vriendje wilt verder

hoi,

ik zit even met een vraagje.

Een vriendin van me heeft een vriendje (Ze is 14 en haar vriendje 19) hij wilt steeds verder gaan dan zoenen maar zij nog niet.

Nu probeert hij steeds van alles bij haar en ze voelt zich schuldig.

Wat kan ik tegen haar zeggen om een goede keuze maken?

Moet je steeds 'n ander topic openen?

ja hjb

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Niks. Het is je vriendin, dit moet ze zelf uitzoeken.

Je kan haar alleen vertellen dat ze niks moet doen wat ze niet wil.

Ik vind 't persoonlijk best ziek als je als negentienjarige met iemand van veertien gaat maar ja.

ja vind ik ook apart maarja, zij willen het

Dit dus. En wat moet een kind van 14 met een “man” van 19?

Volg je hart. Wilt zij niet? Dan moet ze het niet doen. Wilt ze wel? Dan kan ze proberen een stapje verder te gaan :slightly_smiling_face:

Je kan haar alleen advies geven, het is nog steeds haar eigen leven. :wink:

Je kan hooguit zeggen dat het haar eigen keuze is, maar je kan bijv. vertellen hoe jij het zou doen. Verder kun je niet veel :hammer:

Het is haar relatie, ze moet doen wat ze zelf wilt.

:’)

OT: lekker zelf laten uitzoeken, ze weet vast zelf ook wel dat ze gewoon dom bezig is, als ze heeft duidelijk gemaakt dat ze niet verder wil en hij doet het toch zou ik niet bij hem blijven.

Ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan ben ik de 14 jarige en hij is 16 :wink:
Hij wilde ook steeds meer, en ik heb gezegd dat ik dat echt niet wilde. Hij bleef maar doordrammen en toen heb ik ‘‘gedag’’ gezegd.
Dat moet jouw vriendin ook doen… ALS ze het niet wil moet ze gewoon ‘‘nee’’ zeggen en als hij dan door blijft gaan moet ze hem eigenlijk dumpen… Maarja, het is haar relatie, zij moet kiezen :wink:

als ik jou vriendin was zou ik duidelijk zeggen dat ik nog zou willen wachten totdat ik er klaar voor ben en als hij daar geen respect voor heeft en nog steeds het probeert terwijl ze niet wil DUMPEN;)

Precies mijn gedachte.