Vriendjesloos.

Ik ben 19-en-een-paar-maanden. Heb m’n hele leven nog nooit een vriendje gehad. Ook niet voor de grap of voor één dag. Nooit gezoend, laat staan wat anders. Voor zover ik weet is er nog nóóit een jongen geweest die mij leuk heeft gevonden. Ik ben wel eens verliefd geweest maar voor zover ik weet was dat nooit wederzijds (die jongens kende ik meestal ook niet heel goed).
Ik ben niet vaak verliefd en als ik verliefd ben vertel ik dat ook nooit aan iemand. Omdat het dus toch nooit wederzijds is, dus wat heeft het voor zin. Ik vraag me echt af of er nog wel jongens rondlopen die mij leuk zouden vinden. Dat kan ik me namelijk niet voorstellen. Omdat het in die 19 jaar nog noooit gebeurd is. Als ik nu een jongen leuk vind lijkt het wel een beetje alsof ik mezelf ‘blokkeer’ om niet écht verliefd te worden, omdat ik al bij voorbaat verwacht dat het toch niet wederzijds is.

Omdat ik nu toch wel eens een vriend wil (niet zomaar willen, 'k heb de behoefte gewoon echt, mis het echt) vraag ik me af: HOE?
Mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten?

[ kom niet aan met: het komt vanzelf, niet zoeken & niet te hard willen, want dat probeer ik al vanaf m’n 15e en dat helpt dus níet ! ]

Zoekfunctie

(als je niet eens een topic kan zoeken, vergeet een vriendje dan maar x])

Dit vind ik een rotte opmerking. Misschien heeft ze er even niet bij nagedacht dat er meer meiden zijn op haar leeftijd met dezelfde probleem :slightly_smiling_face:

Ik kan je alleen zeggen meid stel je open voor andere mensen. Wees vrolijk, blij en heb geduld. Je komt vanzelf een leuke jongen tegen. Beter 1 goeie dan 8 slechte van 1 week :slightly_smiling_face:

Ik heb dat topic wel gezien van 17 en nog geen vriendje of hoe die ook heette, heb het deels doorgelezen maar had er niet echt wat aan. Vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend. Oke?

Opzich is die best gemeen

Het was gewoon sarcasme x3

dit kon idd wat aardiger gezegd worden

OT plz? :zipper_mouth_face:

Allereerst is het bealngrijk dat je zelfvertrouwen uitstraalt.Zorg dat je lekker in je vel zit. Als je langs eenjongen loopt met een attitude van ‘hij vindt me toch niet leuk’ kun je er standaard vanuit gaan dat hij je niet eens heeft opgemerkt.

Maak nieuwe vrienden. Of praat met vrienden van je vriendinnen. Zorg dat je veel contacten legt en zo je kansen spreidt (dat klinkt heel fout,maar ik bedoel:zorg dat je veel jongens leert kennen)

Wees gewoon happy met het feit dat je nu nog single bent. Dat klinkt heel vervelend misschien,maar als je een vriend hebt,ga je (in mijn geval dan) je persoonlijke vrijheid/ruimte missen. Plus:als je happy met jezelf bent,straal je zelfvertrouwen uit en val je meer op.

Wat je in ieder geval nooit moet doen: je anders voordoen of veranderen voor een jongen. Zo als een wijs boekje mij altijd zei: ‘Hij is voor je gevallen,je gebreken horen daar ook bij.’

Hoop dat je er wat mee kan,anders altijd bereikbaar op mn profiel :wink:
xx

Probeer misschien wat meer met jongens in contact te komen. Door bijv op een nieuwe sport te gaan, vaker uit te gaan. Probeer er verzorgd uit te zien en gewoon jezelf zijn bij jongens. Straal uit dat je zelfverzekerd ben en maak gezellig een praatje. Ga naar plaatsen waar jij denkt dat de jongens die jij leuk vindt komen (bijvoorbeeld slimme jongens, op de uni. sportieve jongens, voetbal, hockey). Ga ook met uitgaan met wat gezellige meiden. Dan ben je makkelijker aanspreekbaar. Loop is een keer in de kroeg een rondje. Hoogstwaarschijnlijk loop je letterlijk tegen iemand aan.:wink:

Ik zit in dezelfde situatie alleen ik ben wat jonger bijna 18
heb geen tips
acceptatie?

ik grap erook altijd over dat er over 40 jaar een discovery documantaire over the real 40 year old virgin zal gaan komen take a look in her daily life ofzo -.-

Bedankt voor jullie tips!
Contact leggen met jongens buiten school gaat lastig, ik heb namelijk niet veel vriendinnen met wie ik uitga (niet alleen vriendjesloos dus maar ook vriendloos, haha). En in m’n eentje zie ik ook niet zitten (ben overigens ook totaal geen uitgaanstype, hekel aan discotheken sowieso) dus dat schiet niet op =P.
Hebben jullie misschien tips voor het aanspreken van ‘onbekende’ of ‘vreemde’ leuke jongens, bijvoorbeeld bij een concert, of in de trein of op school ofzo? Voor een poging m’n kennissenkring uit te breiden en m’n ‘kansen te spreiden’ :stuck_out_tongue:. (ik kan wel aardig lullen bij bekenden, maar bij vreemden klap ik snel dicht).

Zelfvertrouwen uitstralen zal ik gaan proberen. Maar da’s lastig als je er weinig van hebt XD Maar ik ga het proberen! :grin:

Heey!!
Ten eerste: je bent niet de enige! Ik heb hetzelfde. Ben 17 jaar nu. Ik heb best vaak jongens leuk gevonden maar het was of niet wederzijds, of ik durfde het gwn niet te vertellen of actie te ondernemen.

Het gaat nu trouwens wel beter. Ik durfde echt nooit te praten met leuke jongens enzo of uberhaupt contact met ze te hebben. Maar sinds een paar weken lukt het opeens wel. En het is echt net alsof ik me druk maakte om niks. Het is helemaal niet eng! :open_mouth: echt ik dacht dat ik het nooit zou durven enzo (dat praten met leuke jongens) en het kan dus gwn wel! En het gaat ook heel makkelijk :grinning:

Ik weet niet of jij wel gewoon met leuke jongens kunt praten enzo, maar als je dat eng vindt zou ik je aanraden om eerst met jongens te praten die je als vrienden kunt zien. Dan leer je eerst over het algemeen met jongens praten, zo doe ik het in ieder geval.
Ik probeer het gewoon stapje voor stapje :slightly_smiling_face:

Ik hoor heel vaak mensen tegen me zeggen van: wanneer heb je nou eens een vriendje? en: heb je nou al eens gezoend?
Dan denk ik meestal gwn tja, het is er gwn niet van gekomen en eigenlijk heb ik er ook niet onwijse behoefte aan. Ik denk wel er natuurlijk wel eens over hoe het zou zijn om een vriendje te hebben.

Maar on topic:
Ik heb er dus niet echt een oplossing voor, maar ik denk dat je gwn veel met jongens contact moet aanleggen en gwn moet netwerken :stuck_out_tongue: haha
zodat je veel jongens leert kennen. En ik weet niet of je vaak uitgaat of niet, maar dat is natuurlijk ook een oplossing!

Dus: veel met jongens omgaan en veel jongens ontmoeten!

Succes!! xx

Ik ken het, ben nu 18, en ik moet zeggen, de laatste tijd gaat het praten met jongens echt veel makkelijker :slightly_smiling_face:
En inderdaad, die vragen van of je nog steeds geen vriendje hebt enzo, ik vond het zo vervelend. En dan heb ik ook het idee dat als ik nu een vriend krijgt, dat iedereen daar dan zo overdreven over gaat doen ofzo, van: eindelijk heb je een vriendje ofzo.

Maarja, je moet er gewoon open voor staan, het is helemaal niet eng om met jongens te praten ofzo :slightly_smiling_face:

met jongens praten is niet zo’n groot probleem, ik kan er soms nog makkelijker mee praten dan met meisjes. :] maar dan krijg je zowieso wel snel het probleem dat ze je meer als kameraad zien zegmaar xD.

En inderdaad, die vragen van of je nog steeds geen vriendje hebt enzo, ik vond het zo vervelend. En dan heb ik ook het idee dat als ik nu een vriend krijgt, dat iedereen daar dan zo overdreven over gaat doen ofzo, van: eindelijk heb je een vriendje ofzo.
herkenbaar. m'n hele familie zeurt erover. bluh >.< mocht ik ooit een vriend krijgen zijn zij zowieso níet de eersten die het te weten krijgen.

dubbelpost

heb ik ook, maar ik heb wel een grote vriendenkring zegmaar. ga met veel mensen om en ook met jongens, maar geen een leuke jongen vind mij leuk (en zo kieskeurig ben ik nou ook weer niet). ik ben alleen 14 en nu vinden jullie mij vast een aansteller, maar ik heb ook echt behoefte aan een vriendje xd (nu al zo’n 3 jaar ofzo). ik zit in de 4e en iedereen heeft er allang een gehad en gezoend enzo. en het lijkt me gewoon zo leuk! maarja de reacties hierop zullen toch wel zijn van stel je niet aan, en jouw tijd komt nog wel je bent nog jong. dus oke ik hou op xd.

Ik was vaste poster bij 19 en nog geen vriend.

Maar ik heb inmiddels een vriend gehad, en mijn huidige vriend en ik zijn nu 2 maanden samen.

Ik was 19 en wat maanden toen ik mn eerste vriend kreeg, en echt maar 4 maanden erna mijn huidige vriend (ben nu 20)
maar wat ik daarmee wil zeggen is, dat ik van nooit een vriend, gelijk twee heb gekregen. Ik weet niet zo goed wat ik anders heb gedaan. ik heb wel mezelf meer opengesteld, en wat vooral heb gedaan is zelf op jongens afstappen. Ik stap wel, en daar ken ik mn ex en huidige vriend ook van. Maar je kunt jongens idd ook bij een concert ontmoeten ofzo. Zeg gewoon een keer hoi? of kijk hem glimlachend aan.
Mn ex heb ik met carnaval aangesproken op zn rok (kilt)
En mn Vriend heb ik de weggeblokeerd op het podium, en toen gezegd dat er geen plek was. Hij vond me eerst heel raar, maar hij was wel nieuwsgierig.

Dit zijn dus een beetje voorbeelden.
Wat je ook kan doen is gaan werken? in een restaurant kom je veel mensen tegen, collega’s en gasten. Of op een sport.
vooral niet opgeven, en het gaat niet vanzelf, een beetje moeite moet je wel doen. Maar als die jongen jou echt leuk vind, dan prikt tie zo door alle twijfels heen :slightly_smiling_face:

Succes, en het komt echt wel

Stel je wat meer open… Echt, de ware komt er nog wel! [ook al zegt iedereen het, ik geloof er wel in ;p] Misschien een beetje raar idee maar je kan je aanmelden op een dating site? Daar krijg je meer zelfvertrouwen door als mensen er op reageren!

-