vriendje van mijn vriendin

Mijn vriendin, L. heeft nu ongeveer 10 maanden een vriend, S.
In het begin was ik heel blij voor haar, vond ik het allemaal leuk enzo.
Maar nu begint het een beetje uit de hand te lopen, ze hebben namelijk gewoon ALTIJD ruzie.
Ze verbieden elkaar echt bijna alles! Ze vertrouwen elkaar gewoon niet, en ze zijn zo bang dat de ander vreemd gaat ofzoiets.
Nu is L. al een vriendin kwijt geraakt, omdat zij zich begon te bemoeien met hun relatie. Ze werd boos op S. omdat hij L. gewoon niet met rust liet. Hij dus ook boos op haar, wat voor L. ook een reden was om boos op haar eigen vriendin te worden.
Het is echt kut, ik weet niet wat ik moet doen want als ik er iets van zeg krijg ik de volle laag maar ik kan ook niet blijven toekijken.

Dus even een paar voorbeelden:
L. had het goedgemaakt met die vriendin waarmee ze ruzie had, dus wilde ze met haar gaan afspreken.
Maar ze ging het eerst VRAGEN aan haar vriend.
S. zei dat dat niet mocht omdat ze verkeerd was.
Dus ging L. niet, en toen had die vriendin er natuurlijk genoeg van.

Laatst vroeg S. aan L. of hij mocht gaan vissen.
L. zei nee, omdat zij ook niet naar die vriendin mocht.
Hij ging sirieus met zijn opa en oma VISSEN, en dat mag zelfs niet.

En dit zijn voorbeelden van een van de duizend. Ik word er gek van, morgen zouden we met zn allen naar een feest gaan. Nu MOET S. mee zodat hij op L. kan letten, en waarschijnlijk blijven we tot 8 uur s’avonds omdat hij het anders te laat vind worden.
Terwijl de meeste mensen dan niet eens op het feest zijn, en ik had me er zo op verheugd.
Ik weet dus echt niet wat ik met die twee moet doen, ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien maar dit soort dingen werken dus ook in mijn nadeel en daar heb ik genoeg van.

neem nog een vriendin mee, zodat je niet alleen met hun 2 hoeft :astonished:
ik snap ook niet echt waarom je vriendin het niet uitmaakt,
kan je haar niet rustig als jullie met z’n 2en zijn, rustig benaderen?
zovan; en hoe gaat het met jou en S…

succes!

Ja, het probleem is dat mijn vriendin al heel vaak zegt 'Ik ga het nu echt uitmaken met S.! ’ of ‘Ik denk dat ik gewoon niet meer verliefd ben…’
En dan supporten ik en een andere vriendin haar door dan ook echt actie te ondernemen maar op het laatste moment doet ze het dan toch niet, omdat hem niet kwijt wilt…
En ik ben ook wel regelmatig naar haar toe gegaan en heb gezegt van ‘Ja, als ik een vriendje had zou ik dit echt niet accepteren!’ In de hoop dat ze het dan ook doorheeft, maar dan reageert ze alleen met ‘Ja, maar jij hebt geen vriendje.’

Ik zou L aanspreken, of je nou ruzie met haar krijgt of niet, het is de plicht van een goede vriendin.

Ik denk dat dit iets is tussen die vriendin en haar vriend.
Ik snap dat je bezorgt bent en dat je het allemaal liever koek en ei hebt, maar zij moeten 't zelf oplossen en elkaar wat meer los durven laten.
Gewoon de telefoon eens uitzetten als jullie samen op pad gaan, zo kan die vriend ook niet steeds smsen of bellen. Het is een risico, maar zo komen ze er nooit.
De onzekerheid van beide is een beetje overdreven, vooral als je al 10 maanden samen bent.
Kortom, stel dat eens voor een die vriendin om de telefoon lekker uit te zetten en anders een punt erachter zetten. Come on, een relatie heb je met z’n tweeen en een beetje vrijheid kan geen kwaad.

Dankjewel. : )

@Tearjerkers
Ja, ik denk dat ik dat toch maar moet gaan doen. Maar het probleem is dat mijn vriendin er altijd iets achter gaat zoeken als iemand iets over hun relatie zegt. Ze denkt dan dat je jaloers bent ofzo, en dat je loopt te stoken. Of ze vind dat je je met je eigen zaken moet gaan bemoeien.

@Kraplapje
Nou… Ik kan wel zeggen dat ze haar mobiel is een keertje uit moet zetten, maar laatst hadden ze daar gigantische ruzie over. Mijn vriendin had haar mobiel op haar kamer laten liggen, en ze was zelf gewoon in de woonkamer. S. belde haar de hele tijd, maar ze nam dus niet op omdat ze de telefoon niet hoorde. In de tijd dat hij haar aan het bellen was, sprak ik hem op msn. Hij vroeg of ik het nummer van haar moeder kon geven, maar ik wilde dat niet omdat die moeder anders ook niet met rust gelaten zou worden. En ik dacht dat er misschien een reden achter zat waarom L. niet opnam.
Hij werd echt helemaal boos, en begon te zeggen dat hij het dan wel uit zou maken met haar als ik het nummer niet zou geven, en dat het toch allemaal geen zin had enzo.
Later had L. haar telefoon dus gepakt (36 gemiste oproepen), en hadden ze het dan wel uitgepraat.

Het is trouwens dat S. een soort extreme versie van ADHD heeft, en dus soms heel agressief kan worden. Ik denk dat L. daarom ook bang is om er een punt achter te zetten.

Oh ja zo’n vriendin heb ik ook… nouja vriendin. Ze hoort eigenlijk niet meer bij onze vriendengroep door haar vriend. Ze hebben altijd ruzie, en als ze geen ruzie hebben zijn ze mega klef. Het is beide niks:P
Ik bemoeide me er in het begin ook super veel mee. Ik ben heel vaak op die vriend afgestapt dat die normaal moest doen. Ik ben ook op mijn (ex)vriendin afgestapt en heb haar duidelijk gezegd dat ze al haar vriendinnen kwijt was. Dit veranderde helemaal niks, dus ik heb de hoop maar opgegeven en zie haar niet meer als vriendin.

Dus vanuit mijn ervaring werkt ermee bemoeien niet zo. Het voelt wel lekker om eerlijk te zijn, dus ik zou zeker tegen haar zeggen wat je ervan vind. Misschien lost het wel wat op!

Bemoeien werkt niet, denk ik. Wees gewoon eerlijk en zeg wat je denkt, maar begin er niet steeds opnieuw mee.

Oké, dit zeg ik nu wel zo, maar zelf herken ik zo’n situatie wel degelijk.
M’n vriendin heeft ook echt een kut-vriend, hij kijkt naar andere meiden enzo, echt zo’n gladde jongen, bah. Bepaalde dingen mag zij niet van hem, hij verbiedt het haar gewoon. Daarvan zeg ik dan wel dat ik het stom en onzinnig vind, maar van dat kijken naar meiden durf ik ook niet, bang dat ik haar kwijt raak en dat ze me niet geloofd en dat ik die vriend op m’n dak krijg.

@CarteBlanche
Ze raakt inderdaad haar vriendinnen kwijt ja. Ze is nu al twee hele goede vriendinnen kwijtgeraakt, en onze vriendschap wordt ook steeds slechter. En waarschijnlijk is dat ook zo met de rest van haar vriendinnen. Dit komt ook omdat ze gewoon nooit meer kan/wilt afspreken. Ze bedenkt de heletijd smoesjes om niet te komen, zodat ze bij haar vriendje kan zijn. Laatst vroeg ik of we weer een keertje samen zouden gaan fitnessen, omdat we dat al zo lang niet hadden gedaan (terwijl we samen het abbonoment op de sportschool hadden genomen). Ze zei dat ze heel hard moest leren voor een belangrijk proefwerk. Ik vond het alleen maar goed van haar, maar later las ik hyves terug dat dat vriendje helemaal schreef van ‘het was zo gezellig’ enzo. En voor dat proefwerk had ze een 2.7.
Maar het moeilijke is dat ik weet hoe ze is als ze geen vriendje heeft, dan is het gewoon echt een goede vriendin. En daarom wil ik haar ook niet kwijt.

@snoopy__x
Ik probeer er ook inderdaad niet de hele tijd over te beginnen, maar telkens als mijn vriendin iets vertelt over wat haar vriendje heeft gedaan, kan ik het gewoon niet laten er iets van te zeggen.
Het is ook trouwens dat die vriend ook dingen doet die ik niet tegen mijn vriendin durf te zeggen. Zo heeft hij al tegen een paar vriendinnen van L. gezegt: ‘Het is dat je een vriendin van L. bent, maar anders had ik het echt wel geweten!’.
En hij stuurde een keertje allemaal naaktfoto’s van meisjes naar mij, maar dat was niet de bedoeling want die waren dus voor een vriend van hem bedoelt…
Maar dat wil ik dus allemaal niet zeggen, niet eens omdat ik het zo erg vind voor haar. Maar omdat ik weet dat ze me toch niet gelooft.