vriendschap met mijn beste vriendin

Hee.

Ik ben al ongeveer 5 jaar beste vriendinnen met haar. ik heb nu ongeveer 3 jaar een vriend en die 2 kunnen ook goed overweg. haar paard staat bij mij op stal heel gezellig allemaal.

maar nu gebeurde er laatst iets vervelends. Mijn vriendin was ontmaagd door haar vriend, en ze wou ook graag weten of dat bij mij al gebeurt was. ik zij ja, maar gaf verder geen details. dat vind ik iets voor tussen mij en mijn vriend.

nu hoorde ik vorrige week het volgende van mijn vriend: een klasgenoot van hem had van mijn beste vriendin gehoord dat mijn vriend mij had gedwongen om seks te hebben, dat ik het helemaal niet wou maar dat ik het nu wel best vond. en nog veel meer onzin er omheen.

nu ben ik best wel boos en teleurgesteld, maar dit had ik van haar kunnen verwachten (helaas), daarom vertrouw ik haar ook geen details toe. maar ze voelde zich blijkbaar geroepen om zelf details te bedenken. nu gaat dat verhaal rond op de school van mijn vriend, wat hij natuurlijk niet leuk vind.

ik heb al tegen haar gezegd wat ik gehoord heb, ik heb haar niet meteen beschuldigd van: JIJ hebt doorverteld. ze zei dat ze het niet meer weet omdat ze waarschijnlijk aangeschoten was. zij is de enige die dit weet van mij en mijn vriend…

wat nog een probleempje is: als we uitgaan met de vriendinnen groep sta ik er tegen een uur of 3 altijd alleen voor. mijn beste vriendin en nog een andere vriendin(die laat ik er verder buiten) gaan dan altijd met jongens zoenen etc. maar ik heb een vriend en ik zit daar niet op te wachten, ik wil gewoon lol maken met vriendinnen. van te voren spreken we wel af dat ze dat niet doen, dat het een meide avond word. maar na een paar drankjes vergeet ze dat weer.

nu vind ze het niet meer zo leuk om met me om te gaan omdat ik niet meer met ze wil stappen. maar ik wil ook wel andere dingen doen. samen paardrijden, filmpje kijken, shoppen. maar het gaat haar alleen maar om uitgaan. nu heeft ze kontact opgenomen met basisschool vriendinnen van haar en dat zijn nu haar ‘vriendinnen’.

wat moet ik hier nu mee? ik vind dit echt raar. ik wil niet meer stappen en ik word afgeschreven.
wat zouden jullie doen met zo’n meid? ik wil de vriendschap niet kwijt maar als het zo moet hmmm…

liefs

Even offtopic: Ik heb ook een paard :grinning:

Maar goed, over je verhaal:
Dit lijkt op iets wat mij een paar jaar geleden ook is overkomen. Mijn toenmalige beste vriendin vond mij niet ‘cool’ genoeg meer. Ze wilde namelijk iemand die als een hondje achter haar aan liep en alles wat ze deed geweldig vond. We zijn toen zegmaar ieder onze eigen weg gegaan.
Ik zeg niet dat jouw vriendin ook zo is, maar ik vind haar niet erg aardig overkomen. Ik zou haar iig vragen waarom ze zo doet, ik vind dat je daar recht op hebt als beste vriendin zijnde.

Jeetje, ik kan me niet voorstellen dat ik zoeits als ontmaagd worden pas zou vertellen als dat zou worden gevraagd door mijn beste vriendin. Ik zou haar meteen bellen waarschijnlijk, ik kan me ook niet echt een (goeie) vriendschap voorstellen waarbij dat niet zou kunnen…
OT, een serieus gesprek met haar voeren. Het enige wat je kan doen.

tja, dat zou ik ook wel willen maar zij verteld mij ook helemaal niks over zichzelf. en ik vertrouw haar niet echt doordat ze vaak doorverteld.

gisteren deed ze opeens weer heel aardig en gezellig. maar toen was ik ook als enige in de buurt… haar andere vriendinnen niet…

Ik heb trouwens ook nog een ´probleem´ met een andere hele goeie vriendin.
we spreken bijna nooit af omdat ze het altijd druk heeft, maar als we dan afspreken dan krijg ik 1 dag vantevoren een sms:"hee ik kan wel maar alleen van 2 tot 4 of van 6 tot 9 want ik moet dit en dat en dit.
dan plant ze me in zeg maar. terwijl we een hele dag samen zouden zijn. en als ik dan wel kom zit ze de hele tijd met haar telefoon vanalles te regelen, tas in pakken enzo.

okee… sorry dat ik dit zeg maar dat is dus geen vriendin (om het even netjes te zeggen). Ik zou gewoon andere meisjes op je stal proberen aan te spreken! en anders wat meer met vrienden van je vriend omgaan!
het is misschien voor jou een groot verlies opeens, want tjaa… ze was toch je beste vriendin… maar blijkbaar is ze een egoïst… en kan je niet veel aan doen ):

De vriendschap hoeft ook niet verloren te gaan.
Maar wat je nu met ons bespreekt, zal ik ook met je beste vriendin bespreken.
Meidenavond is een meidenavond, zonder boys en zonder telefoons.
Je moet haar de kans geven dat te kunnen en dat ze niet alles verraad en verdraaid.