Vriendschap met ex beëindigen

na een lange relatie, heeft mijn ex het 3maanden geleden uitgemaakt.

Ik heb er vrede mee nu…ik hou zoveel van die jongen, dat ik niet eens boos kan zijn op hem, toen het uit was heb ik het zo gelaten en heb zijn keuze geaccepteerd, niet omdat ik het een goede reden vond, verre van dat, maar omdat ik niet op was, van alles…
Ik vocht voor onze relatie, hij liet het voor wat het was, ging vreemd, ik gaf hem kansen, ik regelde leuke dingen en zorgde ervoor dat we elkaar elke week zagen. Tsja, ik hield van hem en nu zie ik wel, dat er véél meer van zijn kant af had moeten komen, maar het was mijn eerste serieuze relatie…

Hij wilde beste vrienden blijven, ik ook… we spraken elkaar amper, en het ging moeilijk, omdat als we elkaar spraken hij al onze leuke dingen ging opnoemen, waardoor ik huilend op mijn bed lag.

We hebben 2x afgesproken wat gewoon gewoon-gezellig was.
Maar toch, hij kwam dan soms maar heel kort of was te moe om wat leuks te gaan doen, ik irriteerde me daar vreselijk aan. Had ik daar dan me héle middag voor vrij gehouden?

Nu begon hij pas erover dat als hij bij me was hij zag hoe graag ik hem wilde.
WHAT? dacht ik… Ik heb hem niet een aangeraakt, heb niet eens hem aangestaart en nam duidelijk héél veel afstand… Hij daarin tegen…
Ik zei dat HIJ dat juist wilt, hij zei dat dat inderdaad zo is, dat hij best weer lekker met me het bed zou willen induiken…
Ach hij mag er van dromen! Dit doe ik alleen als ik een relatie heb…
een beetje alle voordeeltjes bij mij hebben, maar me anders lekker laten stikken, zo goedkoop ben ik niet O.o

Ik ben toen verder gaan praten over een ander onderwerp, maar vanaf toen nergeerde hij me compleet…
een dag later heb ik daar wat van gezegd, omdat ik gewoon niet weet wat hij nu wilt.
ach hij was bezig voor school, maar op facebook stroomde de berichten binnen in mijn ‘‘timeline’’ van reacties en ‘‘vind ik leuk’’ en op twitter was die ook aardig actief en op w’app ook constant online.
Ik zei dat ik wel meer wist dan hij dacht.
Toen kon ik opdonderen en me bek houden.

Ik wil dit niet! Hij breekt mijn hart al zo lang, ik wil nu zelfs een punt achter onze vriendschap zetten, want nee op hem kan ik niet bouwen.

Moet ik dit nog aan hem vertellen, of compleet gaan negeren? Hoe moet ik dit aanpakken? En vooral; hoe moet ik reageren als hij ineens weer komt praten…

Wat moet ik zeggen, om hem duidelijk te maken dat ik dit niet wil? Hij zal me waarschijnlijk toch wel een zeur vinden en dit onzin vinden. want hij heeft nu gewoon weinig tijd verteld hij aan mij… na deze drukke periode wilt hij wel weer praten!? zei die…

Het liefst wil ik vrienden blijven, maar ik weet niet of dit ooit nog gaat werken…
Bij wie heeft dit wel of juist ook niet gewerkt?

Ik denk eerlijk gezegd dat dit zo niet gaat werken, nee. Hij behandelt je nou niet echt bepaald aardig… Ik zou gewoon tegen hem duidelijk aangeven dat je er geen behoefte meer aan hebt om contact met hem te houden/hebben en dan ook meteen alles van hem verwijderen. Dus nummer verwijderen, verwijderen van facebook enz; gewoon geen contact meer dus.

Ik denk na alles wat er tussen jullie is gebeurd geen kans meer is op een gewone vriendschap.
Je zegt zelf al dat hij je kapot zou blijven maken. Dus zou hem de vriendschap niet eens gunnen.

JetJ, ik gun hem mezelf ook helemaal niet… omdat hij weet hoe leuk hij het met mij kan hebben en bij mij thuis… maar bij hem word ik niet uitgenodigd.
En als ik alleen goed ben om af en toe mee te praten, hoe leuk leven hij heeft, hoeft het van mij ook niet, dat vind ik geen vriendschap…

alleen iets houdt me tegen, ik denk gewoon omdat ik zoveel van om hem geef. Mijn verstand weet wel beter maar mijn hart is verslaafd aan hem om het zo maar te zeggen. En ik probeer erboven te staan, maar soms op sommige dagen val ik helemaal terug, en lukt sterk zijn ff niet meer…

ohPARTY; nee hij behandelt me nu meer als een soort van iemand waar hij op terug kan vallen als hij dat even leuk vind…

Wat een sukkel, je verdient echt 10x beter. Laat hem gaan!
Hij is verder duidelijk, behandeld je echt onaardig, en alleen als het goed aankomt doet die aardig, (om jou in bed te krijgen ofsow)
Gewoon overal verwijderen, telefoon/FB/foto’s alles. en compleet negeren. Dat zal vast heel moeilijk zijn en worden maar tijd heelt wonden! en achteraf zie je (vaak) dat het beter was!

Succes ;3

alliesss;
Hij ook misschien wel duidelijk, maar ik snap niet waarom hij dan telkens terug komt naar me, om wat af te spreken, of een leuk praatje… En de andere keer weer zo doet. Als hij me nou altijd nergeerde kon ik nog denke; zat door de stront… Maar wat ik al zei; mijn hart is verslaafd aan hem ofso. en al kan je daar natuurlijk wat aan doen en moet ik er boven staan… het doet gewoon pijn om iemand eerst te verliezen, dan denk je nouja dan maar zo, dan word je weer alleen maar teleurgesteld en dan word je weer afgekat alsof ik één of andere mogool ben…

maar dankje :slightly_smiling_face:

Ja ik snap je helemaal! Maar ik heb zelf ook een lange relatie gehad, die nu 1.5 jaar over is. En ook voor mij blijft het wwel moeilijk om geen contact te zoeken. Na zo’n lange relatie heb je zoveel met elkaar gedeeld en meegemaakt, en ik denk dat hij het ook moeilijk vind om jou 1,2,3 los te laten. Ookal is dat wel wat hij uiteindelijk wilt…

Maarja laat je gewoon niet gebruiken! Just ignore him.

Aliesss; ja, 2jaar lang ben ik met hem op vakantie geweest, in totaal 4 keer… dus ja dan zit je 2 weken met elkaar en als je het dan gewoon leuk hebt, geen ruzie en van alles van de wereld ziet vergeet je het allemaal niet, logisch…

maar nee ik moet me indd niet laten gebruiken…

lees ook vaak genoeg berichten van hem nu met andere meiden en dat zijn nogal ‘‘ik heb zin in je’’ berichten en lijkt net een hoer.
Dan doet mij dat gewoon pijn, omdat ik denk; hier zit een meisje wat ziels veel om je geeft en zich zorgen om je maakt en jij doet nu zo!?

iemand nog tips?

Pff zit er een beetje door heen de laatste dagen…

heeft iemand niks tips?
Of hoe ik het met hem moet bespreken?

ik wil hem gewoon vertelle dat vriendschap zo niet hoeft van mij… maar ik weet niet hoe en of ik het wel moet zeggen…

aan de ene kant maakt ie me op dit moment zo boos en denk ik; donder maar lekker op, maar aan de andere kant denk ik; miss krijg ik er later wel spijt van ;(

Ik heb een tijd lang (zo’n anderhalf jaar) een hele hechte vriendschap gehad met een jongen, daarna ongeveer een half jaar iets met hem gehad… Daarna ging het uit, we wilden beide heel graag terug naar de vriendschap. Maar hij kwam alleen ‘naar me terug’ als hij het moeilijk had. Toen heb ik daar een best wel heftig gesprek over gehad, eerst ontkende hij alles (dat hij niet alleen terug kwam als het slecht ging maar ook leuke dingen ging vertellen). Later begon hij zelf erover, dat hij het inderdaad deed. Sindsdien heb ik geen gesprek meer met hem gehad, ik ben het ‘gezeur’ gewoon beu en heb zijn nummer uit m’n telefoon verwijderd, z’n msn adres ook, en hij had me al geblokkeerd op facebook. Het beste wat je dus kan doen is een gesprek aangaan, het zal heel erg kut voelen waarschijnlijk, ik heb gelukkig een vriend waar ik het allemaal aan heb kunnen vertellen, misschien dat dat bij jou ook helpt?

ik ben een gesprek aangegaan… Toen werd ie boos en kon ik opdonderen.
Ik zei; hoe zie jij onze vriendschap dan. Toen zei die ja weet ik veel.
toen zei hij; zoals het nu is is het toch best.
Ik zei dus; nee…
Toen zei hij dat ik dan maar pech had en hij ging toen slapen.

Ik heb de volgendedag gezegd dat ik het zo niet wilt, dat hij me de ene keer nergeerd en de andere keer leuk en aardig doet.
Nouja toen zei hij dat hij gewoon de laatste tijd chagerijnig is en ik op de verkeerde momenten tegen hem praat…

afijn; ik ben er niks wijzer uit geworden vind ik…
en het heeft trouwens nik geholpen, want vandaag doet ie weer precies hetzelfde…

Gewoon een punt achter zetten, wat een zak

neggelswokkel; ja, dat is alleen makkelijk gezegd dan gedaan ;’) maar ja ik weet dat het moet, ergens diep van binnen! Maar moet ik hem dat nog vertellen of niet?

vind trouwens niet leuk, hij was van de week jarig en allemaal vriendinnen hebben hem gefeliciteerd ( berichtje gestuurd ) voel me echt klote…want ze weten wat die me allemaal aan doet ;(

cherryblossoms; het is gewoon dat ik het ook ‘‘leuk’’ wil kunnen afsluiten, ik hou gewoon niet van ruzie.
om hem te zien vind ik ook niet erg, maar hij nodigd me niet eens uit terwijl hij het wel beloofd…

mrja hoe hij tege me doet moet ik indd niet accepteren, dan ga ik ander hem staan en moet proberen er boven te staan!

Zo iemand hoef je toch niet eens als vriend meer. Ik tenminste niet…
In mijn ogen wil hij geen relatie met je, maar alleen maar seks.
Ik vind dat je beter verdient. Hoe ik het zou aanpakken? Hem flink de waarheid vertellen en vervolgens alle contact met hem verbreken. Als je hem tegenkomt op straat zou ik hem enkel nog groeten, maar niet blijven staan voor een praatje.

kimmlovee; maar als ik hem flink de waarheid vertel, dan doe ik mezelf alleen maar pijn omdat ik dan waarschijnlijk toch een *** reactie terug krijg en dan heb ik me zelf er ook weer mee.
Sorry ben echt te zacht voor die jonge, altijd al geweest en teveel kansen gegeven en heb over me heen laten lopen.
Maar je hebt wel gelijk

Misschien is ruzie er wel voor nodig om dit af te kunnen sluiten. Al hebben jullie het zegmaar ‘‘goedgemaakt’’ dan is het zo makkelijk dat je weer een zwak momentje voor m krijgt, met ruzie spreek je elkaar gewoon lekker even voorlopig niet meer, en dat zal je goed doen.

secretme; ja dat is misschien ook wel zo.

Ik moet me alleen zelf wel gaan verbieden niet op zijn twitter te kijken/facebook en hyves.