vriendschap of meer?

Hai meiden,

Ja, ik zit een beetje met iets raars, vind ik. Ik heb sinds een jaar weer echt een beste vriendin waar ik mee kan lachen en huilen en alles mee deel. Daar ben ik echt heel blij mee, maar sinds een tijdje ben ik bang dat ik meer voor haar voel dan alleen vriendschap. Ik denk veel aan haar en ik merk dat mn stemming ook van haar afhangt.

Als ik bij haar ga chillen, blijf ik ook vaak slapen en liggen we heel dichtbij elkaar en raken we elkaar random aan. niet intiem ofzo, maar meer gewoon kietelen, stoeien… dat soort dingen. Sinds dit zo is, blijf ik daar ook steeds aan terug denken. Ik weet dat zij bi/lesbisch is, maar ze heeft al heel vaak aangegeven dat ze niet verliefd op mij is.(zo van: wees niet bang… :sob::muscle: :cold_sweat: ) En dat geloof ik ook wel want de vriendinnen die ze heeft gehad lijken totaal niet op mij. En ik ben zover ik weet gewoon hetero. Het gekke is dat als we via internet praten, zij soms opeens heel afstandelijk en kortaf kan doen. En als ik bij haar ben of zij bij mij is, is het altijd gezellig.
Maargoed, via internet komen dingen ook sneller bot over, maar als anderen bot overkomen boeit het me niet zo. Maar bij haar doet het me echt heel veel. Dan wil ik alleen nog maar in bed liggen en huilen. Dat kan natuurlijk ook gewoon komen omdat ze zo’n goede vriendin is. Ja, ik weet het niet zo goed meer.

Je stemming hangt van haar af en je denkt veel aan haar. Hoe denk je dan aan haar? Krijg je kriebels? Vind je haar mooi?
Ik snap dat je in verwarring zit, want je hebt dit nog nooit gevoeld. Je zegt zelf dat je hetero bent, maar sta wel open voor de gevoelens die je nu hebt, want je zit nog in een fase van ontdekken!
Ik maak wel uit je verhaal op dat je meer voor haar voelt dan alleen vriendschap, misschien kan je eens aan haar vragen hoe zij erachter kwam dat ze ook op vrouwen viel? Wat haar kenmerken zijn zeg maar.
Ik denk dat het uitspreken van je gevoelens wel belangrijk is, geef het de tijd want het kan ook een bevlieging zijn.

Ik denk dan vooral aan hoe gezellig het was. we wonen niet zo dicht bij elkaar dus ik zie haar niet heel vaak. Ik krijg ook niet echt kriebels als ik haar zie of aan haar denk. Maar ik word wel blij van een berichtje of knuffel of een ander soort aanraking van haar.
Ja als ik haar weer eens in het echt zie zal ik het eens vragen… Maar ik ga niet zeggen dat ik haar misschien leuk vind, want zij weet niet beter dan dat ik op mannen val en straks ben ik haar kwijt ofzo, dat is echt het laatste wat ik wil. Daar ben ik trouwens ook overdreven bang voor… om haar kwijt te raken!
Ze negeerde mij een tijdje terug en daar voelde ik me echt heel rot door, had nergens meer zin in daardoor enzo. Terwijl een andere vriendin het contact al bijna een jaar verbroken heeft met mij en daar heb ik niet 1 nacht wakker van gelegen…

En ik mis haar heel erg. Maar misschien is dat gewoon omdat we elkaar zo weinig zien. Wat erg is dit.

Dat kan ook een stimulatie van je gevoelens zijn he, dat jullie elkaar weinig zien! Ik zou zoals je zelf ook al zegt gewoon een gesprek met haar erover beginnen als jullie elkaar weer zien, dan hoeven jullie helemaal niet over je eigen gevoelens te praten! :wink: