Vriendschap beeindigen?

HoiHoi,

Ik zit met een probleempje.
Ik heb een beste vriend die echt veel voor me betekend!
Alleen is het probleem dat altijd alles van mijn kant moet komen,
Ook woont hij heel ver weg. Waardoor ik hem nooit zie, wanneer ik bij mijn vader ben is hij ook bij zijn vader en dat is een pokke-end rijden. Als hij bij zijn moeder zou zijn zou het geen probleem zijn, Dan is het een kwartiertje fietsen.
Dus ik weet nu niet meer wat ik moet doen, ik denk dat het beter is om onze vriendschap te beeindigen, maar ik ben zo bang om hem voorgoed kwijt te raken en dat ik hem echt supererg ga missen!
Hij heeft heel veel voor me gedaan het afgelopen jaar.

Help.

kan je niet gewoon de weken van je vader en moeder omwisselen?

Ik zou het inderdaad met hem bespreken. Zeker als hij zoveel voor je betekent :slightly_smiling_face:

Inderdaad slim om het eerst te bespreken, en dan ook kijken hoe hij in de situatie staat. En vanuit daar een beslissing nemen.

Laat de vriendschap gewoon zoals deze is.
Laat het initiatief van zijn kant komen, want het moet hem gaan opvallen dat jij ineens weinig tot geen contact zoekt om af te spreken.
Hou gezellig contact via whatsapp of iets, maar de vriendschap zomaar verbreken is alleen maar zonde.
Desnoods verwaterd het alleen maar en dat voelt dan minder verloren.
Gewoon lekker laten zoals het nu is.

Dit inderdaad. (:

Ik vraag me overigens altijd af hoe mensen dat doen, letterlijk de vriendschap verbreken met iemand. Een briefje sturen met ‘hallo, hierbij verbreek ik de vriendschap. Prettig leven nog.’ ?
Anyway dit waren even mijn gedachten die je gewoon mag negeren (:

-Het is helaas geen optie om de weekenden te ruilen.
Mijn vader heeft een vriendin met kinderen die ook in dit weekend er zijn.
Daardoor is het geen optie, en om alles te vergooien voor alleen Tim, Die ik toch waarschijnlijk niet ieder weekend dan zal zien, Is een beetje zonde.

-Ik wil het best met hem bespreken wat de mogelijkheden zijn en dat alles van mijn kant komt. Over een paar daagjes is hij ook weer jarig, maar ik heb geen idee of ik hem nu weer een kaart ga sturen ofzo. Je zal misschien een beetje denken een kaart is ouderwets maar hij vind dat wel lief. Vorig jaar had ik hem ook een kaart gestuurd, maar daar heb ik helemaal geen reactie op gehad. Ook heb ik hem met valentijnsdag een kaart gestuurd, daar had die wel een tweet over gestuurd en dat die me mist enzo. Ook zeg ik vaak tegen hem dat we weer een keer moeten afspreken, maar wanneer ik dan in de vakantie bij mijn vader ben heeft die altijd wel iets te doen ofzo. Of hij mag niet van zijn vriendin zegt hij. Hij zou ook niet van zijn vriendin op mijn Sweet Sixtien mogen komen want hij mag niet met meisjes afspreken ofzo? Maar hij mag wel met andere meisjes afspreken? allemaal een beetje vaag. Dus ik denk dat als ik het met hem ga bespreken dat hij zegt dat we hem inderaad beter kunnen verbreken. Zelf hoor ik met mijn verjaardag of valentijnsdag helemaal niks van hem, erg jammer.

• Het is inderdaad ook een mogelijkheid om helemaal niks meer van mij te laten horen. En het misschien wel gewoon te laten verwateren.

Dankjewel.
Heeft iemand misschien nog meer tips?

Ik zou dat echt niet kunnen zien als een beste vriend. Ik ben het eens met Kraplapje en zou het ook gewoon zo laten. Wat is het verschil tussen wanneer je echt gaat zeggen van ‘ik wil geen vrienden meer zijn’ en nu. Je ziet en spreekt elkaar dan niet meer, maar dat heb je nu ook.

wrm doe je dan nog moeite

Ja dat snap ik zelf ook niet, mijn vriendinnen ook niet echt.
Alleen ik hou zoveel van hem hè.