Vriendje met problemen (suikerziekte, scheiding)

Hallo,

ik hoop dat iemand mij hier kan helpen…
Ik heb nu bijna een half jaar verkering, maar het is niet een ‘normale’ relatie die je op deze leeftijd zou hebben.
We hebben het heel leuk samen en ik ben hartstikke verliefd, maar er zijn wel wat probleempjes.

Een half jaar geleden vroeg hij mijn nummer, we gingen een tijdje appen en na een paar weken hebben we voor het eerst afgesproken. Ik vond hem meteen al een leuke jongen, maar was nog niet echt verliefd. Na een tijdje werd ik wel verliefd en kregen we verkering.
Het begon allemaal heel leuk, zoals alle prille relaties.
Maar mijn vriendje had het wel heel moeilijk met de scheiding van zijn ouders, dit was namelijk een paar maand geleden (voordat ik met hem omging) gebeurt.
Hij kon het niet goed verwerken en zat vaak in een dipje. Het ging ook lichamelijk met hem niet zo goed, hij voelde zich vaak niet fit en dronk ook al heel lang geen alcohol meer en ging bijna niet uit.
Dit was heel moeilijk voor hem, omdat hij ‘vroeger’ altijd elk weekend uitging en elk feest afging.
Er werd dus nogal wel eens wat op mij afgereageerd, maar hij was wel altijd heel lief voor mij, dus accepteerde ik alles.
Na twee maanden verkering kreeg ik op een zondag een verschrikkelijk bericht, namelijk dat hij suikerziekte had… Ik ben meteen naar het ziekenhuis gegaan, we moesten allebei huilen, dit zou namelijk echt veel veranderen aan zijn leven.
Die hele week heeft hij in het ziekenhuis gelegen, ik hoefde nog maar heel weinig naar school en heb ook veel gespijbelt. Ik heb hele dagen alleen met hem in het ziekenhuis gezeten en we hebben daar heel veel gepraat (veel meer kan je ook niet in zo’n ziekenhuis).
We hebben toen dus een hele sterke band gekregen…
Maar sinds zijn suikerziekte is eigenlijk alles verandert.