Vriendje zit in een dip

Hee meiden,

normaal zou ik hier geen topic starten, maar ik weet me echt geen raad meer,
m’n vriendje zit in een dip, en hij zegt dat hij niet weet waardoor het komt,
en ik baal er van, want het is heel frustrerend dat ik niet weet wat er in zn hoofd om gaat, als ik hem zie huilen moet ik ook huilen, ik huil nu al dagen om hem.
De grootste angst die ik heb is hem gewoon kwijt te raken, hij is naar Italie geweest een week geleden en hij praat nu de hele tijd met zo’n meisje, en ik denk er zelfs over na, dat hij misschien wel gevoelens voor haar heeft maar dat niet onder ogen durft te zien? ik word echt zo gek. hij zegt dat het niet aan mij ligt, maar ik weet me echt geen raad meer, ik heb zelfs overwogen om z’n moeder te smsen om te vertellen dat het niet goed gaat.
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen? help me alsjeblieft, want ik weet me echt geen raad meer…

Praat er met hem over?
Dat is het enige wat ik kan bedenken…

Van je vriendje zien huilen word je egt depri i know that brengt ie nog wel tijd met je door enzo? Of dat ook niet

ik probeer er met hem over te praten, maar hij weet het echt niet zegt ie…
ja we brengen nog wel tijd met elkaar door, maar we zijn allebei heel druk, en hij gaat maandag ook naar terschelling en dat baart me zorgen. aangezien t nu niet zo goed gaat met m ben ik bang dat die heel veel gaat drinken en dingen gaat doen waar die spijt van gaat krijgen…

ja over dat drinken heb ik al gepraat,
ik zat er idd ook al over na te denken om aan dat meisje te vragen,
maar straks word hij boos omdat ik t haar vraag?
ik hoor net dat hij wel weet wat het is, maar dat hij het aan niemand wil vertellen wil, maar wat kan er dan zo erg zijn vraag ik me af? t maakt me echt verdrietig hem zo te zien :frowning_face:

Het enige wat je kunt doen is ernaar te vragen. Hij is de enige persoon die kan zeggen wat er aan de hand is. Verder zou ik me niet al te druk maken over dat meisje, je weet niet wat er aan de hand is en misschien doe je jezelf de dingen erger voor dan ze zijn.

Ai, vriendjes met een dip, ik weet er alles van af. Hoewel het bij mij een volledig andere situatie was dan deze, denk ik (aangezien je de reden nog niet weet.)

Hoe ging het met hem voor zijn vakantie naar Italië? Als hij toen nog helemaal lekker in zijn vel zat, is er dus tijdens zijn verblijf daar iets gebeurd.
In een goede relatie zou hij toch wel aan jou moeten kunnen vertellen wat er is.
Lastig hoor, als je vriend zich niet goed voelt en jij het gevoel hebt dat je hem niet kan helpen.

Praten, praten, praten. En geen genoegen nemen met korte/halve antwoorden.
Serieus, hij moet hier echt met mensen over praten anders zal het alleen maar erger worden.

voor zn verblijf in italie was alles helemaal perfect, toen ie terug was ben ik bij hem langs geweest, en daarna begon het.
ja dat is ook het kutte er aan, ik heb ook gezegt dat hij MOET praten, maar hij wil mensen er niet mee lastig vallen en dat maakt me zo gek, hij moet er over praten, anders komt het niet goed, en gaat het alleen maar slechter, en als het zo door gaat weet ik niet eens of ik het wil, ik ga me hier alleen maar kut door voelen. en als hij geen hulp wil en het niet wil zeggen, wat moet ik dan doen? dan komt er een gleuf tussen ons in te staan, omdat ik niet weet wat er is. :s

Als ik in deze situatie zat, zou ik hem heel veel liefde laten zien. Zeg dat je heel veel van hem houd, dat je hem nooit kwijt zou willen, dat hij je alles kan vertellen, dat je er mee zit dat hij niet vrolijk is, dat je hem niet zou kunnen missen, dat je er altijd voor hem zal zijn, dat je blij bent dat hij je vriendje is. En dat je hem heel graag weer zou zien lachen. En misschien, je weet maar nooit, komt het er dan uit. Wees in ieder geval lief voor hem

@lauralovexXx jaaa daar ben ik al heel druk mee bezig! maar t is ook gemeend, ik wil m echt heel graag helpen…

Weetje, wat er ook zal gebeuren, je moet 1 ding goed realiseren; you’re an independent strong woman.

ja dat weet ik, ik ga me maar voorbereiden op het ergste, maar ondertussen wil ik het wel proberen uit hem te trekken, ik wil er alles aan doen om hem weer even te kunnen zien lachen…

mijn vriend had dat ook… En hij wou maar niet vertellen wat er was… Ik geloof dat hij toen twijfelde ofzo. Het moet zoiets geweest zijn… Want ik kon niet geloven dat het om iets uit zijn omgeving ging…
Ik denk dat je het beste gewoon wat afwacht… Probeer zoveel mogelijk dingen te doen die hem afleiden, en probeer hem te doen lachen… Hij zal er wel uitgeraken.
Vertel hem ook dat hij je altijd mag lastig vallen, want misschien wil hij het nu niet vertellen, omdat hij niet zeker is… Wie weet, raakt hij eruit, en dan kan hij je het vertellen…

en zoals lauraloveXxX zegt: je bent onafhankelijk… Als er iets gebeurt, wees voorbereid, je kan dit aan! Laat je niet meesleuren, mocht er iets erg gebeuren!

Eerlijk gezegd zou ik er echt niet tegenkunnen als mijn vriend zou laten merken dat er iets was, maar dat hij niet zou zeggen wat!
Gewoon blijven praten en zeggen dat je hem steunt, dat je van 'm houdt ect… en dat hij natuurlijk alles bij jou kwijt kan, dat je niks doorverteld & dat je 'm wilt helpen.

Of hij komt zijn eigen gevoelens onder ogen en deelt deze met jou.
Of je moet hem even een paar dagen op zichzelf laten. Want aan z’n hoofd blijven zeuren om te praten is ook niet goed.

Ik wil je niet bangmaken maar ik heb 't gevoel dat het met dat meisje te maken heeft…

dat idee heb ik ook…

Weet je het al … ?

Ik denk dat hij verliefd is op dat meisje maar je niet kwijt wil en daar erg verdrietig over is.