vriendje met bindingsangst

Oke, ik zal even vanaf het begin beginnen, misschien dat dit chaotische verhaal dan wat minder chaotisch is.

Ik heb 5 maanden geleden iets met een jongen gekregen, of tenminste, we gingen met elkaar, en we gaan allebei niet met anderen. MAAR het heet geen relatie… En nee: het was/is ook geen sex relatie. Maargoed, het ging ongeveer een maand geleden uit. Ik was er echt kapot van, en dat alles door 1 stomme ruzie…

Maar 2 weken later kwam die weer terug en naja lang gesprek dit dat, en het werd eigenlijk nog leuker tussen ons als dat het daarvoor al was.

Tot op het punt dat het weer wat serieuzer werd… Zaterdag kwam die helemaal voor mij uit een bbq (koninginnendag) terwijl die wist dat ik ziek was. Die jongen doet alleen waar die zin in heeft, dus hij zou zoiets echt niet doen als die me niet meer leuk had gevonden ofzo…

En ik had dus aangegeven dat ik het zo een beetje vaag vind en naja een discussie over hoe hij is als zijn vrienden erbij zijn namelijk want dat is echt niet cool. En toen “ineens” wist ie niet of die hier nog wel mee verder wilde etc… etc etc…

ik word er echt een beetje moedeloos van, we hebben vannacht de hele nacht wakker gelegen, en je ziet aan hem dat ie zich kut voelt! Echt heel kut… Dat doe je toch niet als je iemand helemaal niet meer leuk vind? En toen zoende ie me toch…

En nu heb ik echt zoiets van? Wat nou als dit echt bindings angst is? Dan is het niet zo gek hoe die steeds reageert…maar ik word hier wel een beetje moedeloos van… i

aargh iemand ervaring? help? ! en sorry voor het lange verhaal.

vraag gewoon duidelijk wat hij wilt, en of hij last heeft van bindingsangst…
je moet gewoon weten waar je aan toe bent in een ‘relatie’. Bovendien je hoeft je daar echt niet voor de schamen (of het raar vinden om te vragen) je kent hem inmiddels al een hele tijd dus… Eerlijkheid duurt het langst.
succes!

Lijkt me inderdaad dat je hem er het beste naar kan vragen. Met zulke vage situaties schiet niemand iets op.

oooh ik heb nu bijna precies hetzelfde!
ik ben ook iets meer dan 5 maanden met een jongen bezig die telkens als het iets serieuzer wordt weer even afstand neemt en dan daarna weer terugkomt

^hierboven,
heb ik ook gehad met een jongen, 14 maanden. Dat is zo slopend, want dan ga je op een gegeven moment aan jezelf twijfelen. Heb nu definitief afstand genomen, en dat vond ie toch wel heel klote. (tis je geraaie haha) Zelfs toen hij heel even een vriendin had had ie alleen oog voor mij… Maar nu ik er afstand van heb genomen, sinds 1,5 maand, heb ik een andere jongen leren kennen. Die wél voor me gaat en geinteresseerd is in mij. En ik heb die andere jongen afgelopen zaterdag weer gezien, en ik kon heel goed weerstand bieden aangezien ik die nieuwe jongen in mijn achterhood had; kortom; ermee kappen. Als hij nu nog niet klaar is voor een relatie, komt hij vanzelf naar je toe als hij dat wel is! Zo moet je het ook brengen; ik hoor het wel als je er wel klaar voor bent, dan zien we dan wel verder; ik ga in ieder geval niet op je wachten.

Je kunt er lang en breed over lullen maar hij speelt wel met je, bewust of onbewust!

Ik heb dat 2 jaar lang met een jongen gehad, hij wilde niks serieus en vond het goed zo. Maar mij brak het. Ondertussen steeds ruzie en dan spraken we elkaar een tijdje niet en bloeide het toch weer op.

Tot ik op een gegeven moment een beetje door een vriend van hem aangetrokken werd, dit kwam uiteraard uit want ik vertel die jongen alles. De week erna hebben we gepraat en kwamen we er uit dat we gigantisch van elkaar hielden en toch verkering wilden. Sinds die dag hebben we toch een relatie en dat is zondag al een jaar :slightly_smiling_face:

Hiermee wil ik zeggen dat het goed kan komen als je wacht, maar ik zou het je niet aanraden. Ik heb me twee jaar zo onzeker gevoeld, ik wilde niks met andere jongens, maar toch weer wel. Ik kon hem gewoon niet vergeten, wat ik nu wel begrijp, aangezien het (voor nu) de liefde van mijn leven is.

Ik zou eerst met hem praten, als hij het ‘nu wel goed vindt’, dan zou ik het afkappen. Als hij van je houdt, komt hij terug.

Ja heb ik ook gehad, een half jaar ongeveer. Ik werd steeds gekker op hem maar ik had het gevoel dat ik me in moest houden omdat we geen “echte” relatie hadden. Ik heb echt lang op hem gewacht maar uiteindelijk kwam het er maar niet van… Vind het nog steeds jammer eigenlijk want ik had hem echt zo graag maarja. Je word er echt zot van na een tijdje hoor, dus probeer eens met hem te praten… En anders kan je er mee kappen, misschien dat hij dan pas inziet wat hij mist (dat was bij mij het geval maar door omstandigheden ben ik daar toen niet op ingegaan, waar ik nog steeds spijt van heb :p)

ja naja het lastige is is dat niet iedere jongen weet dat ie bindings angst heeft,

maar nu was het dus even klaar tussen ons en heeft ie gewoon op 1 avond met 2 andere meisjes gezoent :expressionless: wtf?! nou ik ben er echt een beetje klaar mee…

En toen kwam het punt waarop ik instortte… crap. en nu?