Vriendschap met een jongen?

Hii,

Met een groep leerlingen van school was ik op een excursie. Op de terugweg met de bus kwam ik in gesprek met een jongen uit mijn jaar en het klikte heel goed. Aan het eind van de rit vroeg hij mijn nummer en een paar dagen later stuurde hij mij een whatsappje. Sindsdien hebben we een gepraat op whatsapp. Alleen het ding is dat ik ben altijd de gene ben die het gesprek begint. Als we eenmaal praten is hij heel erg geïnteresseerd en enthousiast aan het praten maar zelf een gesprek beginnen doet hij niet. Dit kan misschien komen doordat hij zijn telefoon niet vaak gebruikt (hij heeft bijvoorbeeld geen instagram).
Ook praten we alleen via whatsapp. Op school zeggen we alleen hoi tegen elkaar. Ik wil daarom gewoon een keer met hem afspreken (als vrienden) maar ik weet niet precies hoe hij zal reageren. En is dat raar om als meisje te vragen?

Hebben jullie tips om een vriendschap (of meer?) met een jongen op te bouwen?
Groetjes!

Gewoon vragen. Ik vind het totaal niet raar als een meisje een jongen vraagt om af te spreken.

Wat ik wel zelf heb meegemaakt is dat men toch snel dénkt dat het als ‘‘meer dan vrienden’’ bedoelt is. Dus als het als vrienden is is het misschien handig om dat erbij te vermelden, niet dat hij er verkeerde ideeën bij krijgt.