vriendloos

Ja idd dat probleem heb ik ook dat je er te veel over na gaat denken van wat zouden ze denken.

Wees blij dat je je zorgen maakt wat mensen over je denken , ik heb dat echt niet en iedereen vind mij eng en raar >:-|

hm kweet niet… ikzelf ben ook best verlegen en mijn laatste krabbel is ook van vorige week, maar dat komt ook omdat ik zelf bijna nooit op hyves zit :’)

kan verder niet echt helpen… dus upje & goodluck n.n

Oh ik snap je écht! ik heb precies hetzelfde,
maar ik zou dus niet echt weten wat je moet doen…

Ja klopt. Ik heb er 3 die trouwens echt heel lief zijn. Maar die 3 hebben véél meer vrienden en dan voel je je dan weer heel alleen.

Mhihi die gedachte kwam ook meteen bij mij op eigenlijk maar goed, het is wel een idee natuurlijk.

Verder moet je het minder belangrijk vinden dan je nu doet, dan gaat het meestal vanzelf. Je hebt vrienden en als je er voor de rest niet bij nadenkt komen er vanzelf steeds weer mensen bij.

Dan amg ik toch nog wel mijn mening geven.
O ik snap het al niemand wil iets met mij te maken hebben.
Ik ga al weg.

Ik denk zomaar niet dat jouw héle klas jullie lesbisch vindt. Er zijn namelijk altijd maar een paar leiders en de rest boeit het vaak helemaal niet.

Probeer een beetje mee te praten en je bij het gesprek te voegen van de vrienden van je vrienden. en anders doe aan school activiteiten mee, een musical ofzo. dat doe ik ook en dan leer je ook echt heel veel mensen op school kennen! :slightly_smiling_face:

Ik heb de laatste tijd niet mee rhet gevoel alsof er mensen bijkomen. Ik heb al 2 jaar dezelfde vriendinnen…

neeneenee niet doen. Jij bent zo ongeveer de enige die ook hetzelfde probleem heeft.

Nou ik zou blij zijn met dat vriendengroepje dat je WEL hebt.
Ik lees genoeg topics met mensen die geen vrienden hebben of genoeg mensen die bij mij op school gwn helemaal alleen zitten / lopen…
dat is pas rot.

&& idd als je vrienden met andere vrienden praten probeer je gwn een beetje in het gesprek te mengen.

Maar wat heb je liever
3 goede vrienden of 5…
Of een heleboel mensne waar je wel een gesprekje mee kunt voeren en verder niks.
Ik zou blij zijn met je goede vrienden…

weetje je kan altijd nog socialize haha… dus gwn wat iedreen zeg gwn meepraten als je dat wilt.

Ja klopt ook wel een beetje, maar dat zijn vooral de jongens, maar die zitten ook bij de vriendengroep die ons lesbisch en kinderachtig vinden.
bijv 2 meisjes zeiden eerst poedel tegen mijn vriendin en nu doet heel de klas het. Super zielig

Maar ik vind het zelf niet leuk om vrienden te worden met mensen die net zo hard meedoet met de rest van de klas. Dan voel ik mezelf echt een bedriegster tegenover mijn vriendinnen

Ja dat is ook weer zo. Wees gewoon blij met je vrienden, sta open voor nieuwe vrienden maar ga niet op zoek, ten eerste vind je ze dan vaak niet en ten tweede kan je dan wanhopig overkomen (hoeft niet per se zo te zijn natuurlijk). Gewoon lekker ontspannen zijn, en maak af en toe een grapje.

Ik ga proberen het zo te doen hoe jij het zegt. Ik weet niet of het me zal lukken, want het is al moeilijk omdat de geruchten gaan dat we lesbisch zijn enzo en dat niemand met ons wil praten. En sowieso is het altijd moeilijk om je gedrag te veranderen, maar ik zal het proberen

bedankt voor je steun iedereen :slightly_smiling_face:

Je schrijft dat je ‘vrienden’ van turnen enz. allemaal ver weg wonen. Probeer dan eens een nieuwe hobby in jouw eigen stad/dorp! Ga daar alléén naartoe (dus niet met een vriendin, want dan blijf je toch maar aan haar plakken) en praat eens met een meisje dat je daar tegenkomt. Vraag bv op welke school ze zit (mss wel bij jou op school!) en doe gewoon vriendelijk en aardig tegen elkaar. (Sowieso, als ze bij jou op school zou zitten, zal ze nu hoi zeggen in de gangen!) Als je haar beter leert kennen, kan ze misschien een hele goede vriendin worden!

Ik had hetzelfde probleem in de tweede, en toen heb ik nieuwe vriendinnen gemaakt op een nieuwe club en de klassen daarbuiten. Misschien wil de klas niet bevriend met je zijn omdat je geen grote mond of bergen jongens aan je voeten hebt, maar wil je nieuwe vriendin gewoon bevriend zijn met je omdat je zo lief bent, of altijd naar haar luistert. Vraag eens aan je vriendinnen wat jou zo’n leuke vriendin maakt. Wedden dat je je daarna beter voelt?

Zou jij dat ook niet denken als ik opeens naast je kom zitten en zou zeggen: ‘vind je ook dat artiest toffe muziek maakt?’
Dan heb je toch ook zoiets van ‘eh oké?’

Je kunt bij de mensen in de klas bv. ook als je huiswerk wilt weten , of het volgende uur, dat je het aan die mensen vraagt i.p.v aleen je vrienden (of doe je dat al?). Probeer ook niet meteen heel negatief over alles te zijn als je tegen andere mensen praat want dan kun je zeikerig over komen. Stel je vooral open en spontaan op =D

Probeer gewoon zo spontaan mogelijk te zijn enzo
Mensen houden van spontane mensen denk ik zo :]