Vriendje

Ik heb al een tijdje een account maar niets geplaatst op het forum, en er is iets waar ik mee zit!

Mijn vriend en ik zijn bijna een jaar samen. Een heftig jaar, omdat ik lijd aan een eetstoornis. In het begin van onze relaties vertelde ik heel veel over het gedoe rondom eten, compenseren en gewicht. Dat heeft hem veel pijn gedaan omdat hij zijn vriendin niet zo wil zien. Ik heb veel spijt dat ik hem teveel vertelde over mijn eetstoornis. We kregen heel vaak ruzie over mijn onzekerheid, mede dankzij een vreselijke ex durf ik jongens niet volledig te vertrouwen. Mijn vriend werd dan zó boos dat ik hem moest smeken om normaal te doen en de relatie niet te beëindigen.

Ik dacht dus dat het beter ging tussen ons, de gesprekken waren vrolijk en we hadden geen ruzies. Afgelopen tijd zagen we elkaar weinig. Meestal 1 keer per week, maar soms ook om de week. Dit komt door vakanties en drukte met school/werk.

Vorige week zagen we elkaar weer voor het eerst na 2 weken. Ik keek er heel erg naar uit om hem te zien! Maar hij vertelde dus dat het gevoel voor mij bijna weg is… Het was verschikkelijk, hij vond het ook heel naar. In de loop van de week hadden we nog een keer afgesproken bij mij thuis. Hij moest zelfs huilen omdat hij mij geen pijn wil doen. Hij wil het nog wel proberen.

Ik zit hier heel erg mee. Ik wil mijn vriend niet kwijt, ik heb hem nodig. We weten beiden dat ik heel erg terug val in mijn eetgestoorde-gedrag als we besluiten de relatie te stoppen. Voor hem werkt die reden zeker mee om het nog een keer te proberen. Maar ik wil geen vriend die enkel daarom bij mij blijft. Ik vind hem nog wel leuk…

Mijn vraag is, wat zouden jullie doen? En hebben jullie misschien nog een idee hoe we de relatie wat leuker kunnen maken?

Bedankt voor het lezen!

Liefs

Maak meer tijd voor elkaar vrij, probeer niet alleen over problemen te praten, tuurlijk is dat belangrijk en moet je ergens je verhaal kwijt, maar hij is niet een therapeut/psycholoog, je kan dan beter naar een therapeut of iets gaan (misschien loop je daar al) En veel leuke dingen met elkaar doen, lekker veel lachen en niet teveel aan je problemen meer denken! Verliefd zijn moet leuk zijn & geen kwelling

Succes, hopen dat het goed komt :sob::muscle:

Sorry, maar ik vind dit best wel erg als je hierom iemand “dwingt” om bij je te blijven. Je zult je eigen boontjes moeten doppen en deze enorme last niet bij iemand anders neerleggen. Jij moet eerst aan jezelf werken en je vriend laten zien waarom hij ooit dolverliefd op je werd.

Ik kan heel goed begrijpen dat je hem ‘nodig hebt’. Ik ben ook een tijd depressief geweest en om eerlijk te zijn gaat het nog steeds niet echt goed met me. Mijn vriend was en is altijd een steun voor me geweest op dat gebied en ik zou het echt niet kunnen waarderen als hij me ineens laat vallen in een moeilijke periode. Niet dat hij ‘mijn vriend’ moet blijven, maar hij is wel echt de persoon waarmee ik over dat soort dingen durf te praten en hoop dat hij dat ook altijd blijft.

Mijn tip is vooral om eerst goed aan jezelf te werken en te zorgen dat jij zelf goed in je vel zit. Bij mij heeft dat onwijs geholpen. Onthoud dat hij niet alleen je praatpaal is in vervelende tijden maar dat je ook leuke dingen met elkaar moet en kunnen delen. Dus ga weer een keer leuke dingen doen en herinneringen ophalen. Ik vind dat veel te veel mensen te snel opgeven. Het kan heel goed dat jullie door de ruzies e.d. de fijnere momenten zijn vergeten, dus ga daar eens aan werken :slightly_smiling_face: