vriendje snel jeloers

alsjeblieft help me, want ik weet niet wat ik hier mee aan moet!

Ik heb en ontzettend lief vriendje, we hebben nu 2 maanden verkering. Maar is er één probleempje; hij is ontzettend jaloers. Als ik een vriend van me een gekke krabbel stuur (over een fesstdag van die vriend en mij samen) denkt hij meteen dat ik hem leuk vind. Op valentijnsdag had ik met hem afgesproken, maar ik was ziek. Toen dacht hij al meteen dat ik vreemd ging… Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik word er helemaal gek van! Als ik vraaf waarom hij me niet vertrouwt zegt hij dat hij moeite heeft met mensen vertrouwen. Ik vind het echt heel vervelend en weet het eventjes niet meer =(

heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen ?
alvast bedankt

EDIT: haha, sorry! een typfoutje in de titel!

Hee!

Ik had gezelfde, hij was heel jaloers, maar dit was bij hem gewoon angst me kwijt te raken. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt ik echt alleen van hem hou enhij me moet proberen te vertrouwen, en sinds die gaat het steeds beter :grinning: Heb nu overmorgen over een week 8 maanden dus. En hij is bijna niet meer jaloers :grinning:

Hoop je hier iets aan hebt :grinning:

zeg het gewoon tegen hem

ik wil het wel tegen hem zeggen maar ik ben bang dat hij boos wordt.

Is hij dan niet gewoon heel onzeker?
Enals je niet met hem durft te praten, kan het ook nooit een goede relatie worden…

(sorry, beetje bot)

Weet je ook waarom hij er moeite mee heeft? Kan zijn dat hij een hele nare ervaring heeft gehad en dat hij gewoon voorzichtig is, stel je voor je zou wel vreemdgaan(neem aan dat je dat niet doet) dan is het ALWEER een enorme klap voor hem.

Praat er met hem over. Maak hem duidelijk dat jij het niet leuk vind dat hij je wantrouwt gezien een relatie (naast liefde en wederzijds respect)gebaseerd is op vertrouwen.

haha, ja klopt :stuck_out_tongue: maar ik ben gewoon bang dat hij boos wordt
maar ik ben het ook zat om steeds maar weer uit te leggen dat ik niet vreemd ga.
vanavond komt hij langs, dan ga ik sowieso met hem praten

zijn vorige vriendin is vreemd gegaan met een goede vriend van haar. hij zegt dat hij mensen neti snel vertrouwt omdat, als hij dat wel doet, hij er achter komt dat ze niks om hem geven. ik heb hem al vaker verteld dat ik wel om hem geef, maar hij blijft wantrouwig.

up

Dit komt me zoooooo bekend voor

Ik had een ex, en die was ook ontzettend jaloers! denk wel extreem jaloers.
Hij checkte mijn msn had ie het wachtwoord van, mijn hyves, en mijn telefoon als ik bijv. aan het douche was. Toen had ik een gek bericht van mijn neef in mijn mobiel, en hij werd woest!, meteen zijn nummer opgeschreven om hem vervolgens een smsje te sturen met wie ben jij? en dat ie op moest rotten ect. We hadden toen iets van 1 maand net samen, en het werd zo erg dat ik het uitmaaktte. En jaloerse vriend is echt niet leuk!

Goed dat je met hem gepraat hebt, ik ben zelf ook wel jaloers iig, maar niet erg ofzo.

Als ie wantrouwig blijft doen… nouja gewoon gerust stellen dat je echt niks doet, en dat je daar bijvoorbeeld geen behoefte aan hebt. Ik weet ook niet wat je dan moet doen als het zo blijft, vind het heel vervelend voor je.

Grr, zo ken ik er nog wel eentje ja. Zo een die je toch nog even snel, voordat ie met zn vrienden afspreekt, by jou langskomt om te checken of je wel écht ziek bent… :crazy_face: Of als je nou eenmaal veel jongensvrienden hebt, en je vertelt er iets over, gelyk jaloers hoofd erby van hem … grr… Maar daar zyn oplossingen voor!

Anyway, ik zou het gewoon tegen hem zeggen. Ik doe dat ook steeds, maar natuurlyk reageren ze eerst alsof ze helemaal niet jaloers zyn. Misschien is et goed om dan een gesprek aan te gaan, dat jy het niet zo fyn vindt als ie zo doet, en dat jy ook wel eens jaloers kan zyn, maar niet zo erg. En dat je het best snapt als ie soms jaloers is, maar dat daar echt geen reden voor is. En byv. dan met mannelyke vrienden van jou, leg aan hem uit, dat het niet voor niets gewoon VRIENDEN zyn. Dat je ze echt alleen als vrienden ziet, en dat zy dat ook weten. Dat hy totaal geen reden heeft om jaloers te zyn daarover. :slightly_smiling_face:

Hij is gewoon heel erg bang dat jij vreemd gaat.
Je moet hem duidelijk maken dat je van hem houdt bladiebla, waarschijnlijk word ie niet boos, waarom zou ie?

Misschien moet je nog wat meer je best doen om te zorgen dat hij je wel vertrouwt. Zeg hem idd dat hij echt de enige is, dat hij veeel leuker&liever dan alle anderen is, dat je van hem houdt en dat je hem niet kwijt wilt.

En natuurlijk mag je wel blijven omgaan met anderen jongens :wink:
Maar in elk geval niet overdreven veel of expres…

Dat is schattig, hij wil je niet kwijt :grinning:!

Schattig?.. nou denk het niet hoor als je een jaloers vriendje hebt.
Het is leuker als een jongen zegt: Ik wil je niet kwijt ipv jaloezie, daar worden beide partijen niet gelukkig van.