Vriendje + zijn vrienden.

Hee, ik zit even met iets, en als ik het van me af schrijf/typ dan lucht het vast al wat op.

Een paar maanden geleden heb ik tegen mijn vriend gezegd dat hij zijn oude contacten maar weer eens moest gaan opzoeken, hij heeft geen werk, is van school af, en zat dus alleen maar achter de computer te gamen. Meestal ook bij mij thuis. Sinds 2 weken heeft zijn beste vriend vakantie, nu gaan hun dus veel doen, dat snap ik ook wel, aangezien hij niet heel lang vakantie heeft.

Mijn vriend is nu ook weg met 3 andere vrienden van hem, ik zei: ‘Mag ik mee?’ Ik ken zijn vrienden ook redelijk goed, eentje is een neef van me, en de ander ken ik via via. Maar mijn vriend wilde niet dat ik mee ging, oké, dan niet. Maar ik zit nu al een week lang hetzelfde te doen, computeren, foto’s maken, met m’n hond wandelen, tv kijken en slapen. Meer doe ik niet, mijn vriend is meer met vrienden op gaan trekken, wat ik ook wilde voor hem.

Maar ik wil ook af en toe weleens mee met hun, of ff naar buiten met ze, of iets met mijn vriend samen doen… maar ik word er gewoon chaggerijnig van omdat ik weet dat hij het liefste heeft dat ik niet mee ga ofzo. Waarom weet ik niet, maar ik moet m’n eigen vrienden gaan zoeken zei hij laatst. EN wat nou als ik de vrienden van hem ook aardig vind? Ik weet niet wat ik moet doen, ik voel me zo’n ontzettende no-lifer. En als mijn vriend niet bij me is dan ben ik gewoon niks lijkt het wel…

Ik hoop dat mensen dit een beetje willen lezen, zo niet; het heeft al redelijk geholpen dat ik het van me af kon typen.

Niet citeren alsjeblieft!

misschien moet je gewoon een x niet naar je vriend luisteren en wel meegaan, of tegen hem vertellen dat je het niet leuk vind

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar je vriend heeft gelijk. Je moet wat andere vrienden maken…
Bel een “kennis” om even iets te gaan drinken, naar de film gaan. Het kan leuk worden… =)

De wereld is vol van leuke mensen!

Ja maar de opmerking; Ga vrienden zoeken, kwam een beetje hard aan. Ik ben best verlegen en vind 't heel moeilijk om vrienden te maken, ik ga wel aan een nieuwe studie beginnen, misschien kan dat helpen?

Mijn moeder zei tegen me: Laat hem maar gewoon zijn gang gaan, op een gegeven moment gaat hij je wel missen.

Komt vast wel goed (:. Met die studie leer je nieuwe mensen kennen. Ookal ben je verlegen, probeer gewoon aardig over te komen, te lachen, enz. Dan spreekt iemand jou wel aan als je dat zelf niet durft.

Ik bedoel het niet lullig hoor, maar je vertelt dat hij eerst altijd de computer zat en dat jij tegen hem zei dat ie weer zijn oude contacten moest ophalen en hij deed dat. Nu verveel jij je dus nogal, wat mij logisch lijkt is dat je dan ook oude vriendinnen gewoon weer eens op belt? Of zoals hierboven staat een kennis even opbellen en gewoon vragen om eens even wat te drinken? Oh en ik zie nu dat je een nieuwe studie gaat doen, zie het als een nieuw begin! Misschien vind je daar wel een paar leuke vrienden :slightly_smiling_face:

^ ja da’s waar! En ja dat komt hard aan… =) mijn vriend zegt vaak dat ik stil ben als ik bij zijn familie ben. Maar ik besef dat heel goed. Ik kan er niet veel aan doen. Maar ik probeer wel…

Hij mag niet boos op je zijn als je het probeert… Maar het lijkt erop dat je niet echt wilt proberen? Of ben ik verkeerd… Geloof me, je zal er geen spijt van hebben =)

Ja het is ook deels m’n eigen schuld hoor haha, alleen ik had gewoon in mijn hoofd dat ik dan samen met mijn vriend buiten ging zitten met zijn vrienden, maar ik mag dus niet mee :’)

Oude vriendinnen heb ik wel, maar ik vind het moeilijk om dan ineens weer contact te leggen, ik had heel veel oude vriendinnen uitgenodigd voor een feest, maar ze konden allemaal niet…

Hij gaat met zijn vrienden om.
Jij met je eigen. ‘t lijkt me ook logisch dat jullie weleens samen optrekken. :’)
Zodat jij niet meer zo’n ‘no-lifer’ lijkt.

Denk dat dat ook wel zo is. Dan moet jij ook even je eigen gang gaan (en dus ook wat eigen vrienden proberen te maken, niet lullig bedoeld). Ik snap ook wel van je vriend dat hij wel eens alleen met zijn vrienden wil zijn, hij vertelt het je alleen niet goed en nogal grof. Maar ik weet de precieze situatie natuurlijk niet.

Zoals al eerder gezegd is, ga met ‘kennissen’ wat drinken laat je voorstellen aan nieuwe mensen.

Misschien kun je een nieuwe hobby/bezigheid/sport zoeken? weet niet of je er tijd voor hebt/ zin in hebt maar nieuwe mensen/vrienden ontmoet je dan sowieso!
En je vriend draait wel bij denk ik…

Nouja, ik vind ‘t niet erg dat hij met zijn vrienden omgaat, in tegendeel; Leuk. Maar mijn enigste vriendin is nu op vakantie, en mijn vriend kent dus een paar meiden waar ik vroeger mee bevriend was, maar ik mag dus niet mee, fijn. En nja, ik doe dus niks met vrienden want die heb ik niet :’)

Hij zal wel bijdraaien, maar het is voor mij niet zo leuk om in de avond in bed hele leuke verhalen te horen van: Ja dit en dit zei ze en toen gingen we nog even daar chillen enzo. Terwijl ik me de hele dag heb lopen vervelen…

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw vriend ook wel snap. Het komt een beetje over, alsof jij zegt: zoek je oude contacten weer op, en dan heb ik er ook vrienden bij.
Dit is absoluut niet lullig of aanvallend bedoeld, maar zo komt het voor mij een beetje over.
Ga anders eens met je vriend ergens heen, zodat jij andere mensen kunt leren kennen. Misschien ben je wat minder verlegen met jouw vriend erbij.

Tja. Ik begrijp je vriend wel. Naast met jou zijn, wilt hij ook echt gewoon tijd hebben met zijn vrienden. Ik heb ook niet altijd zin om met de persoon te zijn die ik leuk vind.
Zijn woordkeuze was inderdaad niet slim, maar ik vind wel dat hij gelijk heeft en dat je buiten je vriendje ook mensen moet kennen, ook al bén je verlegen.
Ga met wat kennissen wat doen, zorg ervoor dat zij mensen uitnodigen en al snel zul je er leren kennen. Neem een nieuwe hobby, dat gaat ook.

Ja ik snap wel dat het heel raar over komt, er zit nog veel achter. Ik zei het puur en alleen omdat ik een beetje gek werd van dat gecomputer elke keer bij mij thuis, hij werd moe van mij dat ik veel weg ging met mijn vriendin, maar nu is het een beetje omgedraaid. Ik zal wel wat nieuwe vrienden maken op mijn opleiding denk ik, een goede vriendin van me zit er ook op school dus dat komt goed.

OH LEUK. Mijn vriend komt net binnen, ja die en die blijft slapen vanavond bij mij. Word ie boos omdat ik zeg van oh ja oke jammer. En zegt hij zo van ‘Ja sorry schat, maar dit is gewoon wennen, alvast voor als jij straks naar school gaat enzo en ik werken, dan zien we elkaar ook niet vaak’

Het probleem is, zijn thuissituatie was kut, daarom was hij kei vaak bij mij, computerde bij mij, sliep, at, douchede, keek tv bij ons, hij woonde half bij ons thuis. Dus nu vind ik het heel moeilijk dat hij ineens zoveel met zijn vrienden omgaat, dat ik niet mee mag en dat hij dus weinig hier is.

Iemand misschien tips om een beetje afleiding te hebben, of een gedachte van: Wen er maar aan, ofzo?

Echt sorry, maar ik ben heel emotioneel aangelegd, als er ineens zulke veranderingen in mijn dag ontstaan, kan ik zomaar ineens huilen enzo. Ik hoop gewoon dat ik ook wat nieuwe vrienden enzo maak dat ik daar mee weg kan, en dan zal mijn vriend wel weer boos worden van: Pff, okeeee dan. Laat memaar weer links liggen, maar dat doet hij toch ook bij mij een beetje nu?

Pff, lastig! Je vriend heeft wel gelijk, dat jullie moeten wennen aan elkaar niet elke dag zien.
Misschien kan je aan hem vragen om rekening te houden met jouw gevoelens. Dat jij het fijn vindt om ook met hem alleen te zijn, dus dat hij zijn tijd een beetje verdeeld.
En anders, misschien helpt het om nu alvast te beginnen over bijvoorbeeld maandag. Dus dat hij dan al met jou wat heeft afgesproken. Dan heb jij iets om je op te verheugen.