Vriendje op vakantie, raar berichtje

Ik heb het gevoel dat ik ergens mijn verhaaltje kwijt moet, anders blijf ik ermee rondzeulen…

Mijn vriendje en ik hebben tweeënhalve maand een relatie, en alles loopt echt perfect. Je zou kunnen zeggend dat het niet beter kan, we lachen en huilen samen en maken vooral veel lol met elkaar. en we hebben beide het gevoel dat we veel van onszelf in elkaar terug zien, terwijl we eigenlijk heel verschillend zijn. We zaten zeker drie keer per week bij elkaar.

Nu gaat mijn vriendje in totaal zeven weken op vakantie, 3 met zijn vader en 4 met zijn moeder (dus ik zou hem pas op school weer zien) Natuurlijk kon ik niet mee omdat we pas in mei iets kregen. Gelukkig kwamen we erachter dat er twee dagen tussen zaten dat we allebei thuis waren en dat we elkaar dus konden zien.

Veel hebben we niet gepraat, hij heeft daar heel beperkt Wi-Fi, alleen in restaurants, dus ik spreek hem ongeveer één keer in de twee dagen, en dan heel snel.

Nu stuurde hij mij vanmiddag een berichtje dat hij een leuke dag had gehad, vooral veel lol had gehad met een meisje uit de reisgroep (wat ik al raar vond, dat soort dingen stuurt hij nooit…) Vervolgens stuurde hij dat hij sinds twee dagen het gevoel had dat ik niet echt meer als zijn vriendinnetje voelde, maar gewoon als een vriendin. Zijn gevoelens van verliefdheid worden voor hem steeds minder. Hij vindt dat het anders voelt. Hij zegt ook dat hij al die weken die nog moeten komen niet gaat ‘trekken’, maar ik snap niet wat hij daarmee bedoelt?
Maar hij wil het aan de andere kant ook niet uitmaken, omdat hij bang is dat hij dan spijt krijgt. Hij wil me wel beide dagen dat het kan zien, maar daarna gaat hij nog langer weg dan daarvoor en het gaat nu al de verkeerde kant op. En ik doe er echt alles aan om hem op andere gedachten te brengen, ik ben er best wel kapot van en ik mis hem wel. Hij mij niet, moest hij eerlijk zeggen. Hij heeft het zo leuk daar en heeft echt de tijd van zijn leven in zo’n mooi land…

Weet iemand wat ik hiermee aanmoet, wat ik moet doen? Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd, die onzekerheid of hij me nog wel leuk vindt, want dit is pas de eerste week, we moeten er nog twee voor we elkaar weer kunnen zien…

Sorry voor het lange verhaal, ik moest het gewoon even ergens kwijt!

Edit: En het ergste is dat hij pas drie dagen daar is en hij zegt dit nu al!

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je zo veel kan doen, als het voor hem (niet meer) goed voelt, moet hij voor zichzelf beslissen of hij nog verder wil of niet. Afwachten dus, geef hem de ruimte.

Ik denk dat hij heel duidelijk is geweest, nu even met rust laten en het dan bespreken wanneer je hem ziet.

Hij is op vakantie, heeft een leuk meisje ontmoet, krijgt waarschijnlijk hardstikke veel aandacht daar (meer en anders dan in NL) en kan daar niet verstandig mee omgaan. Hij wil nu daar de vrije man uithangen, maar zodra hij in nederland is gaat hij zich realiseren dat het allemaal maar voor de vakantie was en dat jij serieus hét voor hem bent, en dan is het eigenlijk al een beetje te laat…

Bedankt voor de reacties! Daar kan ik wel wat mee. Maar ik vind het zo raar dat hij dit al na ongeveer een week zegt. Na een week je vriendin al vergeten is naar mijn idee wel erg snel, want als je verliefd bent vergeet je diegene toch niet zomaar?

Dit denk ik dus ook. Je kunt dus niet meer dan afwachten eigenlijk.

Klopt… Maar in zo’n ander land is de verleiding ontzettend groot, en als hij een type is dat daar gevoelig voor is, wordt hij heel erg de proef gesteld nu. Niet jouw fout maar de zijne. Jij kan niets doen…

Hij is wel echt zo’n persoon die met alles flirt wat los en vast zit, ja. Veel meisjes vinden hem ook wel leuk. Sinds we een relatie hebben doet hij dat niet meer, maar op vakantie ben je natuurlijk veel vrijer, daar zit je vriendin niet op je lip en kan je in principe alles maken. Ik ben echt bang hem te verliezen, maar hem lijkt het op dit moment niet heel veel uit te maken.

Dat denk ik ook. Maar het idee dat de kans er is dat hij terugkomt en zegt dat hij het uit wil maken, sloopt me echt vanbinnen. Ik loop echt de hele dag rond met een blok in mijn maag. Die onzekerheid voor de komende twee weken is best wel slopend. Maar toch bedankt (:

Ten eerste, wat een klootzak.
Ten tweede, kap ermee.
Hij heeft de tijd van z’n leven in dat land, mist je niet, heeft het o-zo-gezellig met een ander meisje, heeft ineens geen gevoelens meer voor je, ziet je niet meer als vriendinnetje.
Je bent bang om heb kwijt te raken, óke. Maar waarom zou je nog hier mee door gaan als je weet dat hij er alleen mee door gaat omdat hij anders ‘‘misschien’’ spijt krijgt?
Hij heeft daar de tijd van z’n leven met die meid, en jij zit hier met tranen in je ogen.
Maak jezelf niet gek, en stop ermee.
Zo’n jongen is niemand waard.

Ja dat vind ik ook wel heel bijzonder…
Trek voor jezelf een duidelijke lijn. Maak voor jezelf duidelijk wat jij wil. Wil je een vriendje die zegt je niet te missen? En je eigenlijk niet als vriendin ziet? Nee toch?

Tjee, wat een lul zeg.
Als ik jou was zou ik echt een berichtje sturen van: veel plezier met je meisje daar en een fijne dag verder.
Crap.
Je kan denk ik niet veel doen helaas. Bah, ik word hier echt chagrijnig van.
Zo iets verdien je echt niet hoor…

Misschien laat je hem beter met rust en praat je erover in de dagen dat je hem ziet. Natuurlijk is het niet leuk dat hij zoiets stuurt, maar laat je vakantie niet verpesten door hem!
Doe leuke dingen met je vrienden zodat je afleiding hebt.
Als hij het uitmaakt na de vakantie, besef dan dat je beter verdient!
Sterkte meid!

Hij stuurde net het berichtje dat er geen ander meisje voor hem was en dat hij nooit maar dan ook nooit zou vreemdgaan. Maar dat dat hij me nu nog twee weken niet gaat zien, hij weet niet of dat goed gaat. Hij heeft het zo druk daar, ze hebben een georganiseerde reis en zijn van 's morgens 6 uur tot 's avonds 10 uur op pad om dingen te bezoeken, dat hij eigenlijk weinig aan mij denkt want hij is continue iets aan het doen en ze hebben bijna geen vrije tijd. Dat snap ik ook wel weer. Toch hoop ik dat als hij terugkomt en me weer ziet dat hij hopelijk weer die gevoelens terugkrijgt. Hij zegt zelf dat hij wil wachten tot hij me weer ziet en dan de beslissing wil nemen, aangezien we elkaar na die dag nog eens 4 weken niet gaan zien en hij heeft het daar erg moeilijk mee. We’ll see what happens… bedankt voor al jullie berichtjes! Het heeft me een beetje beter laten voelen.

Oei wat pijnlijk voor jou zeg… Ik denk eigenlijk dat hij jou niet waard is als hij al zo snel zulke dingen stuurt. Hij moet jou het gevoel geven dat jij de enige bent en dat niemand op vakantie jouw plek in kan nemen. Misschien is hij, nu hij een tijdje weg is, erachter gekomen dat het voor hem toch niet zo veel betekend… Jij verdient een jongen die jou niet loslaat als hij een paar weekjes weg is en die helemaal voor jou gaat. Sterkte met je keuze en de komende weken!