Ik heb echt jullie hulp nodig…
Ik (16) heb nu bijna 2 maanden een relatie met mijn vriendje (18), maar we hebben nu al erg vaak ruzie en discussies. Eigenlijk altijd op WhatsApp, dat is het erge… We wonen 5 minuten van elkaar en hebben dezelfde baan. Je zou denken dat we vaak afspreken omdat hij zo dicht bij woont, maar dit is dus niet het geval.
Mijn vriendje en ik hebben ongeveer 2,5 maanden gedate, uiteindelijk kregen we een relatie. Tijdens het daten was er al iets gebeurd waardoor hij aan mij twijfelde, ik was hier best kapot van. Dit hebben we samen opgelost en hij heeft zeker zijn excuses aangeboden. Twee weken na dit gedoetje werd hij boos op me omdat ik best lang stond te praten met een andere jongen. Deze jongen ken ik al mijn hele leven en is voor mijn gevoel gewoon familie van me. Dit heb ik uitgelegd aan hem en mijn excuses aangeboden, maar helaas vond hij het irritant dat ik mijn excuses aanbood en wilde er niet op ingaan… Ook dit hebben we gewoon achter ons gelaten. Paar dagen later kregen we een relatie .
Vanaf het moment dat we een relatie kregen ging het slechter tussen ons. Normaalgesproken zagen we elkaar 2 of 1 x per week, dit vind ik prima als je nog niks officieels hebt. Maar toen we een relatie hadden werd dit zelfs minder en zagen we elkaar zelfs 3 weken niet, hij had het erg druk. Ik vond dit vervelend en vroeg of hij tussendoor ook niet even een halfuurtje of een uurtje tijd had, maar dat vond hij te kort en niet nuttig… Ik wilde graag face to face tegen hem zeggen dat ik dit niet leuk vond, maar daar had hij geen tijd voor dus vertelde ik het op WhatsApp. Het gesprek eindigde met dat hij twijfelde of hij nog wel verder wilde gaan met onze relatie (we hadden pas 2 weken !!). Hier schrok ik zo erg van dat ik het allemaal even niet meer wist, ik heb er zeker om gehuild.
Na die 3 rotweken zag ik hem eindelijk weer en werd het steeds beter tussen ons. Ik zag echt wel dat hij zijn best deed, maar vanaf begin af aan heeft hij nooit echt laten merken dat hij van me houdt. Hij is wel iemand die tussendoor even appje stuurt vragen hoe het met me gaat, maar echte lieve berichtjes stuurt hij vrijwel nooit. Een tijd terug zei hij letterlijk dat het niet goed voelde als hij ‘ik hou van je’ tegen mij zei. Dit is altijd in mijn hoofd gebleven en vergeet dit ook niet meer. Maar goed, toen het eindelijk berg opwaarts ging kregen we discussies over kleine dingen. En sinds 2 weken zijn deze discussies die dezelfde dag nog uitgepraat worden veranderd in ruzie’s waarbij hij niet eens de behoefte heeft om het uit te praten en mij een paar dagen negeert. Ook maakt hij geen tijd voor me vrij, niet eens een uurtje (vindt hij nog steeds niet nuttig). Een normaal vriendje hoort toch te verlangen naar afspreken met zijn vriendin?! Al helemaal als je elkaar maar 1x in de 2 weken ziet. Ik ben er nu wel echt beetje klaar mee, maar zelfs in deze rot situatie heeft hij geen tijd om met mij face to face te praten.
Zelf boeit het hem helemaal niks lijkt wel, hij stuurt geen berichtjes en doet ook niet de moeite om mij te bellen. Hij heeft het idee dat hij alles prima doet in onze relatie en dat ik zeik om niks. Ook heb ik deze week nog van een vriendin gehoord dat hij 1 maand geleden tegen wel 3 andere meisjes heeft gezegd dat we een slechte relatie hebben. Ik hoop dat iemand tips heeft, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen…