Vriendje.

Ik ben 18 jaar en heb na 4 rotrelaties en een hoop flings eindelijk al ongeveer twee maanden een leuk vriendje. Hij is lief, romantisch, schattig en al mijn vrienden vinden hem ook leuk. Ik vind ook dat hij er goed uit ziet.

Toch zijn er problemen, vooral aan mijn kant. Door voorgaande relaties vind ik het heel moeilijk om iemand te vertrouwen, vooral vriendjes. Eerst was ik continu bang dat hij vreemd zou gaan, maar nu denk ik vooral dat als ik boos of chagrijnig doe, dat hij het uitmaakt. Ik durf hem maar 1x per dag te smsen omdat ik bang ben dat hij niet terugsmst of iets heel afgeraffelds terug stuurt. Op Facebook durf ik ook niet echt tegen hem te praten, puur en alleen omdat ik bang ben voor een negatief of geen antwoord.

Ik weet dat hij een vrij persoon is. Hij doet wat hij wil en wil daarin niet tegen gehouden worden. Als ik laat merken dat ik z’n plan maar niks vind, wijzigt hij dat meteen voor me. Maar ik ben bang dat als ik dat teveel doe hij me niet meer leuk vind. Ik wil hem zo min mogelijk belemmeren in zijn leven en niet zeuren over tijdstippen en zo. Maar ik wordt daar wel ongelukkig van.
Te onzeker!

Heb vertrouwen in je vriendje. :’)

Misschien kun je het er gewoon met hem over hebben? Over je onzekerheden? Ik durf te wedden dat hij je geruststelt en dat je je dan al een stuk beter voelt. Ik herken het wel een beetje namelijk en vertel het gewoon altijd als ik me weer eens onzeker voel.

@Philharmonics: Ik vind dat heel moeilijk, omdat ik dat bij twee relaties heb gedaan en die mij mede om die redenen hebben gedumpt. Ik heb mijn huidige vriend het 1 keer een beetje verteld en inderdaad, hij stelde me gerust. Maar ik durf dat niet vaker te doen omdat ik me dan een enorme zeur vind!

ja ik snap je wel, mijn vertrouwen in jongens is ook flink gebroken door n player enzo… maar… wat hierboven word gezegt, met hem er over praten ?
als jij eerlijk tegen hem bent… hij begrijpt het vast… en misschien lucht het ook wel op voor jou om het hem te vertellen :slightly_smiling_face:
succes !!

Als hij weet dat jij zo onzeker bent over de relatie (niet specifiek hem) Dan begrijpt hij dat heus wel. Hij zou zoiets wel moeten weten… dan kan hij daar ook rekening mee houden. Als hij van niks weet en het blijft zo door gaan bestaat er een kans dat hij er mee op houd, lijkt me. Dus gewoon keer goed met hem erover hebben.

Oh dat is vervelend, dat ze je mede om die redenen hebben gedumpt. Dan snap ik dat je het heel eng vindt. Weet je huidige vriend daarvan? Dat het uiten van je onzekerheden voor je exen mede een reden was?

je moet proberen vertrouwen te hebben. Ik denk dat hij dat ook wil, en je zou het zelf ook leuk vinden als je een lief sms krijgt ? dat vind hij vast ook. ik snap dat dat moeilijk is,
en aan die andere relaties moet je gewoon schijt hebben. dan verdien je gewoon beter zo moet je denken!

xx

Praat erover met hem, hoe moeilijk je het ook vindt. Als je alles verteld, ben ik er zeker van dat hij je snapt en dat jullie er samen aan kunnen werken :slight_smile:

ik denk dat het heel belangrijk is, dat jij hem verteld hoe jij je voelt.
dat jij ontzettend onzeker bent, bang bent dat jullie relatie uit gaat (maar dat dat niet door hem komt)
zo word hem waarschijnlijk veel duidelijk en kan hij je hierin steunen
daarnaast raad ik je aan om eens met een professioneel iemand (psycholoog, maatschappelijk werker) hierover te praten, je hebt heel veel mee gemaakt en zo te horen vind je 't moeilijk om dat achter je te laten en ben je erg onzeker, een psycholoog kan je helpen om beter met dit soort situaties om te gaan en om je zelfverzekerder te maken!

succes :slightly_smiling_face:

Ik ken je probleem wel een beetje…
ik ben nu 17 en heb ook 2 enorme rot relaties gehad… dus mijn vertrouwen is daarin ook er naar beneden gehaald…

maar ik ben nu afgelopen weken ook langzaam een jonge beter aan het leren kennen enzoo… en ben ook best bang dat door mijn verleden ik het ook ga verpesten…
Maar mijn vrienden zeggen dat ik gerust moet zijn en dat het vanzelf wel goed gaat…
ik ben de laatste tijd zoiezo heel erg aan het veranderen en merk ook dat ik soms dingen meer begrijp en dergelijk…
ik wens je veel suc6 veder! het komt vast wel allemaal goed!