vriendje sloeg iemand die met me flirtte

Hallo dames…ik zit met iets wat mn vriendje al vaker heeft gedaan, ik vind dit persoonlijk niet kunnen, ik en mn vriendje stonden laatst op de trein te wachten, er was een jongen die me de hele tijd stond aantestaren, maar dan ook van top tot teen, mn vriendje had dit al de heletyd door, en ik maar hopen dat ie het niet zou merken, omdat ik weet dat hy daar niet tegen kan, uiteindelijk besloot hij maar om naar die jongen toe te gaan en hem, in elkaar te slaan… het werd een groot drama op het station en iedereen keek ons aan ik schaamde me echt dood mn vriendje heeft jaloezieproblemen, ik heb al zovaak met hem gepraat en gezegd dat hij moest ophouden met elke x de ruzies op te zoeken, ik weet echt niet wat ik moet doen, want hij luistert maar niet

Uitmaken!

Jeetje, wat een gevaarlijk type. Ik zou niet weten wat je eraan kan doen, ik zou het zelf niet pikken en een ultimatum stellen. Of glashard dumpen.

Ik begrijp hem wel, maar hij moest het anders aanpakken, namelijk gewoon hele tijd vies terugkijken en eventueel zeggen dat hij niet hele tijd moet staren. Uitmaken is weer te extreem, aangezien hij van je houdt en het daarom niet waardeert dat een ander zo brutaal naar je kijkt. Confronteren is enige oplossing.

Uitmaken vind ik weer een ander uiterste, zolang hij jou niet slaat vind ik daar geen reden toe.
Het probleem is gewoon de combinatie van jaloezie en agressie.
Misschien moet je gewoon een keer echt boos worden, of als je merkt dat er zo’n jongen naar je zit te kijken de hand van je vriend pakken en hem naar je toe trekken, hem zoenen, o.i.d.

jah het is een behoorlijk gevaarlijk type, het ergste is, we zyn al zo lang samen, ik kan geen dag zonder dat ik hem heb gesproken/gezien en dit is wederzijds hij zou mij nooit gelukkig slaan, echt de liefde die ik voor hem voel, is met niks te beschrijven

Dan zou ik gewoon of extra klef zijn op zo’n moment, of zelf vies terug kijken naar die jongens. Probeer echter niets te laten merken aan je vriendje…

Maar wat zeg je eigenlijk tegen hem als hij zo’n jongen slaat? Zoals op het station, wat deed je?

En als dat ook niet helpt, misschien een bezoekje van hem aan de psycholoog.

Stel je voor dat jij bijvoorbeeld naar een jongen kijkt, ik hoop dan niet dat hij jouw gaat slaan…

Waarom is hij dan zo verschrikkelijk jaloers? Kennelijk is hij ergens toch wel bang voor en daardoor bezitterig.

Ik vind iemand in elkaar slaan alleen maar omdat diegene keek echt te ver gaan. Misschien moet je hem toch vragen om iets tegen die agressie te doen.

Misschien met zijn ouders praten? Hij kan ook deskundige hulp zoeken, via school kan dat bv. ook.

ik porbeerde hem van die jongen af te krijgen, al hielp dat niet veel,

ik denk niet dat dat nodig is, maar het is wel echt een probleem in onze relatie, maar dat is dan ook het enige, maar het is wel echt erg

nee hij heeft mij in de twee jaar dat ik met hem ben, nog nooit op zo’n manier aangeraakt, dat zou hij ook nooit doen

Maar het is niet normaal wat hij doet. Zo’n reactie is niet normaal. En blijkbaar komen jullie er zo niet uit. Soms is hulp van buitenaf de oplossing.

Ik zou echt niet met zo’n iemand verder willen, hoelang speelt dit al?

Hmmm erg vervelend.
Misschien moet je op zo’n moment gewoon even zoenen met hem enzo. Maar niet té opvallend. Want dat merkt hij misschien

Misschien moet jij voordat hij hem flipt, al naar die andere jongen een beetje kijken van… flikker op. Of expres je vriendje gaan zoenen. Wat Pickpocket dus zei.