Vriendschap is....

Wat is vriendschap volgens jou?
Ik weet niet of er al zo’n topic is, maar heb t niet gevonden
Kopieer het lijstje voor je en zet je eigen dingen erbij.

Ik begin alvast:

• Elkaar dag en nacht kunnen bellen
  • Bij liefdesverdriet komt zij langs om je te troosten met kilo’s chocola
  • Zij luisterd nogsteeds naar dat verhaal over je crush, die je al 10.000 x hebt verteld
  • Jullie kunnen samen lachen en huilen

…Nou vertel allemaal…ik ben benieuwd!!

-‘Ik ben het niet met je eens’ kunnen zeggen zonder dat je daardoor ruzie krijgt. Oftewel: gewoon discussies kunnen voeren zonder dat het in ruzie verandert.
-Elkaar kunnen vertrouwen is serieus héél belangrijk voor mij, hoe cliché het ook is.
-Je eigen mening hebben, lijkt een beetje op punt één, maar dan bedoel ik dus ook kunnen zeggen dat je je vriendin d’r kleren vandaag niet bepaald leuk vindt, en gewoon aan d’r kunnen vragen ‘kan dit?’ en dat ze dan ook haar mening geeft en niet gewoon zegt ‘jahoor! prima!’.
-Oftewel: eerlijk zijn (goedzo Marit, wat ben je weer lekker omslachtig bezig).
-Natuurlijk samen kunnen lachen enzo, en altijd bij elkaar terecht kunnen, blablabla.
-Dat ze je troost als je het moeilijk hebt, je helpt en dat je dan samen naar een oplossing zoekt :].
-Dat ze je accepteert zoals je bent, en jij haar.

Ik ben héél blij met mijn vriendinnen =).

…een illusie, een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom

http://www.youtube.com/watch?v=KyuiOU6s2yk is een liedje voor
mensen die dat niet weten :wink:

Echte vriendschap bestaat dus niet.

* Bij liefdesverdriet komt zij langs om je te troosten met kilo’s chocola.
Bij liefdes verdriet hoef je niet aan te komen kloppen als je vriendin bv. je vriendje nooit heeft gemogen.
* Zij luisterd nogsteeds naar dat verhaal over je crush, die je al 10.000 x hebt verteld
Je zou er zelf ook schijt ziek van worden als je steeds het zelfde verhaal over die eeene persoon hoort.
* Jullie kunnen samen lachen en huilen
Sommige meiden weten niet wat ze moeten doen als je in paniek bent. Je hebt vriendinnen om te lachen en vriendinnen om te huilen.

En ja, ik weet het dit komt depri over. Maar dat komt ookwel omdat ik ruzzie heb met mijn vriendinnen omdat ze mijn vriendje niet mogen. En dat kan iedereen overkomen. Echte vriendschap bestaat niet. Want perfécte mensen bestaan niet.

Nou… bij mij en mijn beste vriendin klopt alles wel zo ongeveer, maarja ik ken haar ook al 11 jaar zo’n beetje… Dus we zijn al wel wat van elkaar gewend ook. :wink: Ik geef toe, soms hadden we wel ruzie en soms wat vaker, maar uiteindelijk is alles toch weer goed gekomen, dus ik ben heel blij dat ik haar heb. :wink:

Daar ben ik het niet mee eens, perfecte mensen bestaan niet maar echte vriendschap wél. Dat zijn die mensen, waarop je kunt bouwen ook al heb je ze een tijdje niet gezien/gesproken. Die mensen die jou altijd helpen, die je vergeven voor de stomme dingen die je hebt gedaan, die je probéren op te vrolijken, die je probéren te laten lachen, die probéren een luisterend oor te zijn. Dat zijn die mensen, die er álles voor doen om je te helpen/zien/spreken/laten lachen/laten huilen, en waarbij je áltijd terecht kan, no matter what. Tenminste, zo zie ik het…

Bij mijn beste vriendin kan ik dat allemaal hoor? En zij ook bij mij?
Het is jammer voor jou, dat je zo’n iemand nog niet heb ontmoet. Ik hoop dat je dat nog doet.
Echte vriendschap bestaat wel. Waar zou het anders heen gaan met de wereld x’]?
Mensen zijn niet perfect, maar wel perfect voor elkaar.
(die vond ik even heel wijs van mezelf :])

Echte vriendschap is elkaar accepteren zoals je bent, naar elkaar luisteren, gewoon ruzie met elkaar kunnen maken, het weer goed maken… etc.

altijd voor elkaar klaar staan, elkaar steunen in moeilijke tijden en elkaar toch ook accepteren hoe je bent.

Daar ben ik het niet met je eens. Mijn zus heeft een vriendin, die kent ze al vanaf de kleuterklas. 11 jaar dus. En ze doen alles met elkaar, ze leven met elkaar mee, lachen en huilen samen, beoordelen elkaars vriendjes en hebben dezelfde smaak, dus het is nooit dat de een de ander zn vriend niet mag. Ze helpen elkaar met hw, en alles wat je maar kan bedenken. Dat is echte vriendschap. Als je naar hun kijkt op foto’s zie je het ook al gewoon. Ik vind het geweldig, en ik hoop dat ik ooit ook zo een vriendin vind…

x

Ja dat denk je nu…
Dat dacht ik namelijk ook, dat kan nog vies tegen vallen.
Ik kon mijn ‘vriendinnen’ ookal een jaar of 10, en dit had ik niet verwacht.
Maar mensen bleken dus achteraf niet perfect te zijn.

Eens.

vriendschap is
vertrouwen
kunnen lachen om alles en niets
ware jij kunnen laten zien

Vriendschap is… Ruzie kunnen maken!
Het teken van echte vriendschap is bij mij ruzie kunnen maken. Pas wanneer ik iemand volledig vertrouw en zeker weet dat het weer goed komt kan ik ruzie met iemand maken. En dat kan ik dus met mijn beste vriendin.

ik ben het hier ook niet mee eens. ik denk dat echte vriendschap wel bestaat. bij echte vriendschap zijn er geen perfecte mensen. daarom is het vriendschap, ze zien dat je niet perfect bent, maar ze accepteren je zoals je bent.
en je kan altijd eerlijk tegen elkaar zijn, ze kunnen zelfs zeggen dat ze er gek van worden dat je dat verhaal over je crush al 10.000 keer hebt gehoord, en niet boos worden. ik denk dat bij wie je je goed voelt, en bij wie je alles kwijt kan en kan lachen en huilen, dat dat echte vriendschap is.

Ben ik het helemaal mee eens!

*Schouderklopje* :’)

volgens mij bestaat echte vriendschap niet
punt uit xp

Tuurlijk bestaan echte vrienden!!
vind trouwens niet dat er dan regels aan gebonden moeten zijn als: ze trootsen te ofzo ( ja tuurlijk is dat zo XD ) maar ik vind echte vrienden ook meer een gevoel X)

check mn blog, ik heb er een heel verhaal over geschreven!
feel free to comment :grin:
http://lisa1109.hyves.nl/…endelijke_vlieg_Aad/fy7R/