Vriendje uiteten met goede vriendin

Hoi,

Er is iets wat me eigenlijk niet zo lekker zit. Mijn vriendje heeft veel vriendinnen, waar hij ook wel eens mee op stap gaat en dat soort dingen. Allemaal prima, maar deze week gaat hij ook met een goede vriendin uit-eten en dat vind ik toch weer net even wat anders, vooral omdat het met z’n 2en is. Hij zegt zelf dat ik me er niet druk om moet maken omdat het een goede vriendin is en hij haar al een lange tijd kent. Ik weet dat het om vertrouwen draait, maar ik vind het toch lastig. Ook omdat wij de laatste tijd wat minder leuke dingen samen doen, hij komt er niet echt uit zichzelf mee. Wat vinden jullie?

Ga er nog eens met hem over praten. Zeg hem duidelijk dat je er mee zit en dat je je er wel druk om maakt.

Misschien kan je ook aan dat meisje vragen hoe het nou zit?

en over dat jullie minder samemn doen, misschien moet jij gewoon met iedeeen komen, of zeggen : … lijkt me nou leuk om samen te doen etc. (gewoon ‘subtiele’ hints)

maar ik heb hier eigenlijk ook geen ervaring mee, dus beswchouw het maar als een uppp!

succes!

Ik zou het ook niet leuk vinden.
Gewoon nog eens over beginnen, wees duidelijk.

Mijn vriend had ook een ‘‘goede vriendin’’, maar zij zag hem toch echt wel op een andere manier dan hij haar zag. Niet om jou bang te maken maar ik vertrouw “goede vriendinnen” niet die alleen met je vriend wil afspreken, ik zou het zelf niet goedkeuren.

hmm ik heb ook een goede vriend met een vriendin en spreek vaker samen met hem af. Om te lunchen ofzo. Ik bedoel er helemaal niks mee en hij ook niet en gelukkig vind zijn vriendin het geen probleem… Het hoeft dus echt niks te betekenen hoor

Ik zou het echt niet oké vinden als mijn vriend uit eten gaat met een goede vriendin alleen. Als het meer mensen is, vind ik het anders. Ik heb ook een goede vriend, maar we gaan nooit samen met zijn tweeen uit eten. Wel is het een keer gebeurd dat we ff snel een snack haalden bij de burger king, omdat we honger hadden toen we ff snel naar een winkel in de stad moesten. Maar echt uit eten met zijn tweeen is voor mij een afspraakje en dat doe je niet met een goede vriend of vriendin.

Ik heb altijd het gevoel dat ‘goede vriendinnen’ er meestal wel wat meer achter zoeken

Wat is iedereen tegenwoordig jaloers zeg. Hoe zou jij het vinden als je wat leuks met gewoon een vriend zou doen, maar je vriend moeilijk doet.

maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.

Ik snap dat je het niet leuk vind, ik zou het zelf namelijk ook niet leuk vinden.
Maarja, je kan het hem moeilijk verbieden ofzo…

Zeg gewoon eerlijk tegen hem dat je je er echt zorgen om maakt

ik heb een goede vriend die mij naar de bioscoop nam toen het met mijn vriend uit was, ik kook wel eens voor hem als zijn ouders weg zijn (anders eet ie 3 weken friet) enz. hij heeft 4 jaar geleden wat voor me gevoeld, maar we zijn altijd gewoon maatjes gebleven.

Ja, dat ligt aan jou! hihi

Ben ik blij dat er meer meisjes zijn die zo reageren. Mijn vriend heeft ook zo’n vriendin, die vroeger verliefd op hem was, die tegenwoordig model is, en die hem altijd belt om samen iets te gaan drinken. Ook een vriendin, die hem elk jaar op zijn verjaardag om middernacht sms’t. En nog een vriendin die ook altijd vraagt om af te spreken.

Ik zou hem nooit verbieden iets te doen met die meisjes, maar dan vindt dat ik wel ‘extreem jaloers’ ben dat ik het niet leuk vind. Ach jongens he.

Ik zou er zelf niet moeilijk over doen omdat ik zelf ook wel eens met jongens vrienden alleen uiteten ga. Er gebeurd dan echt totaal niks romantisch of ook maar iets in die richting, gewoon eten en ieder betaald voor zich. Voor mij is het hetzelfde als gewoon gezellig iets gaan eten met een vriendin.

Ik zou niet met een jongen een relatie kunnen hebben die veel vriendinnen heeft en dus regelmatig dit soort dingen doet zonder mij.
Ik zou dat gewoon niet kunnen omdat ik mezelf niet op wil vreten van binnen. Ik wil dat gevoel niet hebben.
Ik heb dat vooraf gaand aan mijn relatie met mn vriend ook kenbaar gemaakt.
Ik word daar inderdaad jaloers om.
Ik vertrouw mijn vriend wel, maar alle meisjes om hem heen niet.
Ik weet zeker dat als een meid tegen mn vriend op zou biechten dat ze m leuk vindt, dat hij dr afwijst.
Maar voor die tijd kan een meisje gewoon flirten met mijn vriend en dat pik ik niet… want voordat er 100% zeker is dat ze hem leuk vindt, kan mijn vriend er niks van zeggen. En dat baart me zorgen.

Nee ik zou dat niet cool vinden. Maar goed jij zit nu eenmaal al in een relatie met hem en jij moet hiermee omgaan.

Ha, precies hoe ik denk.

Ik zou het eigenlijk ook niet heel leuk vinden als mijn vriend dat deed… Maarja, je kan hem zoiets ook weer niet echt verbieden vind ik.

Ik zou het niet erg vinden. Ga zelf ook vaak met gewone vrienden afspreken, heb ook vaker met ze geluncht in de stad en 's avonds thuis samen eten gemaakt en gegeten! En ik vertrouw mijn vriend wel. Gebeurt er iets, dan weet ik ook meteen dat het niks wordt he. Als je al bang bent dat er iets gebeurt, dan lijkt het me dat je even moet nadenken over hoe veel je hem wel vertrouwt!

^ Maar waren dat met meerdere vrienden, of met maar 1 andere vriend? Ik vind het goed van je dat je je vriend zo goed vertrouwd trouwens (; Maar zoiets zou ik gewoon echt niet kunnen.