Vriendschap kapotgemaakt

Oke, het is nu niet meer zo’n probleem, maar ik voel me er wel schuldig over.

Begin mei ontmoette ik een jongen, J. We msnden veel en toen ik z’n nummer kreeg ging al mijn beltegoed aan hem op. Halverwege de maand werden we verliefd op elkaar, terwijl we elkaar nog nooit hadden gezien. Eind mei zagen we elkaar dan eindelijk en een week later vroeg hij me verkering. Ik had ja gezegd, opeens veranderde hij heel erg en begon hij heel wanhopig en klef te doen. Ik had er met een aantal mensen over gepraat, inclusief zijn beste vriend, M (die kende ik al een jaar). Daarna besloot ik het uit te maken. Op de dag dat ik het uit ging maken kreeg ik al een smsje van J met dat hij dacht dat ik M leuk vond en hij mij, terwijl dat niet zo was. Een vriendin van me had J verteld dat ik het uit ging maken, toen kreeg ik dus een smsje dat zijn half broertje was overleden (is niet eens zo, hij loog over te veel dingen). Er waren zat redenen om het uit te maken, en hij begreep het maar niet.
Door mij kreeg hij ruzie met z’n beste vriend, en nu zijn ze dus ook geen vrienden meer. Nu, een aantal maanden later, zijn M en ik verliefd op elkaar. J vroeg laatst al aan M of we iets hadden, en hij kwam nogal jaloers over. Ik heb het gevoel dat hij erg boos zal worden als we wel iets krijgen, niet dat ik me er iets van aantrek ofzo, want J is zelfs op mijn vriendinnen verliefd geweest.

Waar ik nu dus bang voor ben, is of er een ruzie zal uitbreken als ik iets met M neem?

Je was toch geen vrienden meer met J?
Dan kan J toch niet veel zeggen als jij met M neemt?

Ik begrijp je verhaal half xD.

Ik ken het karakter van M niet echt. Maar hij zal wel jaloers zijn dan denk ik. Ligt aan zijn karakter of hij ruzie gaat maken…

Als er ruzie komt tussen M & J is dat niet jouw verantwoordelijkheid, maar die van M. Hij gaat immers met de ex van z’n beste vriend.

Jaa, het is een lastig verhaal.
En nee, M en ik zijn beide geen vrienden meer met J,
maar J praat af en toe tegen M als het om mij gaat. :grin:

Nou, schot voor open doel. Jij bent verliefd op M en hij op jou. Ga ervoor. Wat kan jou die J nou bokken.

Dat doe ik ook, (:
maar J is dus zo’n persoon die gaat dreigen als iets hem niet aanstaat,
hij heeft mij bedrogen met een mes (nee ik lieg nu niet) toen ik het uitmaakte, omdat het hem niet aanstond.

Als dat nu weer gebeurt, doe aangifte. Iemand met een mes bedreigen, is ziek.
Je weet nooit waar hij toe in staat is.

Wat een kut ex heb je trouwens :slightly_smiling_face:

Ja hea. :slightly_smiling_face:
Hij loog over zn leeftijd, werk, opleiding, familie situatie alles.
En nog snapte hij niet waarom ik het uitmaakte, zielig gewoon. :grin: