Vriendje ontwijkt me?!

Ik heb echt jullie hulp nodig…

Ik (16) heb nu bijna 2 maanden een relatie met mijn vriendje (18), maar we hebben nu al erg vaak ruzie en discussies. Eigenlijk altijd op WhatsApp, dat is het erge… We wonen 5 minuten van elkaar en hebben dezelfde baan. Je zou denken dat we vaak afspreken omdat hij zo dicht bij woont, maar dit is dus niet het geval.

Mijn vriendje en ik hebben ongeveer 2,5 maanden gedate, uiteindelijk kregen we een relatie. Tijdens het daten was er al iets gebeurd waardoor hij aan mij twijfelde, ik was hier best kapot van. Dit hebben we samen opgelost en hij heeft zeker zijn excuses aangeboden. Twee weken na dit gedoetje werd hij boos op me omdat ik best lang stond te praten met een andere jongen. Deze jongen ken ik al mijn hele leven en is voor mijn gevoel gewoon familie van me. Dit heb ik uitgelegd aan hem en mijn excuses aangeboden, maar helaas vond hij het irritant dat ik mijn excuses aanbood en wilde er niet op ingaan… Ook dit hebben we gewoon achter ons gelaten. Paar dagen later kregen we een relatie :slightly_smiling_face:.

Vanaf het moment dat we een relatie kregen ging het slechter tussen ons. Normaalgesproken zagen we elkaar 2 of 1 x per week, dit vind ik prima als je nog niks officieels hebt. Maar toen we een relatie hadden werd dit zelfs minder en zagen we elkaar zelfs 3 weken niet, hij had het erg druk. Ik vond dit vervelend en vroeg of hij tussendoor ook niet even een halfuurtje of een uurtje tijd had, maar dat vond hij te kort en niet nuttig… Ik wilde graag face to face tegen hem zeggen dat ik dit niet leuk vond, maar daar had hij geen tijd voor dus vertelde ik het op WhatsApp. Het gesprek eindigde met dat hij twijfelde of hij nog wel verder wilde gaan met onze relatie (we hadden pas 2 weken !!). Hier schrok ik zo erg van dat ik het allemaal even niet meer wist, ik heb er zeker om gehuild.

Na die 3 rotweken zag ik hem eindelijk weer en werd het steeds beter tussen ons. Ik zag echt wel dat hij zijn best deed, maar vanaf begin af aan heeft hij nooit echt laten merken dat hij van me houdt. Hij is wel iemand die tussendoor even appje stuurt vragen hoe het met me gaat, maar echte lieve berichtjes stuurt hij vrijwel nooit. Een tijd terug zei hij letterlijk dat het niet goed voelde als hij ‘ik hou van je’ tegen mij zei. Dit is altijd in mijn hoofd gebleven en vergeet dit ook niet meer. Maar goed, toen het eindelijk berg opwaarts ging kregen we discussies over kleine dingen. En sinds 2 weken zijn deze discussies die dezelfde dag nog uitgepraat worden veranderd in ruzie’s waarbij hij niet eens de behoefte heeft om het uit te praten en mij een paar dagen negeert. Ook maakt hij geen tijd voor me vrij, niet eens een uurtje (vindt hij nog steeds niet nuttig). Een normaal vriendje hoort toch te verlangen naar afspreken met zijn vriendin?! Al helemaal als je elkaar maar 1x in de 2 weken ziet. Ik ben er nu wel echt beetje klaar mee, maar zelfs in deze rot situatie heeft hij geen tijd om met mij face to face te praten.

Zelf boeit het hem helemaal niks lijkt wel, hij stuurt geen berichtjes en doet ook niet de moeite om mij te bellen. Hij heeft het idee dat hij alles prima doet in onze relatie en dat ik zeik om niks. Ook heb ik deze week nog van een vriendin gehoord dat hij 1 maand geleden tegen wel 3 andere meisjes heeft gezegd dat we een slechte relatie hebben. Ik hoop dat iemand tips heeft, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen…

Misschien is dit een beetje makkelijk gezegd, maar: ik het niet beter om het uit te maken? Want een relatie met bijna alleen maar ruzies word je namelijk ook niet echt goed van. En hij zegt zelf dat het niet nuttig is om tijd vrij te maken om je te zien. Ik bedoel als hij niet eens de moeite neemt om je te zien, dan lijkt mij dat hij deze relatie niet serieus neemt. Ik zou hem dumpen

Mijn plan was dat ik tegen hem zou zeggen ‘Je komt maar langs als je met me wilt praten, anders praten we niet.’ Dit heb ik ook tegen hem gezegd omdat ik dacht Ik ga een keer voor mezelf opkomen. En wanneer hij dan langs komt, even goed praten en beslissen of we het hierbij laten of dat we er echt voor gaan.

Volgens mij als hij echt van me zou houden was hij meteen naar me toegekomen na dat bericht, maar in plaats daarvan opende hij het en heeft hij heel de dag niks meer gezegd. Ik geloof ook niet dat hij de moeite gaat doen om langs te komen.

Op zo’n jonge leeftijd hoor je niet vast te zitten in een relatie die je geen geluk geeft. Hij geeft al vroeg aan dat hij twijfelt, en jullie zien elkaar heel weinig.

Laat dit alleen niet je beeld over jongens en relaties verpesten. Er zijn zeer zeker heel veel andere leuke jongens, die jou wel normaal behandelen.

Mijn advies zou zijn: ben hem voor en laat hem weten dat dit niet is hoe je doet als je een relatie hebt. En dat volgens jou jullie dan ook geen relatie meer hebben als hij zo doorgaat. (En zelfs al beloofd hij op betere tijden; eerst zien dan geloven).

Hij twijfelt zelf ook maar weet misschien niet zo goed hoe hij ermee om moet gaan. Ik zou eens goed met hem praten maar het dan uitmaken, aangezien jullie allebei alleen maar ongelukkiger worden door deze relatie.

Je hebt idd gelijk met alles wat je zegt. Ik vind het gewoon zo rot dat het 2 weken geleden echt heeel goed ging en dat ik we nu ineens het dieptepunt hebben bereikt. Ik heb hem gister een appje gestuurd dat ik wil praten, kreeg gelukkig een appje terug. Maar gelijk hadden we al een discussie omdat hij gister niet even langs kon komen om het uit te praten, had hij zogenaamd geen tijd voor dus dat maakt mij opnieuw erg boos. Ik zie hem vanavond op het werk. Als ik de kans krijg om hem erna te spreken doe ik dat gelijk.

Als ik jou was zou ik minder met hem bezig gaan. Maak tijd voor je zelf vrij en ga lekker dingen met je vriendinnen doen. Als jij het liever niet uit wilt maken en er nog het beste uit wilt halen, naam dan een beetje de ruimte. Laat hem maar even links liggen. Jij hebt je best gedaan het proberen duidelijk te maken en dat drong niet tot hem door. Door nu voor jezelf te kiezen kom je er wel achter of hij om je geeft en en er zijn best voor wil doen. Het is alleen niet echt eerlijk van hem om te delen dat jullie relatie ‘slecht verloopt’. Ik hoop dat je er uit komt met je zelf. Weet wel dat op die leeftijd ik niet al met die problemen zou willen zitten. Je moet genieten samen en je niet onzeker moeten voelen iedere dag.

Goodluck girl!

XO

Ik denk dat je op deze manier aan een dood paard zit te trekken. Je kunt het beter gewoon uitmaken. Zo te lezen boeit het hem totaal niet en volgens mij begon de relatie ook niet echt goed. Het is misschien makkelijk gezegd, maar uitmaken lijkt me in dit geval het beste. Je verdient beter dan dit meid :slightly_smiling_face: