Vriendschap: ik sta in het midden

Heey,
ik heb al een tijdje een enorm rotgevoel op school. Ik heb al sinds de 1e (zit nu in de 3e) een hele goede vriendin maar vooral dit jaar gaat het slecht. Ze is erg negatief en gaat waarschijnlijk van school af (ik probeer met haar te praten, alleen ze laat niet veel los en zondert zichzelf af). Ik vind het lullig om haar een soort van in de steek te laten maar ik wil ook met andere mensen omgaan. Ik heb dit jaar een ander meisje ontmoet met wie ik het goed kan vinden alleen langzamerhand ging die naar een ander ‘groepje’. Heel veel mensen vinden dat mijn vriendin en ik bij elkaar ‘horen’ maar voor mij is dit echt vervelend. Ik heb het gevoel dat als het zo verder gaat en zij van school af is, ik niemand meer heb omdat ze zich bijna nooit bij de groep betrekt. Iemand tips?

Ik denk dat een angst is en dat het in werkelijkheid waarschijnlijk helemaal niet zo is en dat meisje, als ze echt zo aardig is (waarmee je goed kan opschieten), kan je ook later nog bij haar terecht. Ik heb wel een tip en dat is om niet naar andere mensen te luisteren en wat ze er van vinden. Want hoe goed kennen zij jou nou? Je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt. Komt echt wel goed haha.

Ik stond ook tussen 2 vriendinnen in.
Ik zonderde daarna mezelf af. Degene van de 2 die 't accepteerde zou bij me terug komen, de ander niet.
Uiteindelijk bleef ik met 1 vriendinnen, die ander hield me aan 't lijntje.
Kies dus voor jezelf.

Die vriendin die 't moeilijk heeft kan je gewoon steun bieden.
Andere/nieuwe vrienden zoeken is juist goed. Om je sociale wereld te verbreden en haar te steunen.

Okee, bedankt voor de reacties. Ik moet proberen echt te kijken naar wat ik fijn vind alleen weet ik dat vaak niet…