Vriendschap of geen contact meer?

Hoi!

Ik ben op dit moment een beetje in de war en zit heel erg met gemengde gevoelens.
Een jongen, die wel 6 jaar ouder is dan ik(ik ben 19), dat is niks geworden, omdat het telkens fout ging. Dat kwam vooral doordat ik bindingstangst had. Daar probeerde ik overheen te komen, maar had toch regelmatig terugvallen. Hij deed zijn best om het te begrijpen en was ook heel geduldig, want vaak hadden we dan 1 of 2 weken even geen contact, maar ik miste heb telkens toch weer en dan spraken we weer af.
Na een halfjaar, gingen we met een groep 's avonds weg en die avond voelde gewoon zoo goed. Alles leek te kloppen. Maar ja, 3 dagen later komt alle benauwdheid en angst 10x zo erger weer terug en ik voelde me echt niet goed. De volgende dag zou ik hem zien, dus heb hem laten weten hoe het zat. Hij vond het wel jammer en we hebben nog even gepraat…
Maarr… toen kwam hij zelf met wat kut nieuws. Zijn beste vriendin en ex had gezegd dat zij zwanger van hem zou zijn. Dit bleek achteraf niet waar te zijn, maar ik was daarna erg kwaad. In die tijd dat het wat minder ging was hij gewoon met haar naar bed gegaan! Ik voelde me echt verraden, alsof ik hem niks seksueels kon bieden… En hij zei dat ie alle tijd had…

Een paar weken heb ik geen contact gehad met hem, al had hij er zoveel spijt van. Later hebben we het toch weer uitgepraat via msn(omdat ik dan rustig kan nadenken wat ik kan zeggen. in het echt kan ik dat niet goed).
Daarna voelde ik me al veel beter en begin hem al weer te missen en zou ik hem graag willen zien… Maar dan denk ik aan wat hij gedaan heeft, dat keur ik echt niet goed en kan er nog boos om worden. Zo switchen die gedachten steeds… Daar word ik toch een beetje gek van…

Ik heb wel het gevoel dat ik alles nog een keer goed in het echt moet uitpraten maar ergens ben ik bang dat het toch weer fout zal gaan, ook al weet ik zeker dat ik niks met hem wil na alles wat er gebeurd is. Daardoor kan ik misschien beter niet afspreken en geen contact te hebben of? Ik zal hem nog wel vaak zien omdat hij in mijn vriendenkring zit…

Wat vinden jullie?

Contact verbreken. ookal praat je het uit, de kans dat jij weer wat voor hem gaat voelen is er nog altijd. en dan zal je het nog moeilijker krijgen

Ik denk dat het contact verbreken inderdaad het beste is, anders word je toch telkens herinnerd aan wat hij heeft gedaan enzo. Ik denk dat je beter iemand anders tegen kunt komen.

Het probleem is wel dat ik hem nog vaak tegen zal komen, hij zit bij mijn vriendenkring…

Heb het ook even in het eerste bericht gezet, voordat iedereen hier overheen leest…

zolang je niet zekker weet dat jeje kan binden zou ik het niet doen

wand dan gaat het weer fout en neemt ie misschien weer een ander

Na alles wat hij heeft gedaan, kan ik me sowieso niet binden aan hem…
Maar ik zit vooral nog met een zwak voor hem en ben bang dat er toch iets kan gebeuren

Ik weet niet wat je moet doen, enkel over die msngesprekken; als je op voorhand je goed voorbereid op je gesprekken, en je er vanuit gaat dat 't moeilijk wordt om met hem te praten en je op het moment zelf jezelf de nodige tijd geeft gaat 't in het echt ook lukken hoor, ik had dat een tijdje geleden ook :grinning: