Vriendje of gewoon vriend?

Hey meiden! =)

Een vriendin van mij zit met een probleem, dus ik hoop dat jullie misschien tips hebben om haar te helpen want ik heb er geen ervaring mee…

Een vriendin van mij heeft al bijna een jaar een relatie met een jongen en dat is allemaal leuk en aardig, alleen nu zit ze met een probleem:
Ze weet niet of ze hem nog wel leuk-leuk vindt of dat hij gewoon een goede vriend is. Ze voelt zich prettig bij hem maar de verliefde gevoelens zijn weg…

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Ik wil haar graag helpen maar ik weet niet zo goed wat ik haar moet vertellen… =(

Als ze niet verliefd op hem is, lijkt het me duidelijk. Op deze manier houdt ze hem alleen maar aan het lijntje. Ze is denk ik bang om hem kwijt te raken, en maakt het daarom niet uit. Het is het beste, ook voor hem, dat zij het uitmaakt.

Het verliefde gevoel verdwijnt vaak bij mensen als ze al lang samen zijn. Dit is gewoon omdat je het gevoel heb dat je alles van elkaar al heb ontdekt, er is niks spannends meer aan. Alles is ‘normaal’ geworden. Misschien helpt het om eens een andere omgeving op te zoeken, een weekendje weg ofzo. Het kan ook helpen om elkaar iets minder te zien, zodat je er weer naar uit kan kijken om elkaar te zien. Gewoon eens met z’n tweeën iets anders of ongewoons gaan doen, kan al heel eel helpen.

Misschien is het een idee zoals RainIssue zegt, om eens iets anders te gaan doen. Anders raakt de sleur erin en dan ga je sneller twijfelen.

Ja, ik denk dat het de sleur is inderdaad. Ik heb het bij een aantal relaties gezien, dat ze in dezelfde situatie zaten, en sommige liepen stuk terwijl anderen nog steeds bij elkaar zijn. Het verschilt dus heel erg per stel. Adviseer haar inderdaad om eens een andere omgeving op te zoeken, een weekendje weg, etc. Misschien helpt dat! Als het gevoel blijft aanhouden lijkt het me echter verstandiger om er toch over na te denken het uit te maken. Misschien is het slim dat ze het vertelt aan haar vriend?

Kan ook zijn dat het verliefdheids-gevoel is overgegaan naar houden van.
Maar ik ken jouw vriendin en haar vriend niet dus ik kan dat niet zeggen.

Maar misschien kun je dat idee bij haar neerleggen, kan zijn dat ze er nog nooit op die manier naar heeft gekeken.

En als dat het niet is kan het inderdaad zo zijn dat het gewoon over is tussen hun. Hoe jammer ook, zulke dingen gebeuren.

De fase ‘verliefdheid’ duurt vaak maar een aantal maanden.
Daarna gaat het normaal gesproken over in ‘houden van’.
De vlinders gaan dan vaak weg, maar je vind het wel fijn om bij elkaar te zijn, ook al zitten daar geen verliefde gevoelens meer bij…

Probeer elkaar eens te verrassen, op een onverwachte, spontane manier.
Plan een avondje voor elkaar in, waar je de ‘boel’ de boel laat, en even echt de tijd kan nemen voor elkaar.

En praat erover.
Communicatie is zo ontzettend belangrijk in een relatie.
Dan weet die jongen ook waar hij staat, en zodoende kunnen ze er wellicht samen nog uitkomen?

Want nu staat hij eigenlijk ‘buitenspel’.
En dat is ook niet fair, vind ik.