Hai!
Oké, mijn vriend met wie ik al bijna 2 en een half jaar een relatie heb, heeft dinsdag zijn eerste keuring gehaald bij de Luchtmacht, die hij heeft gehaald. Een grote droom van hem is om F16 vlieger te worden, dit wil hij al vanaf jongs af aan. Aan de ene kant hoop ik echt dat hij door de keuring heen komt, maar aan de andere kant vind ik het ook heel moeilijk, omdat ik weet dat het later wel van invloed zal zijn op mijn leven (denk aan uitzendingen, het gevaar en in onzekerheid zitten, etc.)
Eerst zag ik het echt totaaal niet zitten, en ik had zelfs al besloten dat ik wilde stoppen met de relatie (hoe gek ik ook op hem ben, want hij is ECHT de ware voor mij), omdat ik zelf vind dat hij zijn droom moet navolgen, en ik wil hem daarbij niet in de weg staan. Alleen ik heb zelf ook een bepaald beeld van hoe ik mijzelf later zie, huisje boompje beestje, en dat zit toch wel even anders met een F16 piloot als vriend! Dat was dus eigenlijk mijn droom, en die zou worden beperkt als ik bij hem zou blijven, daarom dacht ik dat we beter onze eigen weg konden gaan, ALS hij erdoor zou komen…
Ik weet het, ik loop erg op de zaken vooruit allemaal, hij heeft nét z’n eerste keuring doorstaan, maar ik vind toch dat je er rekening mee moet houden en helaas ben ik ook iemand die zich heel snel (onnodig) druk gaat maken over dingen. Zondagavond vertrekt hij weer naar Soesterberg waar hij t/m dinsdag weer een keuring heeft, hierbij moet hij in een simulator. Het is zeer pittig deze test, maar ik heb een sterk voorgevoel dat hij dit redt. Het is echt een grote jongensdroom van hem, en hij is ontzettend gemotiveerd in alles, ook in z’n school. Daar komt nog eens bij dat hij alleen al van uiterlijk net een soldaat is met z’n gemillimeterde haar en z’n atletische lichaam. Iedereen om hem heen heeft er vertrouwen in.
Jeetje, wat een lang verhaal… Sorry, ik moest het ook gewoon even kwijt, want voor mij is het een heel dubbel gevoel. Vanmiddag heb ik met hem een flink gesprek erover gehad, en nu is me wel meer duidelijk en het bleek ook allemaal niet zo ‘erg’ te zijn als ik dacht. Hij wordt per jaar bijvoorbeeld maar ongeveer 8 week uitgezonden terwijl ik dacht dat het veel langer was (die 8 week was trouwens een wilde gok van Hidde). Ik sta er nu veel positiever tegenover, maar toch vind ik het ook allemaal nog wel moeilijk. Hij moet tijdens zijn opleiding bijvoorbeeld 14 maanden naar Amerika, en hij zit in het eerste jaar iedere midweek in Breda, en ik woon zelf in Groningen, een knap eind uit elkaar dus, terwijl ik hem nu iedere dag zie!
Naja, jeetje, nu weten jullie dus het hele verhaal, mijn vraag was eigenlijk of er hier iemand is die er ervaring mee heeft, die er meer vanaf weet, en dan vooral over hoe het is als hij echt een f16 vlieger is. Wordt hij vaak uitgezonden? Hoe is het als “de-vrouw-van”? Wat doet hij, en waar zit hij als hij niet uitgezonden wordt en hoe vaak is hij thuis bij zijn famillie en vrienden? Ik hoop echt dat iemand me hier bij kan helpen want er is echt niks over te vinden op het internet!
Als laatst wil ik nog even zeggen dat ik hoop dat jullie niet lullig gaan reageren van: "ben je daar nu al mee bezig, jeetje, je bent nog maar 18, dit en dat. wij kijken gewoon op de zaken vooruit en we voelen beide gewoon na 2,5 jaar dat we bij elkaar willen blijven. Iedereen is anders!
Bedankt!