Vriendje

Ik ben een 15 jaar oud meisje en ik heb nog nooit een vriendje gehad. Dit is niet superraar, want ik weet dat er genoeg meisjes van mijn leeftijd zijn die ook nog nooit een vriendje hebben gehad. Maar daarboven op heb ik nog nooit gezoend, vinden jongens (die ik leuk vind) altijd mijn vriendinnen leuk en ik heb geen mannelijke vrienden. Het klinkt misschien tergelijk hopeloos, maar ik snak wel naar wat aandacht. Ik ben, al zeg ik het zelf, niet moeders lelijkste. Ik schrik blijkbaar jongens af, maar snap niet waarom. Ben ik maar een sneu-voelende puber die zich voor niks zorgen maakt en kut voelt, of snappen jullie mijn gevoelens en hebben een oplossing?

Je maakt je zorgen om niks.

Ik snap dat je hunkert naar aandacht, maar geloof me wees gewoon jezelf. Het komt allemaal wel. Juist op de momenten als je het niet verwacht.

Geef jezelf een make-over, werk aan de punten waaraan je niet tevreden bent over jezelf (qua karakter) en tadaaaa. Verder wel jezelf blijven natuurlijik.

Kijk, ik krijg wel aandacht genoeg, maar niet de aandacht die ik zoek. Ik hoop niet dat ik verwend over kom maar ik ben er kapot van dat de derde jongen die ik leuk vind neigt naar mijn vriendin.

ik herken mezelf echt helemaal in jou situatie!! ook dat de zoveelste jongen die ik leuk vind wss al mijn vriendin leuk vind :frowning_face:

Mmh ik denk dat het volkomen normaal is om deze gevoelens te hebben als je in de puberteit zit. Vertel je vriendinnen wat je dwars zit, misschien helpt dat al een beetje.

Voor de rest: maak fun, geniet van je leven, alles komt met zijn tijd(en ik weet, it sucks).

Trouwens, er is een klaagmuur-voor-vrijgezellen topic, ik verwijs je hiernaar door :stuck_out_tongue:

Tsja, nu rennen ze misschien allemaal naar je vriendin, maar dat kan over een jaar al heel anders zijn. Wees gewoon lekker jezelf en zorg goed voor jezelf - daar komen jongens wel op af :slightly_smiling_face:!

Dit had ik ook 1½ jaar geleden ongeveer. Elke jongen die ik wel zag zitten had zijn aandacht op een vriendin van mij gericht. Gek werd ik er van. Elke keer weer. Maar nu heb ik dit probleem niet meer en krijg ik vaak zat aandacht van leuke jongens. Dus, maak je geen zorgen. Het komt uiteindelijk allemaal goed.

Ohh ik herken het. Maar je moet jezelf absoluut niet gaan vergelijken met je vriendin. Zie jezelf gewoon als een apart persoon en straal ook uit dat je zelfverzekerd bent, dan trek je ze aan en komt er eentje om de hoek die jou vast net zo leuk vindt als jij hem (:

Ik hoop het wel. Maar het probleem is dat ik ook een beetje bindingsangst heb. Ik zie een vriendje bij mij op school eigenlijk niet zitten, geen idee waarom. Hoe ontmoet ik dan in vredesnaam andere jongens?

^Als je een jongen eenmaal écht leuk vindt gaat dat gevoel weg :slightly_smiling_face: Dan ben je daar niet bang voor denk ik. Dat over een jongen bij je op school.

Jawel, ik vind hem superleuk. Ik droom over hem en huil erover wanneer mijn vriendin met hem flirt. Ik krijg kriebels in mijn buik wanneer hij in mijn buurt is, etc.

Ik denk dat dontstopmoving bedoelt dat als je nou eenmaal een leuke jongen ontmoet, het je niet boeit of die bij jou op school zit of niet.

Zelf kwam ik er later achter, toen de jongens het wel durfde te zeggen dat ze gewoon nooit op me durfde af te stappen omdat ze dachten dat ze niet goed genoeg waren. En ik zou absoluut niet met minder nemen dan je eigenlijk wilt want je komt er echt nog wel wat tegen misschien is het nog niet het juiste moment.

Misschien kun je eens aan goede vrienden of vriendinnen vragen hoe je precies over komt, misschien kunnen zij jou tips geven om aan mindere punten (die misschien jongens afschrikken?) te werken. Daar naast, geen aandacht krijgen die je wilt op je 15e is misschien ook niet heel gek. De jongens beginnen dan net te puberen, en testosteron giert ze door het lijf. Het zal vast een stuk beter gaan als je straks 16/17/18 bent en de jongens wat volwassener worden :wink:

Liefde komt vanzelf, dat moet je niet opzoeken.
Maar als je echt een keer wilt zoenen, en het niet echt uitmaakt of je verliefd moet zijn op die jongen of niet: ga uit. Zoek jongens, maak oogcontact, lach, dans, heb lol met je vriendinnen. Dan komen ze vanzelf, en heus niet alleen voor je vriendinnen.

Je moet eerst van jezelf houden voordat een ander van jou kan houden.
Ik zou me ook niet zo druk maken. Maak lol inderdaad, wanneer je stopt met zoeken naar liefde/aandacht komt het vanzelf naar je toe.