodig, zodat ze misschien in gaat zien wat ze echt aan jou heeft en wat ze jou als vriendin zijnde kan bieden.

hmm ja oke dan word het lastig… maar je twijfelt wel, dus je weet niet zeker dat je haar echt kwijt wil… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja, maar dat is dus ook het probleem ):

Echt precies dit.

Ik denk dat het stoerdoenderij is. Denk dat ze je hard nodig heeft

ik snap mensen niet hoor.
als ze toch gezegd heeft dat je stront voor haar bent.
waarom the fuck voel je de behoefte nog om vrienden met haar te zijn.
een ding is dat je het haar niet gunt en het rot vind. Maar ik zou het echt niet kunnen vriendschap op commando.