Vriendje & persoonlijke dingen

Laten we het kort houden, ik ben vroeger door mijn leraar seksueel misbruikt, en ik schrik nogal als iemand me ineens aanraakt enzo. En ik twijfel of ik het aan me vriendje moet vertellen want ik ben bang dat ie dan heel anders tegen me aankijkt enzo, of dat ie me zielig vind en dat soort dingen ;f.
Zal ik het aan hem vertellen of gewoon laten?

Ik zou het wel vertellen tegen hem als ik jou was, dan weet hij ook waar hij aan toe is en kan hij er gewoon rekening mee houden.

Als je er last van hebt, zeker doen. Ik weet zeker dat je vriend er begrip voor heeft en je zal steunen! Het is alleen maar beter voor je relatie

Hoe lang heb je met je vriend? Als het serieus is en je echt met hem verder wil vind ik dat hij zulke dingen wel moet weten! Ik denk dat hij alleen maar blij is als je het hem vertelt en er blij mee is dat je hem vertrouwt. En het verklaart dan ook wel voor hem waardoor je op sommige dingen misschien anders reageert. Daarnaast is het natuurlijk niet je schuld dat je seksueel misbruikt bent, je vriendje zal je echt geen stumper vinden of zoiets hoor.

Ik denk dat het het belangrijkst is dat jij je goed genoeg bij hem voelt om het te vertellen. Als jij er nog niet klaar voor bent, kun je ook best even wachten. Zoiets is heel persoonlijk.

Meld het er wel bij als je niet wilt dat hij zich anders gaat gedragen tegenover jou. Dan weet hij dat.
Want als je dat niet zegt, dan denkt hij misschien dat je juist het verteld hebt omdat hij niet goed met je omgaat. Dat is niet de bedoeling xD

Succes en sterkte.

mischien kan je zeggen van, dat je schrikt als iemand je aanraakt door iets wat vroeger is gebeurd, en dat je eventueel later de reden daarvan verteld. is mischien wat makkelijker. succes

Als je al een tijdje een relatie hebt en zeker weet dat het serieus is, dan zou ik het zeker vertellen. Dan weet hij waarom je ervan kunt schrikken en dan kan hij er rekening mee houden.
Sterkte! <3

Ik weet het niet maar ik heb er zelf ook meegemaakt. Echter toen ik het mijn vriend vertelde wou hij wel weten wat er allemaal gebeurd was. Dit vond ik juist nog vervelender. Heel lief natuurlijk dat hij me probeerde te helpen en begrijpen maar makkelijk is het voor mij niet geweest. Het is maar net hoe lang jullie bij elkaar zijn en hoe erg je er last van hebt :slightly_smiling_face: Succes!

Ik zou het hem vertellen.
Hij is je vriendje, dus je kunt hem vertrouwen. En dan weet hij ook dat je af en toe eventjes schrikt als hij je ineens bevliegt ofzo. Daarbij, moet je natuurlijk wel tegen hem zeggen dat je hem vertrouwt en dan je niet wilt dat hij het iedereen gaat rondbazuinen.

Er zijn dingen die je beter kan verzwijgen, maar dit is iets dat je 'm echt moet vertellen als je er klaar voor bent. Het kan wel eens voorvallen dat je je duidelijk ongemakkelijk voelt bij aanrakingen en dat hij dat verkeerd gaat opnemen.

Ik denk dat het het beste is om het wel te vertellen al is dat echt heel moeilijk. Hij zal je dan veel beter begrijpen.

Ik heb hetzelfde probleem eigenlijk maar bij mij is alleen het probleem dat het door een familielid is gebeurd die hij ook kent, ik weet nog niet of ik dat kan vertellen. Wat zouden jullie doen?

Ik zou alleen vertellen als je al eventjes met hem hebt en het echt serieus is tussen jullie, niet als je bijv net paar weekjes ofzo hebt. Sowieso als de relatie en t vertrouwen tussen jullie goed voelt, dan hoef je niet eens na te denken of je het hem wel kunt vertellen, zoiets voel je op zo’n moment aan wanneer het de juiste tijd is om het te vertellen.