vriendje werkeloos en blowt veel

Hey meiden,

Mijn vriend is laatst ontslagen bij zijn werk door economische redenen. Helaas staat zn wereldje een beetje op zijn kop en zit hij nu in een uitkering hij is al bij meerdere banen eruit gezet wegens bezuinigingen en heeft geen zin meer om te werken helaas. hij wilt eventjes rust. wel woont hij op zichzelf en ik niet bij hem omdat zijn appartement te klein is. wij zijn nu 2 jaar samen.
Hoe kan ik hem hierbij helpen?
want nu zit hij thuis en blowt hij heel veel als zijn vrienden er zijn word er geblowd als hij net heeft gegeten gaat hij blowen dit word alleen maar erger omdat hij nu hele dagen natuurlijk thuis zit.
Heb tegen hem al gezegd dat ik niet wil dat er geblowd word als ik er ben daar kan ik hem al niet op tegen houden, want soms kom ik binnen vallen en zijn ze al aan het blowen

hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken.
en voor de rest is hij heeeeel lief hoor! :flushed:

Liefs!

Ultimatum stellen; Stop met blowen, of stoppen met de relatie.

Ik vind dat je dat best mag eisen dat hij stopt met blowen. Bespaart overigens ook nog eens geld.

(Klinkt hard, sorry als het zo overkomt, maar het is wel zo)

Eens.

Ik vind dat te ver gaan persoonlijk, maar je moet het wel goed met hem bespreken en bepaalde afspraken er over maken ofzo. Alleen in t weekend oid. Maar ik vind niet dat je hem kan verbieden om ooit nog te blowen ( als het nu coke was ok, maar zo veel invloed heeft wiet toch niet).

Ik zou hem vooral aanmoedigen om uit te zoeken wat hij wél wilt doen en daar misschien een opleiding/cursus in volgen. Misschien dat een bedrijf hem dat zelfs kan aanbieden, en hij krijgt een uitkering dus het uwv zal hem daar ook wel mee helpen lijkt me.
Als hij weer zoiets te doen heeft dan heeft hij ook minder tijd om te blowen en te niksen.

Dit dus en probeer hem enthousiast te maken, misschien kan je hem overhalen om op een cursus te gaan, hiermee verhoogt hij zijn baankansen maar waarschijnlijk ook het gevoel dat hij iets betekent, het is natuurlijk een behoorlijke klap om vaak je baan kwijt te raken x

Op die manier helpt ze hem toch? Ik neem aan namelijk dat hij voor de relatie wil gaan en dan stopt met blowen. Wat betekent: van een ongezonde levensstijl afstappen en meer geld hebben.

^ Ja dat is waar. Sowieso zou ik de TS alleen adviseren het uit te maken, als ze oprecht niet verder met hem wil wanneer hij blijft blowen. Niet als het alleen gebruikt wordt als dreigement.

Sorry maar ik zou geen thuiszittende blowende vriend willen. Wel opzichzelf wonen maar niet werken? Ik snap dat de arbeidsmarkt ruk is maar thuis zitten en blowen hebben nog nooit werkelozen aan een baan geholpen. Dus schop hem naar Randstad ofzo :stuck_out_tongue:

Het spul is idd minder erg dan harddrugs maar is niet goedkoop en ik vind het heel tegenstrijdig om van je uitkering wiet te gaan kopen.

Ja, dat sowieso. Ik denk dat het voornaamste is dat ze hem nu kan helpen en niet of ze haar relatie nu behoudt of niet, haha.

Maar on topic heb ik verder niet echt tips. Lijkt me erg lastig om mijn vriendin van zoiets af te helpen. Dus beschouw dit maar als een upje.

Ik vind het gelijk uitmaken wel heel kort door de bocht. Een relatie van 2 jaar kan je toch niet zomaar zo weggooien? Als het nou een paar weken/maanden was…

OT: Ik zou afspraken proberen te maken met hem. Inderdaad alleen in het weekend blowen, en nadrukkelijker zeggen dat je het echt niet wilt hebben als jij er bent. En hem misschien helpen met het vinden van nieuw werk.

ja ik denk dat je gelijk heb! ben laatst al met hem en de hond naar het bos gegaan en klaarde hij van op nou dan drinken we ffkes een drankje samen en wandelen weer terug.

jaa de gevolgen ervan zijn dat hij agressief word qua voetballen en gamen en soms tegen over mij snel boos
bedankt voor je goeie reactie ga het zeker opvolgen hijs dinsdag jarig zal hem eens mee naar Scheveningen nemen of iets

klopt ook, maar hij doet het al 8jaar alleen laatste tijd is het erger geworden door dat hij 2 keer ontslagen was door bezuinigingen en een vriendin die dan loopt te zeuren dat hij minder moet blowen en werk moet gaan zoeken :stuck_out_tongue: (ik dus) krijgt hij stress van en andere gaan sporten of iets hij doet dat kut blowen…

ja helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan eerlijk gezegd, wil hem juist proberen te helpen

Praat er met hem over. Wel als die nuchter is. Maar vertel hem hoe jij je voelt en dat je hem ermee wilt helpen. Ga samen opzoek naar een baan voor hem. Ik weet verder niet of die een diploma of iets heeft maar anders opzoek gaan naar leuke cursussen of opleidingen waardoor die meer kans heeft op een baan. Ik zou in eerste instantie niet gaan beginnen over het stoppen ermee of de relatie te kappen. De grootste reden waarom die het doet is in mijn ogen omdat hij geen baan heeft en zijn tijd ziet te doden ermee. Tuurlijk is het verstandig om er over te beginnen maar doe dat rustig en dwing hem nergens toe. Uiteindelijk moet hij ermee willen stoppen, wilt hij dat niet gaat het vaak ook lastig worden.