Vriendschap over met beste vriend?

Hoi,

Ik heb een beste vriend. Laten we hem even S. noemen. Nou. Met hem ben ik nog niet zo lang beste vrienden, een halfjaartje pas ofzo. Nou, onze vriendschap werd best wel close. We zeiden ook ‘i love you’ tegen elkaar enzo, als vrienden dacht ik. Maar toen werd het wel heel erg, hij smste mij elke dag en op mijn verjaardag belde hij me vanuit Oosterijk helemaal terwijl dat hartstikke duur is. Toen begon ik iemand leuk te vinden, zijn beste vriend. Ik had eindelijk de moed verzameld om hem dat te vertellen alleen toen was hij geschockt en in de war, (hij wou vertellen waarom, maar toen moest ik weg) de dag daarna kwam ik er nog op terug maar hij wou écht niet meer vertellen waarom en werd boos als ik erover begon. Ik begon het idee te voelen dat hij me zag als meer dan een vriendin. Ikzelf vind hem niet leuk, hij is mijn type niet en ik wil onze vriendschap niet verpesten, hij is wel onwijs lief (: Toen sloeg het ineens helemaal om uit het niets. Hij praatte op msn niet meer tegen mij, vermeed mij in de klas en ging om met veel vriendinnen van mij maar zei zo min mogelijk woorden tegen mij. Ik vroeg me af waarom, maar ik dacht dat als ik het zou vragen hij zou doen alsof er niks aan de hand was (heeft hij wel eerder gedaan). Nu dus, ben ik bang dat onze vriendschap over is. Ik mis hem echt enorm en ik wil hem terug als beste vriend, maar eigenlijk ben ik ook onwijs boos dat hij me zo heeft laten stikken. Nu de vraag is: moet ik hem vergeten, negeren, vergeten, vragen wat er aan de hand is? Ik weet het echt allemaal even niet meer en ik zit er best wel mee.

Alvast bedankt als je me wil helpen!

ik heb ook zoiets gehad! ik had een beste vriend, maar mijn vriendje vond dat niet echt geweldig. die beste vriend vond dat ik hem liet stikken voor mijn vriendje etc, en begon me te negeren. dat heeft hij welgeteld 2 dagen volgehouden, op die 2e dag ben ik gewoon op hem afgestapt en heb hem op de man af gevraagd, waarom hij zich nou zo achterlijk gedroeg. je moet dus gewoon met hem praten in rl!

Ik zal nog proberen een gesprek met hem aan te gaan, kun je er naar vragen en kun je misschien vertellen wat je ons nu verteld …

En als hij dat ook afwijst/negeert… tja.

Ik zou het proberen in ieder geval en niet meteen opgeven,.
Hou de eer aan jezelf en laat het er niet meteen bijzitten, laat merken hoe belangrijk je het vind en hoe je je er over voelt :slightly_smiling_face:

ik zou het eerst even laten rusten, en dan na een tijdje vragen waarom die zo doet & wat er aan de hand is. en zeggen dat jij heel graag nog vrienden met hem wil zijn enz.

Je zegt ‘ik hou van jou’ tegen elkaar en dan vraag je je af waarom hij opeens gaar gaat lopen doen als je iemand leuk gaat vinden? Voor sommige mensen is ‘ik hou van jou’ een heel beladen zin en heeft het een wat diepere betekenis… ik zou het dus echt nooit tegen een ‘vriend’ zeggen, ook al is het een van mijn beste vrienden, want dan zou er wel wat meer aan de hand zijn dan alleen een vriendschap, vind ik dan… :'3 Dus waarschijnlijk is hij nou verward en jaloers omdat je iemand anders wel ziet zitten. Ga een gesprek met hem aan of schrijf een brief waarin je alles duidelijk uitlegt en aan hem vraagt of hij ook een oplossing weet ofzo? :3

Ja mja, ik zou ^ inderdaad ook niet snel ‘ik hou van jou’ tegen een beste vriend zeggen. Of diegene moet weten dat het gewoon ‘iets tussen ons is’ - ‘wat niks betekend’ , maar gewoon meer in de zin van ‘je bent m’n beste vriend en ik hou van je zoals ik ook van mijn vriendinnen hou’ <<< dat is haar bedoeling waarschijnlijk geweest, en dat is in dit geval echt gewoon verkeerd overgekomen ja…

achja maar we weten niet precies hoe dat is gelopen… :slightly_smiling_face:

Ik zou bij hem langs gaan, en er gewoon bij een kopje thee rustig over praten. Precies wat je zegt, dat je hem heel lief vind, maar hij simpel weg niet je type is. Hij is daar in tegen wel je beste vriend, en je hem voor geen goud kwijt wilt, etc.

Dat kan hij vast niet weerstaan. : )

ja dat is zo, maar ik weet zeker dat hij weet dat ik het bedoel als ‘houden van als vrienden’ want het is zo, ik hou van hem want hij is echt lief.
ik wil hem heel graag duidelijk maken dat ik ‘denk’ dta ik hij mij leuk vind, maar ik ben bang dat ‘denken’ alleen niet genoeg is en dat ik het zeker moet weten. want straks is dit helemaal niet zo, en dan sta ik wel mooi voor schut! en ik vind die andere jongen al niet meer leuk, vanwege dat hij mij niet zit zitten, hij noemde me lelijk ):

ja, alleen ik heb hem zegmaar wel duidelijk gemaakt dat ‘ik hou van jou’ was op de vrienden-manier, en tenslotte heeft hij het eerst tegen mij gezegd. dus het is wel zo van dat ik het terugzei omdat hij het tegen mij zei, ik zeg namelijk ook niet zo snel ‘hou van jou’ ivm dat het verkeerd overkomt of dat je er iemand mee afschrikt.

als jullie al goede vrienden waren, en dat je hem mist, moet je het hem wel laten weten! maar hem niet daarmee in de war maken, gewoon alles duidelijk aan hem uitleggen zoals je hier heb uitgelegt! en wel allemaal in RL natuulijk…
als hij echt niet wil luisteren kan je hem altijd nog een brief schrijven, die moet hij dan wel lezen uit nieuwsgierigheid xD

succes verder, en hou ons op de hoogte ja? :grinning: xx

Ik heb zelf ook een vriend en ik zeg ook ‘love you’ tegen mijn beste vriend. Maar ik ken hem al vanaf groep 5 en ik zit nu in het 5e van middelbare zeg maar haahah. Maar hij kan daar best wel wat achter hebben gezocht. Ik zou met hem gaan praten indd dan kan je zijn reactie zien in zijn gezicht enzo.
succes (ll.)

hoi,
ik heb er eigenlijk over nagedacht en ik durf eigenlijk niet face2face te zeggen dat ik denk/dacht dat hij mij leuk vind… wat nu?

Een brief inderdaad? Hij zal het zeker weten lezen.