vriendloos

heej,
ik heb de laatste tijd een erg rotgevoel. Namelijk dat ik buiten mijn vriendengroepje helemaal geen vrienden heb. Dit klinkt heel erg zeikerig ik weet het, maar ik zit er echt mee. Als ik naar mijn vrienden kijk, dan komen ze op school altijd wel iemand tegen waarmee ze beginnen te praten enzo. Ik heb dat niet, dus ik sta daar altijd maar een beetje bij. Ik heb geen vrienden van de basisschool meer. Van turnen en badminton wel, maar die wonen erg ver weg en dat zijn niet echt echte vrienden. Ik vind ze niet eens écht aardig. Als je op de hyves kijkt van mijn vrienden dan hebben ze altijd wel 1 of meer krabbels van gister of vandaag. Mijn laatste die ik kreeg is 2 weken geleden. Ik voel me zo zwaar kut en ik zit soms gewoon te huilen in mijn bed. Het lijkt wel alsof helemaal niemand mij aardig vind, behalve mijn vriendinnen. Maar die doen het misschien alleen maar omdat ze me anders zielig vinden. Ik weet dat ik niet naar anderen moet kijken, maar dat doe ik vanzelf.

Ik ben heel erg verlegen en heb moeite om vrienden te maken. Dat vallen mijn vriendinnen niet erg op, omdat ik tegenover hun wel gewoon kan praten.

Ik weet dat het niet zo’n heel erg probleem is, maar ik zit er wel echt mee. En hier zijn volgens mij niet echt tips voor, behalve dan meer contact zoeken op school enzo.

Ik wilde het alleen even kwijt.

xx

probeer eens mee te praten met de mesnen waar je vriendinnen mee praten misschien?

Mja ik kan je niet helpen want zelf heb ik daar totaal geen problemen mee dat ik met niemand bevriend ben.

Ik weet hoe je je voelt.
Ik word door iedereen in mijn klas gehaat.
Waarom ? Idunno!
Vanaf de basisschool word ik ook gepest.
En ben daardoor erg onzeker en verlegen.
En dat van in bed huilen herken ik heel goed.
Bij mij is het wel een stuk heftger als bij jou maar toch snap ik dat het heel moeilijk is.

Hee,
doordat et een tijdje niet zo goed met mij ging
kreeg ik ook dat als mijn vriendinnen mensen tegen kwamen en
er mee gingen praten en dat voelt idd zwaar kut. Maar ja, je moet
er óf aan wennen of zorgen dat je die mensen óok leert kennen ;]
ik weet et zelf ook nog niet zo allemaal, maar wel succes!
x

ik doe dat ook wel een beetje. Als een vriendin van mijn vriendin zeg maar bij ons komt staan, dan praat ik wel met hun mee, maar ik zeg nooit echt zinnige dingen. Ik kan dan nooit iets bedenken waardoor ik echt het gesprek mee opvoer en daardoor vind die vriendin mij ook niet echt fantastisch aardig…

Ja ik werd ook op de basisschool gepest, maar ik heb in de brugklas geprobeert dat te herstellen. Dat was dan ook wel gelukt, daar heb ik mijn vriendengroep aan overgehouden.
Maar nu ik in de 2e zit, begint opeens de hele klas te zeggen dat ons vriendengroepje lesbisch, omdat we altijd best wel vriendschappelijk met elkaar omgaan. De laatste tijd is de klas een stukje verdergegaan en zijn ook met de rest van de klassen gaan roddelen. En nu vind de hele 2e klas ons kinderachtig. Maarja dit heeft er niet veel mee te maken, want samen staan we wel een beetje sterk :slightly_smiling_face:

Hmm… ik denk dat je gewoon wat socialer moet zijn!
je kan ook gewoon naast iemand anders gaan zitten ipv je vriendinnen
en praat tegen andere zoals je ook tegen je vriendin praat.

Ik zou echt zoiets hebben van: ‘oke wie ben jij en wat moet je van me?’

Wij mogen niet de plaatsen bepalen in de klas, ik zit nu gewoon naast een vriendin. Maar ik zit ook niet graag naast iemand van de rest van de klas, want die vinden ons lesbisch enzo.

‘praat tegen andere zoals je ook tegen je vriendin praat’

ga ik doen:)

Begin een nieuwe hobby, voetballen bij een club, basketballen enz. Daar zijn vast een paar meisjes waar je bevriend mee zal raken.

mja, misschien moet je je wat socialer opstellen? Klinkt suf, maar misschien kan je de volgende keer een keer meekletsen ofzo, als je vriendin met een ander praat,nee?

nou, dan ben jij best asociaal en arrogant.

ja, ik zit erover te denken om op streetdance te gaan en met turnen te stoppen, omdat ik dat al 7 jaar doe en het saai wordt. Maar kun je daaronder gaan ookal is het jaar allang begonnen??

agree. je kan toch wel met andere prate ehhrr?

Makkelijker gezegd dan gedaan.
Veel te bang dat ze je stom vinden.

Ja idd. Maar als ik dat probeer, dan gaat er altijd in mijn hoofd om dat ik iets móet zeggen en dan weet ik niet meer wat ik moet zeggen :crazy_face:

of eh hoe zeg je dat, gewoon niet zo oversociaal/op andere mensen gericht qua karakter als sommige anderen

ik had het niet over jou,
maar over dat meisje dat zei dat ze (als jij mee ging praten) jou raar zou vinden.

Dat denk ik ook altijd als iemand inene tegen me gaat praten die ik niet ken XD maarja ik snap je probleem niet je hebt toch wel vrienden en je bent alleen maar jaloers omdat hun een keer iemand in de pauze tegen komen en jij niet , of dat ze een krabbel meer hebben dan jouw. Lekker boejend je hebt toch vrienden :s