Vriendje veel te klef..

Hee meiden,

Ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb een vriendje, en het was altijd heel gezellig maaaaar…
Ik vind hem veel te klef worden. Om de 3 minuten komt ie naar me toe: “Mag ik een kusjeee??”, wilt ie me constant knuffelen en met z’n arm om me heen zitten. Op whatsapp krijg ik alleen maar berichtjes die eindigen met “liefje” “schatjee” enz. Nu weet ik dat dat natuurlijk hartstikke lief is, en dat ik echt overkom als een bitch nu, maar ik hou daar gewoon absoluut niet van. Af en toe eens een kus, natuurlijk! maar niet de hele tijd. Ik heb dit al vaker tegen hem gezegd, maar hij lijkt gewoon niet te luisteren.
Hierdoor begin ik me dus ook heel erg aan hem te irriteren. Als ik een berichtje krijg heb ik nu eerder de gedachte: Jezus wat moet ie nu weer, dan dat ik het leuk vind…

Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. Uitmaken is een optie natuurlijk… maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil. Help?

Het is natuurlijk vervelend dat jij je er zo aan ergert dat je vriendje zo klef is, helemaal omdat hij het alleen maar lief bedoelt en het doet omdat hij je zo leuk vindt, maar het er bij jou toe leidt dat je hem alleen maar irritant gaat vinden… Ik zou het er proberen nog een keer met hem over te hebben, en probeer hem dan écht duidelijk te maken dat je het vervelend vindt, en dat je je daardoor aan hem gaat ergeren, wat er weer toe leidt dat je aan jullie relatie twijfelt. Dan snapt hij denk ik wel dat je er echt mee zit, en probeert hij zich misschien wat meer in te houden. Want als je hem verder nog wel helemaal leuk vindt, zou het zonde zijn dat het door zoiets stuk zou lopen tussen jullie!

praat met hem! zeg dat je hem wel heel erg lief vind nog steeds alleen dat je af en toe kriegel wordt van dat kleffe. of hij af en toe een klein beetje afstand wil houden

Ik heb serieus een keer letterlijk gezegd: *naam vriend*, ik vind het echt hartstikke leuk en lief dat je mij zo leuk vind, ik vind jou ook heel leuk, maar ik vind het gewoon echt niet fijn als we de hele tijd zo klef moeten doen.
Dat resulteerde in: Okee schatje :frowning_face:
Dan denk ik dus: WAT ZEG IK NOU NET?! Hij lijkt het gewoon echt NIET te begrijpen?

Ugh lijkt me strontvervelend. Probeer het anders rustig uit te leggen?

Ik zou er denk ik een keer face to face met hem over hebben, dan komt het misschien ook wat minder bot over, en als je dan denkt dat hij het nog niet snapt, kun je het nog een keer extra benadrukken!

Ja maar ik heb het alle keren al face to face gezegd… ik wordt er gewoon een beetje moedeloos van :frowning_face:

Oh sorry ik dacht dat je het via whatsapp o.i.d. had gezegd, omdat je zei dat hij okee schatje :frowning_face: terug zei, en ik dacht dat hij dat stuurde, vanwege die smiley! Maar ik snap dat je er moedeloos van wordt, als je het al zo vaak gezegd hebt…

Echt een keer goed praten. Dat jij daar helemaal niet het type voor bent, en dat je je aan hem irriteert, en dat de relatie zo niet langer kan. Dan moet er wel een lichtje gaan branden.

Ja, ik ga van het weekend nog een laatste poging doen… Maar als hij het nog steeds niet begrijpt weet ik echt niet wat ik moet hoor…

Gewoon zeggen dat je het écht niet prettig vind. En anders gewoon naast iemand anders gaan zitten, of tegenover hem. Gewoon het proberen te vermijden, en als hij doorgaat gewoon nee zeggen.

Hoe lang hebben jullie al een relatie? Meestal wordt het wel minder, want dan is dat “nieuwe” er wat van af.

Hm, lastig…

Ik zou het anders nog een keer goed met hem er over hebben en duidelijk maken wat jij graag van hem zou willen (dus dat je graag zou willen dat hij niet zo klef doet elke keer) en anders wat afstand nemen als hij zich zo blijft gedragen?

Oei, ja daar heb ik ook moeite mee haha. Maar meestal begin ik daar ook geen relatie mee als ik dat al weet! Maar als het echt een leuke jongen is, en jullie voor de rest gelukkig zijn… Waarom vind je het eigenlijk niet fijn?

Als je die jongen verder wel helemaal leuk vind zou ik het niet uitmaken om iets als dit. Het beste is om gewoon het gesprek met m aan te gaan, misschien kunnen jullie je allebei een beetje aanpassen. Hij een beetje minder klef doen, jij iets meer accepteren dat hij graag aandacht wil

We hebben nu ongeveer 5 maanden iets. En ik vind het niet fijn omdat ik me er nogal ongemakkelijk bij voel. Hij doet het bijvoorbeeld ook als mijn ouders erbij zijn, ik vind dat gewoon heel raar.

En als jij nou eens úberoverdreven klef vies en plakkerig terugdoet? Snapt ie misschien zelf ook dat het vervelend is…

Lijkt me niet de juiste aanpak, omdat haar vriend dat wél fijn vindt.

Zou kunnen. Of hij ziet dan ook van; jeetje dit is wel héél overdreven.
Zo heb ik het wel eens aangepakt namelijk.

Ik snap je helemaal meid!!
Ik zou het er nog eens over hebben en dan zeggen dat je er zo aan irriteert je het overweegt om het uit te maken. Zeggen dat je het eral over hebt gehad maar hij niet wil luisteren.
Meestal wil dat wel werken.

Ik ben namelijk ook zo dat ik mij daaraan kan irriteren. Had eens een jongen en die riep me op de 2e date: schoonheid!!
ik: -.-’’
Echt dat ik dacht omg. Is ook niets geworden :stuck_out_tongue: