vriendje sloeg iemand die met me flirtte

Wil je nou hulp of niet? Je ontkracht alles wat er gezegd wordt. Kennelijk is je vriendje zo agressief en jaloers dat hij zichzelf niet eens kan beheersen, maar een psycholoog is niet nodig? Je noemt hem zelfs gevaarlijk, dat is echt geen compliment.

nee tuurlijk wil ik hulp maar zoals ik al zei, ik haat het dat ik zo van hem hou, hij is echt alles voor me, ik ben heel bang dat ik hem verlies.

misschien ligt het wel aan zn afkomst?? al ben ik zelf ook niet nederlands

Wat is zijn afkomst dan?

Hij is Antilliaans

Ligt er ook aan of jij terugstaart naar die jongens.
Zodra je merkt dat een jongen zit te staren moet je vooral wegkijken & met je vriendje bezig houden.

Afkomst heeft echt geen zak met agressieproblemen te maken, kom nou. Dan ligt het nog eerder aan z’n opvoeding.

Jullie horen allebei die angst niet te hebben als jullie genoeg van elkaar houden. Hij is ergens ook bang dat hij je kwijt raakt anders wordt hij niet zo paranoïde als ook maar iemand naar jou kijkt. Het is niet slechts een kwestie van vaker je vriend zoenen als anderen kijken, dat zit heel diep in hem en dat hij in staat is om iemand in elkaar te slaan is ongezond.

Ik denk dat jullie nog goed moeten praten over waarom hij zo jaloers wordt en wat hij precies doormaakt. Waar komt die angst vandaan? Is hij onzeker?

Toch zou ik ook proberen hulp van buitenaf zoeken, omdat dit echt een extreme kwestie is die niet slechts verholpen kan worden door praten/meer affectie uiten. Jaloezie is heel moeilijk en niet zomaar ‘af te leren’.

Afkomst heeft er niets mee te maken.
Ken meerdere jongens van andere afkomsten die ook gwn agressief jaloers kunnen zijn.

jah dat probeer ik ook

Hmmm oké… Het zou misschien een klein beetje daaraan kunnen liggen, maar ik denk het niet want sommige Nederlandse mannen zijn ook zoals jouw vriend. Ik zou het alsnog uitmaken, maar in jouw geval kun je het misschien niet serieus uitmaken, maar meer een ‘soort van’ om hem te laten zien dat je het echt zat bent?

Ik zou gewoon zeggen dat hij dat niet nogeens moet doen omdat ik dan bij hem wegga.

Holy wat lijkt met dat ongemakkelijk! Euh, kun je hem niet overhalen om een soort beheersingscursus te laten doen?

Uitmaken vind ik wel heel drastisch. Als je elke keer als je een nare eigenschap ontdekt van je vriendje het gaat uitmaken blijf je aan de gang, iedereen heeft goede en minder goede kanten.

hier heb je me wel erg mee geholpen! bedankt ik vraag mezelf ook af waar die jaloezie vandaan komt, in de eerste instantie zou je denken, dat hij bang is dat ik iemnad vind die knapper dan hem is, maar dt kan het gewoon niet zyn omdat hy echt een knappe jongen is, en ik de blikken van meisjes naar hem toe ook maar moet accepteren, wat eerlijkgezegd niet makkelijk is

Jah dat zou een optie kunnen zijn

@averyyy ‘Mensen slaan omdat ze naar mijn vriendin kijken’ vind ik wel wat erger dan een ‘slechte eigenschap’.

sinds het begin van onze relatie 2 jaar dus

Hmm, ik weet het nog zo net niet. Kijk, de ene jongen heeft misschien hele slechte gedachtes of doet allemaal dingen in het geheim. De vriend van TS doet het in openlijk. Pff, hoe leg ik dit uit haha! Bij hem zie je dus die slechte eigenschap, en bij velen zie je die niet.

Hoewel het wel een heftige slechte eigenschap is, inderdaad.

het is idd een heftige eigenschap en ook erg moeilijk om het op te lossen, als dit nou een xtje was zat ik er niet zo mee, maar dit is echt al wel vaak gebeurt