vriendschap stuk?

Heey mensen!

Vanmiddag heb ik heel erg ruzie gekregen met een goeie vriendin van mij.
Ik ben nieuw in haar klas (maar we zijn al heel lang goeie vriendinnen) en daar is een hele leuke jongen. Toen ik een keertje met hem zat te flirten, zij zei tegen iemand: ‘Ik vind het helemaal niet leuk dat ze zo close is met hem, ze is net nieuw, ik gun het haar niet!’
Ik hoorde dat later weer van een ander en ik confronteerde haar er niet meteen mee, maar vanmiddag op de fiets kregen we ruzie over iets heel onbenulligs - over of een vijfdeklasser nou wel naar een vriendin van ons keek of niet. Dus toen zei ik: ‘Ja misschien gun jij het haar niet maar het is wel zo!’
En zo begon de ruzie dus…

Dat is een deel van het probleem. Maar mijn vriendin is laatste tijd zooooo’n bitch. Ze is nu heel erg close met een andere vriendin, wat het probleem opzich niet is, maar ze laat ons in de steek. Ze is alleen maar bezig met dat andere meisje, en als ik dus heel even met haar ben heb ik het gevoel dat ze het alleen maar doet omdat ze anders niemand heeft. Ze is echt heel erg gemeen geworden, en hoe vaak wij allemaal ook zeggen dat ze moet veranderen en ons niet zo in de steek moet laten, ze luistert toch niet!

Dus wat moet ik doen? Ik heb echt geen zin in ruzie, heb nu echt een rotgevoel. Maar ik heb ook geen zin in goedmaken, want welke vriendin zegt nou zoiets of doet zo dom?

Heeeelp!

Ik gun het haar niet?
lekkere vriendin…