vriendschap kwijt :(

Meiden ik heb jullie hulp nodig, hoop dat jullie kunnen helpen?

Het is nog niet zo lang uit met m´n ex en in de tussentijd heb ik weer contact met een andere leuke jongen gekregen, kende hem nog van vroeger. Hij had ook net z´n relatie verbroken en eigenlijk is het tussen ons eerst meer vriendschappelijk begonnen omdat we beide nog in een relatie zaten toen. De relatie met m´n ex is nogal klote verbroken, en die nieuwe jongen heeft me er echt doorheen gesleept. We hebben een paar keer afgesproken, maar ik kreeg niet altijd goed hoogte van hem hoe hij het nou zag. Berichtjes en ´dates´ waren wel erg flirterig. Stuurde hij ineens (nu ongeveer een maand geleden) een smsje; dat hij weer terug is bij z´n meisje?! totaal uit het niets ook… Echt, ik was best pissed, want hij had me best hoop gegeven en begon hem echt leuk te vinden! Dus heb toen nogal bot gereageerd en hij liet daarop weten dat we maar even moesten stoppen met het contact.

In de afgelopen maand heb ik hem nog een paar x gesmst, allemaal vrij algemene berichtjes. Maar heb daarop eigenlijk nooit iets van hem terug gekregen. Ik mis het contact met hem gewoon ontzettend! Heb een moeilijke maand achter de rug, het loopt allemaal niet zo lekker thuis en op school etc. En hij kon me altijd opvrolijken en goede raad geven. Het gevoel dat ik hem leuk vindt is eigenlijk wel weggetrokken weer, en ik gun hem ook gewoon het beste met z´n vriendin! Maar ik zit er echt ontzettend mee dat onze ´vriendschap´ nu ook helemaal over is… Ik zou dat contact graag weer willen herstellen, maar ik weet niet hoe.

Zit er nu aan te denken om hem te bellen en dit verhaal aan hem te vertellen, maar ik weet niet of ik daar het lef voor heb. We belden eigenlijk nooit. En ben ook gewoon bang dat het stalkerig oid op hem overkomt? Zijn signalen zijn vrij duidelijk namelijk… Wil verder ook niet stoken in hun relatie ofzo. Dat meisje heeft trouwens nooit een probleem van ons contact gemaakt, maar wellicht dat dat nu veranderd is omdat we een paar x hebben afgesproken toen zij een ´break´ hadden. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? of kan ik het maar beter laten rusten? :frowning_face:

Ik zou hem bellen en ‘sorry’ zeggen, vanwege je botte reactie. Zeg hem dan dat je heel eerlijk bent wanneer je zegt blij voor hem te zijn. En vraag hem vervolgens of het mogelijk is om jullie vriendschap weer op te pakken, omdat jullie vriendschap jou veel waard is. Wellicht helpt het om zijn vriendin ook eens te leren kennen? Het is wel zo fijn dat jullie beiden weten over wie het precies gaat wanneer erover gesproken of mee afgesproken wordt. Geeft wat vertrouwen dat het echt goed zit.

Bedankt voor je reactie! Ik zie er alleen echt tegenop om hem te bellen, heb dat al x aan hem gesmst maar daar heb ik nooit een reactie op gehad… Ik weet eigenlijk uberhaupt niet of hij er wel op zit te wachten, maybe was ik voor hem wel gewoon afleiding toen z´n relatie slecht ging en het uit ging.

nog iemand die kan helpen?

Ik zou hetzelfde doen als PureVision zegt :wink:

Dit zou ik ook doen, of het hem persoonlijk vertellen, het is misschien enger dan een smsje, maar komt wel eerlijker en persoonlijker over. Dat hij je opvrolijkt en raad geeft / gaf, betekent dat hij ook om jou geeft/ gaf. Maak hem duidelijk dat je jullie vriendschap bijzonder is voor jou.
Dit moet trouwens wel alleen doen als je echt zeker weet dat je niks meer voor hem voelt, anders gaat het je veel pijn doen.

Thanks meiden! Ik had vandaag eindelijk genoeg moed verzameld om hem te bellen, 3x gedaan maar hij nam niet op en laatste keer drukte hij me weg. Kan komen omdat hij in het buitenland zit… Heb toen dus maar een sms gestuurd met wat ik wou zeggen, maar nog steeds niks terug gekregen. Dus ben bang dat die vriendschap er niet meer in zit… :frowning_face:

Even een kleine update. Heb op die sms met uitleg helemaal geen reactie gehad. Daarna nog een paar x een berichtje gestuurd, ook nooit meer iets gehoord… En je zou denken, dan ben je wel klaar met zo´n jongen toch, maar ik kan het gewoon nog steeds niet loslaten :frowning_face: Ik vind het zo jammer hoe alles gelopen is en heb gewoon ook echt spijt van sommige dingen die k gedaan/gezegd heb, dan denk ik weer: had ik dat maar anders gedaan, dan was ik die vriendschap niet kwijt geweest… Ik mis hem gewoon in m´n leven en heb zo vaak de neiging om hem nog te smsen oid!

Ik heb gewoon zo sterk het gevoel dat ik ervoor moet vechten, deze vriendschap betekende echt veel voor mij, maar ik betwijfel of dat zin heeft. En ik wil ook niet als zo´n stalkerige meid overkomen… Kan jullie advies hard gebruiken meiden, alvast dankjewel :slightly_smiling_face:

Ik snap je gevoel, ik heb hetzelfde met mijn ex-beste vriend. Helaas heeft hij me toen zonder iets te zeggen tegen me helemaal uit zijn leven verwijderd, dus ook van Facebook en Twitter en alles, dus zijn boodschap was duidelijk toen ;(
Als hij niet reageert op je smsjes, zou ik niet weten wat je anders nog kunt doen. Je kunt misschien bellen of langsgaan, maar dat komt ook weer zo stalkerig over.

Heb je echt nooit een reden gekregen? :open_mouth: dat is echt rot! ´t is bij ons zo dat het zo gaat sinds hij weer bij z´n vriendin is, dus waarschijnlijk vind zij het niet ok… Heb ook zoiets gevraagd een x en toen kreeg k van hem terug: we stoppen er maar ff mee! (sloeg op smsen) daarna niks meer gehoord…

@Believe: ik heb dat ong. een maand geleden gedaan en toen werd ik weggedrukt en op sms met hele uitleg heb ik nooit een reactie gehad… :frowning_face:

Fyn Ik heb dat ook gehad ! Ik ben naar zijn huis geweest, en ik denk er nu aan dat dat echt het allergens te was dat ik kon doen. Want weetje als je het recht in zijn gezicht zeggt dan kan die het nooit verkeerd opvatten. Gewoon doen ’
X

Is het bij jou wel goedgekomen? :slightly_smiling_face: Naar z´n huis vind k echt doodeng en weet ook natuurlijk niet of hij thuis is… Hij is vaak voor z´n werk in het buitenland, dus maakt het nog lastiger. Denk dat ik iets ga sturen / bellen ofzo met oud&nieuw… Nieuw jaar, nieuwe start hopelijk? Maar wat precies weet ik nog niet zo goed, pff…

=

Ja, was ik ook van plan :slightly_smiling_face: wilde dit niet zo precies doen hoor, maar wel iets met die gedachte erachter en puur vriendschappelijk inderdaad!

-

Best wel lullig dattie gewoon nergens op reageert, hij kan op z’n minst gewoon nog 1x zeggen van dat het voor hem niet meer hoeft als dat zo is. Beetje kinderachtig om je te negeren terwijl je niks ergs hebt gedaan. Als je nog 1x wat wil proberen moet je dat doen, maar als dat niet werkt zou ik het gewoon laten voor wat het is, je hebt genoeg geprobeerd. Misschien komt er ooit later nog wel es wat van zijn kant.

Nou heb hem vanmorgen berichtje gestuurd met gelukkig nieuwjaar en veel geluk met z´n meisje etc. En dat ik ons contact en z´n goede raad miste enzo, met de vraag of we in ´t nieuwe jaar misschien weer nomaal tegen elkaar konden doen… Maar nog steeds geen reactie &heb zo´n idee dat ik die ook nooit ga krijgen :frowning_face: