Vriendje stinkt

Mijn vriend stinkt de laatste tijd echt ontzettend vaak uit zijn mond. Als ik er iets van zeg neemt hij wel een kauwgompje of poetst zijn tanden, maar dan is het na een half uur WEER…

Ik word er echt gek van! Ik heb hierdoor eigenlijk niet echt zin om met hem te zoenen, en hij wordt daardoor weer geirriteerd…

Weten jullie misschien wat een oplossing kan zijn? Kan hij hiervoor naar de huisarts ofzo? Als ik erover begin wordt hij altijd boos en chaggerijnig, maar ik heb er echt last van en voor hem is het toch ook niet fijn als andere mensen zijn adem zo ruiken?

Misschien kan hij een tongschraper proberen? Daarmee schraap je je tong schoon na het tandenpoetsen, komen heel veel bacterien vanaf en ze zeggen dat dit de oorzaak kan zijn van slechte adem.

Misschien mondspray gebruiken?
Poetst ie wel elke dag 2x per dag zijn tanden?

tongschraper is heel goed idee!

Hij poetst zijn tanden inderdaad vaak 's ochtends niet, moet hij ook echt gaan doen! Hij denkt dat het wel overgaat als hij iets eet, maar dat is gewoon niet zo

bedankt voor de reacties!

Daar heb je ook mondspoeling voor zoals CB12

Mijn vriend heeft ook af en toe een vieze adem, maar dan zeg ik het gewoon eerlijk en doet hij er wat aan of doet hij zijn best niet meer in mijn gezicht te praten. Ik snap niet echt dat je vriend daar boos van wordt, moet jij dan de hele tijd je neus dichthouden als je met hem praat? Hij moet blij zijn dat je je zo gemakkelijk bij hem voelt dat je het durft te zeggen.

waarom poets hij niet in de ochtend

Dit inderdaad. En als ik hem was zou ik ook in de ochtend even me tanden poetsen, dat helpt ook wel.

Listerine mondwater is nogal sterk dus misschien helpt dat?

Ik snap je vriend wel, is een beetje awkward als iemand dat tegen je zegt.
Het hoeft niet met zijn mond te maken te hebben, ik heb het ook wel eens en het komt van mn maag af, ik heb hele moeilijk maag.

Als hij zijn tanden niet poetst ‘s ochtends vind ik dat jij het volledige recht hebt om er iets van te zeggen, eigenlijk :’)

Inderdaad. Misschien heeft hij wel een of ander kwaaltje.

whqhahhahahahah

Dit. Ik vind echt heel vies dat hij dat overslaat.
En het scheelt al enorm als hij ook zijn tong poetst. (Dus gewoon met je tandenborstel over je tong heen)

Op welke manier poetst jouw vriendje zijn tanden. Wanneer hij dit op een verkeerde manier doet blijft er veel tandplank achter wat je dan gaat ruiken. Flost hij zijn tanden ook en poetst hij bijvoorbeeld zijn wangen en tandvlees wel? Ook verkeerde voeding kan de oorzaak zijn. Succes!

Niet meteen naar de huisarts lopen als het vaak door onszelf is veroorzaakt en je het dus ook zelf kan oplossen :wink:.

Rookt je vriendje? Dat schijnt ook uit te maken.
Daarbij zou ik eerder denken aan een afspraak bij de tandarts dan bij de huisarts. De tandarts kan hem namelijk beter voorlichten over mondhygiëne dan de huisarts.

Dat had mijn vriend ook, en ik heb dat bespreekbaar gemaakt. Ook dat ik daardoor minder zin had om met hem te zoenen. Hij respecteerde dat. Ik zei tegen hem dat ik het idee had dat hij een ontsteking in zijn mond had(kan hij weinig aan doen want hij is erg zuinig op zn tanden). en ik vertelde ook dat ik dat ok heb gehad ooit en ook zo rook. Hij vond het verschrikkelijk lastig en heeft n afspraak gemaakt bij de tandarts. en inderdaad. tandvlees ontstoken. Die vrouw alles schoongemaakt, moest ie 2 weken poetsen tot bloedens toe. daarna spoelen met speciale mondspoeling… en toen was alles over.