vriendschap & blog

waarschijnlijk zegt de titel je niks, maar naarmate je dit verhaal leest ga je het denk ik wel snappen. het wordt een redelijk lang verhaal dus bereid je je er maar op voor.

T. had een site, een blog/verhalensite. ze schreef heel erg mooi en veel. ze schreef verhalen met haar hart. ik had ook een site. een blog, m’n blog werd veel bekeken en T. en ik gaven elkaar tips. we waren hele hechte vriendinnen.
helaas is het nu anders.
ik ben gestopt met mijn blog wegens tijdnood.
ik heb een tijd later aan T. gevraagd of ik haar mee mocht helpen met haar site.
gewoon ‘kleine’ klusjes doen. zoals een beetje ‘bloggen’, gedichten maken of opzoeken, spelfouten verbeteren, etc.
want, ik mis het bloggen wel een beetje.
alleen, T. wilt het niet, en dat durft ze niet direct te zeggen.
wanneer ik haar mail, mailt T. alleen maar alternatieven terug zoals ‘vraag anderen of je hun mag helpen met bloggen’.
T. heeft uiteindelijk toch gezegd dat ze het niet wilde.
en daar heeft ze ook goede en sterke argumenten voor.
ik begrijp het, alleen, T. en ik zijn nu niet zo hecht meer.
ik voel (en T. waarschijnlijk ook) dat er iets tussen ons zit.
ik vind het echt behoorlijk moeilijk om te zeggen waarom ik dit post en hoe jullie mij mischien kunnen/willen helpen. maarja, ik probeer het:

ik heb na alle mails die we elkaar gestuurd hebben (over of ik haar mocht helpen met haar site) een veel minderhecht gevoel over ons.
terwijl we eerst echt hele goede vriendinnen waren, we vertelden echt alles aan elkaar, we konden altijd wel iets kwijt en we wisten ook altijd wel raad met problemen van elkaar. nu is dat niet meer zo, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. maar laten we het er op houden dat we een ruzie hebben. alleen T. en ik proberen het niet als een ruzie te laten zien. heel vreemd. maarja, ik wil T. een mail sturen, dat ik me een beetje down voel over onze soort van ruzie.
maar ik weet niet hoe ik het moet verwoorden. ik voel me echt heel erg down.
en ik vind het super moeilijk om te verwoorden wat ik nou precies wil zeggen, dus doordat jullie vragen aan mij stellen kunnen jullie denk en hoop ik wel een beetje begrijpen wat er aan de hand is en hoe ik me precies voel.

dankjewel voor het lezen van dit wazige topic.

X

niemand?

ten eerste vind ik het heel logisch dat zij niet wilt dat iemand mee helpt aan haar blog. ten tweede is het heel logisch dat vriendinnen uit elkaar groeien. ten derde denk ik niet dat het iets helpt als je zielig gaat doen tegen haar.

Gewoon zeggen dat je het moeilijk vindt zoals je het hier ook beschrijft en zeggen dat je het gevoel hebt dat er iets tussen jullie zit en dat je dat heel erg jammer vindt omdat jullie eerst zo hecht waren.

gewoon weer bloggen/?

kan niet, kheb het te druk. (gymnasium=veel huiswerk, op rotterdam op school zitten en ergens anders wonen = heel lang reizen.)

+1