vriends probleem deels vertelt aan ouders

Hoi.

Mijn vriend heeft problemen thuis. Het is een heel lang verhaal en het heeft ook geen extra bijdrage om het hier nu te gaan vertellen, maar het gaat er op lijken dat hij er niet uit gaat komen met zijn ouders. Vanavond zou hij gaan praten met hun. Gistermiddag zijn we allebei naar zijn ouders huis gegaan(hij woont op kamers). Ik ben vanmiddag weg gegaan. Hij zou na het praten met zijn ouders misschien nog naar mijn huis toe komen, omdat hij ze tijdelijk niet meer wil zien. Dus ik heb dat aan mn ouders verteld dat hij eventueel nog zou komen en ze vroegen toen waarom we dan niet samen kwamen… Dus ik legde uit dat hij nog moest praten. Een tijdje terug had ik ze eigenlijk al verteld dat er thuis wat speelde. Ik had mn vriend belooft er nooit over te praten met iemand anders. Ik heb dat ook niet gedaan in zin dat ze weten wat er speelt maar ze weten dus wel dat er iets is…

Nu weet hij dat, ben bang dat hij mij niet meer vertrouwt.

Ik zou het gewoon aangeven bij hem dat het wel logisch is dat je het je ouders moet vertellen als hij naar jou toe komt en ze erom vragen

Zeg tegen hem dat je wou weten of jouw ouders hem ook wouden helpen of iets in die aard. Het zijn jouw ouders en zijn “schoonouders” (om het zo maar even te noemen), het is niet dat je het tegen vrienden ofzo hebt gezegd die hier helemaal niks mee te maken hebben.

Praat er eens met je vriend over, om te weten te komen hoe hij zich hierdoor voelt.

Precies en je ouders zijn iets heel anders dan vriendinnen of zo.

Ik denk niet dat het een probleem hoeft te vormen als je gewoon eerlijk zegt wat er is gebeurd… Je ouders mogen wel weten waarom hij komt toch? En verder hoeven ze zich er niet mee te bemoeien als hij dat niet wil. :wink: