Er staat in dit forum omschrijving dat het voor alle relaties is, dus dan zal het wel goed zijn. Kan anders iemand dit topic verplaatsen naar waar het wel hoort?
Ik heb twee jaar geleden een grote dip gehad. Ik ben naar een andere school gegaan en heb een hoop vriendinnen verloren. Nu ongeveer een half jaar geleden is het contact met een goede vriendin van toen verwaterd. Ze heeft mij goed geholpen en is me zelfs komen opzoeken in de kliniek. Ze stond altijd voor mij klaar.
In elk geval is haar leven anders dan de mijne nu. Ze gaat uit en ik nog niet. Ze is met jongens bezig en ik nog niet. Laatst stuurde ze me een berichtje op Facebook dat we snel weer moesten afspreken. Ik had het idee dat het contact altijd vooral van mijn kant kwam en dat ik belde om af te spreken. Toen ik heb dus geantwoord dat we dat inderdaad eigenlijk moesten doen. Ze reageerde met ‘‘We bellen!’’. Dit is nu twee weken geleden denk ik, en ik heb nog niets van haar gehoord. Ik heb haar net een berichtje gestuurd met de tekst: ‘‘bel jij of ik? ’’, omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb dat het contact vooral van mijn kant komt. Als we samen zijn is het wel gezellig en kunnen we wel lachen.
Het is gewoon moeilijk en het doet me pijn, want ze was wel echt een goede vriendin, en ik mis haar wel. Ik heb nog steeds vriendinnen, maar niet veel en zou graag contact met haar hebben.
Maar zal ik mijn best doen om de vriendschap weer te herstellen of niet? Vooral nu onze levens zo anders zijn. Ze zit op een andere school nog steeds en naja. Ik weet het gewoon niet en zit in dubio. En hoe kan ik het dan het beste aanpakken? Zonder stalkerig over te komen?
Bedankt!