vriendjes & geloof?

heey,
ik had ff iets:
ik ben denk ik verliefd op zo’n jongen. Alleen ik ben niet gelovig en hij is moslim. Ik heb daar helemaal geen problemen mee, maar ik ben bang dat er later wel problemen van komen. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?thanx, Xx

heeej !
ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat je het gewoon moet proberen
hoor! en als er later wel problemen van komen, dan kun je het er met hem over
hebben, en dan zal dat vast ook wel weer goed komen :wink:

Mijn vriendin is katholiek. Heel veel bidden en gaat geregeld naar de kerk. Ik heb er geen problemen mee dat ze geloofd. Ik vind het heel fijn dat ze iemand heeft om zich tot te wenden als ze niet meer weet wat ze doen moet en ze heeft altijd iemand bij wie ze alles kwijt kan.

Ik geloofde totaal niet in God of in wat dan ook. Had nog nooit een bijbel geopend en was nog nooit in een kerk geweest. Geloof is voor mijn vriendin vrij belangrijk dus sinds ik met haar samen ben verdiep ik me er gewoon in. Als ze naar de kerk wil en ze wil dat ik meega, dan ga ik mee. Als ze wil bidden voor het eten, dan bid ik mee. Dat soort dingen. En nee, ik vind het echt geen ramp.

ik ben zelf ook moslim,
en ik weet wel wat je bedoelt.
maar zo ene groot probleem word het niet zijn moeder moet jij uitendelijk toch accepteren als het sirieus word,
dus meid ga ervoor =)!
xx

Dat vind ik een hele goede manier om er mee om te gaan =D
Leuk trouwens dat je een vriendin hebt :slightly_smiling_face:

ik heb een vriendje die moslim is. ik ben zelf niet echt gelovig, wel gedoopt en alles wat daarna komt maar doe er zo goed als niks mee.
hij mag van z’n ouders geen vriendin hebben, en ik mag van mijn vader geen vriendje hebben die moslim. dus bij ons gaat t wel moeilijk…
‘gelukkig’ zijn mijn ouders gescheiden dus kan hij wel soms bij m’n moeder langskomen maar daar heeft hij t dan weer moeilijk mee omdat hij zich gewoon ongemakkelijk voelt dat mijn moeder hem ook niet mag ofzo…
is wel vervelend. maar we spreken vaak buiten af. en gaan dan gewoon leuke dingen doen met elkaar .

hee
ik ben ook moslim
en ik kan je zeggen
als hijd r geen problemen mee heeft en jij ook niet komen dr laten geen problemen
het is wel zo dat als jullie ooit willen trouwen je moslim moet worden , dat kan zonder veel gedoe hoor je hoeft dan heus niet meteen met n hoofddoek te lopen ofzo

mn moeder is nederlands en mn vader turks en die zijn ook getrouwd enzo en daar zijn ook geen problemen van gekomen XD

Als hij er geen problemen mee heeft is er nx aan de hand maar ik denk dat de meesten er geen probleem mee hebben hoor, zolang jij zijn godsdienst respecteert en hij respecteert dat jij niet gelovig bent is het ok :slightly_smiling_face:

Mee eens

Zolang jullie maar met elkaar kunnen opschieten en er geen problemen zijn zal dat vast niet erg zijn denk ik

Heb ik nog nooit mee gemaakt, maar als er problemen komen zul je dat wel zien. Daarbij moet je gewoon kijken hoe het loopt.

is het niet handig om dat gewoon aan hem te vragen?

Eigenlijk gaat het in de islam om om vriendjes/vriendinnetjes te hebben/ nemen als je wat ouder bent en er ook serieuzer over gaat nadenken. Maar dat, weet k veel, je bent 14 hebt een vriendje en je bent zelf moslim en als je dan gaat lopen zoenen en al die shit neej dat is niet goed. Maar ok als je dan een vriendje hebt die moslim is dan vind hij het zoiezo al goed want jullie hebben met elkaar, enige probleem is dan zijn ouders.

dit is te laat maar misschien lezen mensen die dit probleem hebben ;;

als je een leuk en lief vriendje hebt dan is het goed. Accepteren je ouders het niet? Verschuil het niet lang en praat er eerst met hun over. Mensen hebben soms verkeerde schattingen van een moslim.

.

ja daar komen problemen van,
zelf geen ervaring mee.
maar goede vriendin van me moeder heeft dat met haar man uit tunesie.

ik ken veel nederlandse vrouwen die bekeerd zijn,
maar eigenlijk doen ze niet zoveel met het geloofXD
ik ken ook veel meisjes die met buitelanders en moslims gaan
het ligt puur aan zijn karakter!
geloof is eigenlijk een bijgevalXD
je moet met hem praten en kijkenh oe hij over zijn geloof denkt, en in de meeste gevallen komt het wel goed

2 geloven op 1 kussen… daar komt de duivel tussen! (A)

Als de een echt gelovig is, en de ander niet (of die gelooft in totaal wat anders) dan denk ik wel dat daar op een gegeven moment grote problemen mee komen ja.