vriendje twijfelt, wachten op zijn beslissing. wat nu?

mijn vriend (2,5 jaar relatie, hij 17 ik 16, echt heel serieus) twijfelt over zijn gevoelens naar mij toe. het verliefdsgevoel is er na zo’n lange tijd niet meer en hij weet niet of hij genoeg van me houd om door te gaan. en of het niet gewoon een hele hechte vriendschap is geworden ipv een relatie

er speelt ook mee dat ik nogal wat problemen heb, woon niet meer thuis en heb anorexia, wat voor heb natuurlijk enorm lastig is. ook begint hij volgend jaar aan een ander leven, hij gaat studeren (blijft wel thuis), ik blijf middelbare. hij heeft gezegd dat hij in zijn keuze, waar die dus komende tijd over na gaat denken, dat niet mee laat spelen, alleen zijn gevoel gaat ie naar kijken. toch ben ik bang dat het enorm in mijn nadeel werkt.

hij heeft eerlijk gezegd dat hij het niet echt meer ziet slagen, maar aan de andere kant, wou hij nog gewoon contact en afspraakjes, omdat als we dat niet zouden doen we het nu al op zouden geven en dat wou hij ook niet.

ik wordt helemaal gek, denk er alleen maar aan en loop constant te janken. iemand tips me hierdoorheen te sleuren? ze zijn heeeel erg welkom. liefdesverdriet tips ook alvast

up

u[p

Ik vind hem heel redelijk. Heel respectvol ook tegenover jou, als ik eerlijk mag zijn.
Je kan hem ook niet dwingen het te blijven proberen, als hij echt jou nu eerder als een vriendin ziet die nogal close is en niet als zijn vriendin, is de verliefdheid gewoon verdwenen. Niets aan te doen.

Waarom up je hem zo vaak?

sterkte meid, sorry zou echt niet weten wat je eraan kunt doen, behalve wachten op zijn beslissing…

Nou als hij al moet nadenken, is dat niet zo’n goed teken denk ik…

ja, hij was heel eerlijk ook. vind ik wel fijn. nee dat ga ik zeker niet doen, maar verliefdheid gaat altijd over na 1,5 jaar ofzo. en toch trouwen mensen, we weten allebei dat het op een gegeven aankomt op houden van. en daarvan weet ie niet of het genoeg is zeg maar… nou ik moet zo naar bed maar wou nog even wijze raad, daarom de upjes :wink:

nee klopt… :frowning_face:

er is trouwens toch zo’n groot liefdesverdriet topic? weet iemand hoe die heet?

waarom zou je op hem gaan wachten zou ik persoonlijk niet doen

Je moet het objectief bekijken. Jullie zijn al lang samen en hij twijfelt over z’n gevoelens. Daar komt nog eens bij dat hij die gaat studeren een énorme relatietest is. En er is wel best weinig kans dat jullie dat gaan overleven. Maar je kan nu niks anders doen dan wachten, vrees ik.

Wat ik niet snap is dat hij het mss uit wil maken maar toch nog wil afspreken enzo. Uitmaken is ook echt uitelkaar gaan, beseft hij dat wel? Jullie kunnen beter een pauze inlassen en terug leuke afspraakjes maken om dat verliefde gevoel terug te krijgen.

uit eigen ervaring… ga ik op niemand meer wachten tot hij ergens uit is gekomen.
hoelang moet ik wachten? 1 week? 1 maand?..
in mijn geval was het 3 maanden tot ik de knoop doorhakte…
trok het niet meer…
dus… nja… jouw geval is mss anders… maar ik zou niet wachten op een jongen.
Graag of niet.

Wacht zijn reactie af, dat is het enige wat je nu kan doen. Uit ervaring weet ik dat het soms wél waard is als je op iemand wacht, maar ik ken jou en je vriend niet. Persoonlijk denk ik dat het niet meer gaat werken, want als het gevoel er nou eenmaal niet meer is…

Ik vind het wel stom dat veel mensen zeggen dat je het niet gaat overleven omdat hij gaat studeren. Sorry maar dat vind ik echt bullshit.
Ik heb nu inmiddels zes jaar met mijn vriend en wij hebben beiden onze studietijd doorgemaakt. Hij ging eerder studeren dan ik, ik maak nu een onwijs zware studie door, en we zijn nog steeds samen.
Inmiddels werkt hij, dag en nachtdiensten van 12-14uur!! door elkaar, en nog steeds zijn wij bij elkaar.

Oké, ik snap dat jullie alsnog vinden dat als je allebei een ander leven krijgt (of één ervan) dat het moeilijk/zwaar is, maar dat wil niet zeggen dat het perse gedoemd is om te mislukken. Blijkbaar.

Misschien moet je een pauze inlassen, want dan kan je weer afspraakjes maken en dat kan hem helpen zijn gevoel ‘terug’ te krijgen of te versterken. Het is inderdaad moeilijk, die periode van 1,5 jaar, maar ook daar kan je doorheen komen. En nee, ik zeg niet dat jullie perse samen moeten blijven, of dat je op hem móet wachten, maar ik denk dat hij gewoon heel erg moet wennen aan het ‘houden van’, en niet meer dat hopeloze verliefde gevoel. Ik heb dat ook door gemaakt, en dat is inderdaad best lastig, maar als je het echt wil, kan het.

SUCCES!! ik zou gewoon wel op hem wachten (snap trouwens niet dat iedereen het echt zo noemt, want je kan toch besluiten er samen uit te komen? Dan beslis je zoiets toch samen??) en weer afspraakjes maken. Hou de spanning er voor hem in (als in: doe veel met je vriendinnen, laat hem ook af en toe moeite voor jou doen, loop niet constant achter hem aan) hij komt in een nieuwe fase en daar is hij natuurlijk heel nieuwsgierig naar. Ooh en…heel veel sterkte met je anorexia… Zo’n relatie’dip’ is natuurlijk niet echt bevordelijk voor de genezing van anorexia… Good luck!!

omdat ik zielsveel van hem houd en wil dat het goedkomt…

nee hij wil intussentijd, tot hij zijn beslissing heeft gemaakt me gewoon nog zien. hij beseft, zoals iemand hier in dit topic ook zei, dat je door gewoon leuke dingen te doen misschien ook weer de gevoelens terugkrijgt of beter beseft wat je werkelijk voelt, en hij wil het niet al opgeven.

thanks (: nee, ik vind het ook onzin, ja je leven veranderd wel als je gaat studeren, nou en? hij blijft nota bene gewoon thuiswonen. als je van elkaar houd kun je ook een relatie standhouden die bijvoorbeeld 500 km uit elkaar ligt… dus dit zeker

?

aaaah meisie, dat is echt een kutgevoel,
maar het hoort geen rol te spelen.
Na jaren vervaagt de verliefdheid, maar dat betekend dat je dan van elkaar gaat houden,
Ooit hebben julie beloofd dat je voor eeuwig bij elkaar blijft
is de relatie zo sterk om dat te overwinnen,
hoe sterk is de band,
doe er alles aan om te laten zien dat je hem niet kwijt wil.
en ga niet bij de bakken neer zitten,

dankje. :slightly_smiling_face: