Vriendje wil F16 Vlieger worden..

Hai!

Oké, mijn vriend met wie ik al bijna 2 en een half jaar een relatie heb, heeft dinsdag zijn eerste keuring gehaald bij de Luchtmacht, die hij heeft gehaald. Een grote droom van hem is om F16 vlieger te worden, dit wil hij al vanaf jongs af aan. Aan de ene kant hoop ik echt dat hij door de keuring heen komt, maar aan de andere kant vind ik het ook heel moeilijk, omdat ik weet dat het later wel van invloed zal zijn op mijn leven (denk aan uitzendingen, het gevaar en in onzekerheid zitten, etc.)

Eerst zag ik het echt totaaal niet zitten, en ik had zelfs al besloten dat ik wilde stoppen met de relatie (hoe gek ik ook op hem ben, want hij is ECHT de ware voor mij), omdat ik zelf vind dat hij zijn droom moet navolgen, en ik wil hem daarbij niet in de weg staan. Alleen ik heb zelf ook een bepaald beeld van hoe ik mijzelf later zie, huisje boompje beestje, en dat zit toch wel even anders met een F16 piloot als vriend! Dat was dus eigenlijk mijn droom, en die zou worden beperkt als ik bij hem zou blijven, daarom dacht ik dat we beter onze eigen weg konden gaan, ALS hij erdoor zou komen…

Ik weet het, ik loop erg op de zaken vooruit allemaal, hij heeft nét z’n eerste keuring doorstaan, maar ik vind toch dat je er rekening mee moet houden en helaas ben ik ook iemand die zich heel snel (onnodig) druk gaat maken over dingen. Zondagavond vertrekt hij weer naar Soesterberg waar hij t/m dinsdag weer een keuring heeft, hierbij moet hij in een simulator. Het is zeer pittig deze test, maar ik heb een sterk voorgevoel dat hij dit redt. Het is echt een grote jongensdroom van hem, en hij is ontzettend gemotiveerd in alles, ook in z’n school. Daar komt nog eens bij dat hij alleen al van uiterlijk net een soldaat is met z’n gemillimeterde haar en z’n atletische lichaam. :stuck_out_tongue: Iedereen om hem heen heeft er vertrouwen in.

Jeetje, wat een lang verhaal… Sorry, ik moest het ook gewoon even kwijt, want voor mij is het een heel dubbel gevoel. Vanmiddag heb ik met hem een flink gesprek erover gehad, en nu is me wel meer duidelijk en het bleek ook allemaal niet zo ‘erg’ te zijn als ik dacht. Hij wordt per jaar bijvoorbeeld maar ongeveer 8 week uitgezonden terwijl ik dacht dat het veel langer was (die 8 week was trouwens een wilde gok van Hidde). Ik sta er nu veel positiever tegenover, maar toch vind ik het ook allemaal nog wel moeilijk. Hij moet tijdens zijn opleiding bijvoorbeeld 14 maanden naar Amerika, en hij zit in het eerste jaar iedere midweek in Breda, en ik woon zelf in Groningen, een knap eind uit elkaar dus, terwijl ik hem nu iedere dag zie!

Naja, jeetje, nu weten jullie dus het hele verhaal, mijn vraag was eigenlijk of er hier iemand is die er ervaring mee heeft, die er meer vanaf weet, en dan vooral over hoe het is als hij echt een f16 vlieger is. Wordt hij vaak uitgezonden? Hoe is het als “de-vrouw-van”? Wat doet hij, en waar zit hij als hij niet uitgezonden wordt en hoe vaak is hij thuis bij zijn famillie en vrienden? Ik hoop echt dat iemand me hier bij kan helpen want er is echt niks over te vinden op het internet!

Als laatst wil ik nog even zeggen dat ik hoop dat jullie niet lullig gaan reageren van: "ben je daar nu al mee bezig, jeetje, je bent nog maar 18, dit en dat. wij kijken gewoon op de zaken vooruit en we voelen beide gewoon na 2,5 jaar dat we bij elkaar willen blijven. Iedereen is anders!

Bedankt! :laughing:

Wat een verhaal zeg, poe poe. Haha. Maar ik denk dat het de eerste tijd zwaar zal zijn, als die die midweken weg gaat etc. Maar als hy het eenmaal écht is, dan is het maar 8 weken per jaar. En dat valt toch best mee (A)?

jaaa zeker, heb je gelijk in! alleen ik weet dus niet echt zeker of dat zo is, daarom heb ik dit topic ook geplaatst omdat ik hoop dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt in zijn omgeving!

Naja even wachten op reacties of iemand he tier heeft meegemaakt.

Oe! Ik val sowieso al op piloten en militairen, die vind ik zooo sexy, en als hij het allebei tegelijk is is het helemaal goed! Waar heb jij dat vriendje gevonden?! :thinking:

Ok, nu ontopic:

Ik heb helaas geen ervaring met piloten…maaar, wel met lange-afstands relaties. (Aangezien jij zei dat je in Groningen woont en hij in Breda zit). Ik snap natuurlijk dat je hem ontzettend zal missen, maar het kan wel zeker stand houden hoor! Als je echt van elkaar houdt (uit jouw verhaal blijkt van wel) kan de afstand wel heel moeilijk zijn, maar niet fataal. Kun je gewoon contact houden via msn/telefoon? Dat is natuurlijk al een voordeel. En als hij weer thuis is gewoon zoveel mogelijk bij hem zijn. Vraag een shirt van hem met zijn geur als nachthemd, dan heb je toch nog iets van hem altijd bij je. Zorg ervoor dat hij jouw foto altijd bij zich heeft en dat soort dingen.

Nouja, weet niet of je hier iets aan hebt, maar anders upje voor jou!

Succes!

mijn neef wilde ook f16 vlieger worden, maarja hy kwam niet door de keuring.
oke nutteloos dus upje

OMG IK BEN ZO JALOERS OP JULLIE. Ik zou zoooooo dolgraag F16 Vlieger willen worden (maar ik ben een kneuzenkind, heb blessures aan beide polsen en mijn rug lijkt wel aan hernia te lijden) en ik zou ook heel graag een Vlieger vriendje willen hebben. Hem gewoon steunen in zijn droom (en stiekem de mijne) en het is gewoon gaaf om te kunnen zeggen: Kijk in zo’n straaljager vliegt mijn vriendjuhhhh!

mijn vriend zit ook in het leger. ik vond het eerst echt heel kut, ik was bang dat ik hem amper zou zien enzo, maar ik steunde hem wel want hij wilde het echt heel graag. hij zit er nu een half jaar in en ik moet zeggen, het valt mee. ik zie hem nu alleen maar in de weekenden en op vrijdag, maar doordeweeks bellen we elke dag en het maakt de tijd dat we wel bij elkaar zijn alleen nog maar kostbaarder en fijner.
maar ik snap dat je het kut vind, en weetje, die keuringen voor f16 piloten zijn echt ontzettend streng dus misschien wordt hij wel niet eens doorgelaten. Als hij dat wel wordt, moet je gewoon achter hem blijven staan en zeker niet willen opgeven. Mijn relatie is er alleen maar sterker op geworden.

oh en op het forum van ellegirl is een speciaal topic voor “army wives” met flink wat pagina’s, misschien kun je daar even meepraten.

wauw, wat een ontzettend lieve reacties! :grinning: hier heb ik echt wat aan, heel erg bedankt! :grinning:
en ohja, ik ben ook hartstikke trots op hem hoor, hahah. precies: “in die f16 vliegt mij vriendjeee!”

oké guys… hij is weer door de volgende ronde heengekomen, de simulatorronde, deze was heel moeilijk! nog steeds erg weinig reacties trouwens, is er echt helemaal NIEMAND?!

Mijn vriend wil ook in het leger, pfoe, ik vind het stiekem echt maar helemaal niks, maar aan de andere kant weet ik dat het zijn grote droom is, en wil ik hem daarin steunen.
Gelukkig duurt het nog 2 jaar voordat we allebei geslaagd zijn, dus we hoeven dan ook helemaal niet bij elkaar te zijn nog,
maar als ik er nu aan denk, dan brrr, nee, daar wil ik echt niet aan denken.

Dus meid, heel erg veel sterkte ermee! En ik kan je eigenlijk niet helpen… Sorry!

Nou Gefeliciteerd lijkt me wel op zn plaats :grinning:

Maar ik kan je niet helpen sorry, geen ervaring hiermee. Dus beschouw het maar als een UPje.

hahaha heey

mijn vriend wilde ook f16 piloot worden hij heeft 3 van 4 testen gehaald. De laatste net niet, dus je weet wel nooit. Het is echt superlastig

ahww dat lijkt me echt niet leuk.
ik heb ook een vriendje gehad en die zat dus in het leger,
echt niet leuk, hij was alleen in het weekend thuis (terwijl hij 4 huizen verder woonde ofzo, zag ik hem dus alleen in het weekend, soms zelfs niet.) maarja het is toch een kneus ;$ heb ook maar 1½ dag met hem gehad,
want toen ik hem leuk vond baalde ik er dus vreselijk van dat hij nooit thuis was. en toen ik met hem had had ik zoiets van, dit gaat toch niet werken, maargoed ook want achterf was hij dus helemaal niet zo leuk als ik dacht.
ik ben ondertussen alweer 14 maanden gelukkig met een superlieve jongen! <3

ik zou er goed met hem over praten.
als hij dadelijk door die “proeven” ofzo heenkomt is hij waarschijnlijk ook vaak weg.

bedankt voor de reacties allemaal :slightly_smiling_face:

-

Piloten zijn vaak niet zolang weg (max. 3 maanden… dus dat valt hardstikke mee :relieved:… ),

Wordt hij vaak uitgezonden? Uitgezonden? Ik zou eerder al al die cursussen denken :stuck_out_tongue: :wink:
Wat doet hij, en waar zit hij als hij niet uitgezonden wordt en hoe vaak is hij thuis bij zijn famillie en vrienden? Het is een wilde gok, maar volgens mij denk jij dat hij altijd weg is of niet? Hij kan ook gewoon op de vliegbasis zitten hoor :wink:… en dan word ie af en toe uitgezonden/ cursus.

Ik wilde dat eerst ook doen =]
Hij zit er dan voor 13 jaar aanvast, dus dat is best lang.
Mooi dat hij door de 2e keuring heen is [voor hem dan, niet voor jou denk ik]
Ik zou hem gewoon proberen te steunen. Het duurt nog wel even voordat hij uitgezonden wordt en die maanden in Amerika zijn om te leren vliegen [ivm beter weer] Ja, dat duurt lang, maar als je genoeg van elkaar houdt, dan lukt dat wel.
Maak afwegingen voor jezelf, wil je een huisman hebben [om het maar even zo te noemen] of iemand die de hele wereld ziet/heeft gezien?

Als het toch niet blijkt te werken, dan kan je het altijd nog uitmaken.

Ja… maar om dat nou weer te zeggen is ook niet eerlijk. Híj gaat wel overal heen, maar zíj mag niet mee. Dus als ze bijv. ergens heen wilt kan hij zomaar zeggen ‘Ja, daar ben ik al geweest!’