Vriendje met problemen (suikerziekte, scheiding)

Dankjewel allemaaal, echt doet me zo goed.

Ja hij gaat al naar een psycholoog, het is idd echt een beetje te veel nu allemaal.
Ah haha, mag ik vragen waarom je weer naar spuiten over gaat?
Ja ik kan het ok niet meer aan allemaal, want een goeie vriendin van mij heeft het ook heel moeilijk met de dood van die jongen en zij gaat ook naar een psycholoog, en die heeft vastgesteld dat zij op het randje van depressief zit,
dus ik wil ze allebei helpen (mijn vriendje en vriendin) en zodra ik dan thuiskom stort ik elke dag in omdat het me gewoon te veel wordt, maar ik wil er zo graag zijn voor hen…
En dat soort dingen zeg ik maar liever niet, omdat ik het niet wil ‘goedpraten’ want dan wordt hij juist nog chagarijniger, ik probeer het altijd maar positief in te zien, maar niet te zeggen van: er zijn ergere dingen, want dat zegt iedereen al tegen hem dus hij wordt daar nogal gek van.

Nee dat is het inderdaad niet, dat is gewoon hoe hij is. Hij appt nu ook met andere meisjes, terwijl hij weet dat ik dit niet leuk vind.
Ik heb hem dat gezegd, hij vroeg of hij er mee moest stoppen maar ik ga het hem niet verbieden. Maar het liefste heb ik natuurlijk dat hij zelf er mee stopt, ik snap gewoon niet waarom hij die behoefte zo heeft.
Hij appt ook met zn ex en daar kan ik dus écht niet tegen, daar gaat hij nu mee stoppen heeft hij gezegd, maar ik snap sowieso niet waarom hij dat doet.
Wat boeit het wat andere meisjes aan het doen zijn?
hij zegt dat hij zelf ook niet precies weet, waarschijnlijk omdat hij niet wil dat ik hem dingen verbied, dat hij kan doen wat hij wil zeg maar…
Maar dit vnd ik echt slechte redenen.

Hij zit nu slecht in zijn vel en dat kun je echt merken, het gaat slechter tussen ons en het wordt weer net als een paar maand geleden, ruzies en veel huilbuien.
Het verschil is alleen dat ik nu ook slecht in mijn vel zit, dus ik ben bang dat als het zo doorgaat, ik het uit ga maken.
Dit heb ik hem vandaag gezegd en hij doet nu wel weer wat meer zijn best, maar ik trek het allemaal niet meer…

Een dagje weg doen we ook wel vaak, maar hij is vaak bang dat er iets met hem gebeurd ivm suiker, en omdat we dan ver van huis zijn raakt hij in paniek, etc. etc.

Tja… het is toch wat…

Ah ik vind het echt vervelend om te lezen hoe rot jij je voelt. Nog gecondoleerd met je klasgenoot/vriend.

Ik denk dat het heel goed is dat je tegen je vriend heb gezegd dat je het misschien uit gaat maken als het zo door gaat en ik vind het ook goed dat je daar over nadenkt. Ik zeg niet dat je bij hem weg moet gaan maar het klinkt alsof hij je behoorlijk slecht behandelt terwijl jij ontzettend je best voor hem doet en daarnaast alsof hij je vooral ongelukkig maakt dus er moet wel iets veranderen. Het is echt niet goed dat hij alles op jou af reageert, zeker nu jij zelf ook genoeg hebt om mee te dealen.

Als ik jou was zou ik tegen je vriend zeggen dat je begrijpt dat het allemaal erg zwaar voor hem is en dat je erg meeleeft maar dat je je niet meer zo slecht door hem gaat laten behandelen en dan kan je vertellen wat je anders wil zien. Wacht dan gewoon zijn gedrag af en besteed wat tijd aan jezelf. Praat met mensen over wat je voelt, ga iets leuks doen, neem wat rust en zorg gewoon even voor jezelf in plaats van voor anderen want dat heb je nu nodig en dat is je goed recht. Sterkte overal mee!