Vriendje met bindingsangst

Hai allemaal,
Ik ben sinds kort student en ook lid geworden bij een studentensportvereniging, waar ik heel veel mensen heb leren kennen, heel veel leuke mensen, waaronder ook een jongen waar ik al snel wat mee kreeg. Een halve week nadat we wat kregen vertelde hij me al dat hij een beetje last had van bindingsangst, maar dat hij het allemaal onder controle had. 3 weken geleden was ik bijna het hele weekend bij hem en toen ik de maandag daarop weer bij hem was zei hij dat hij heel moe was, omdat hij het niet gewend was dat er zoveel tijd iemand bij hem op z’n kamer was (hij is ook student, maar woont zelfstandig, dus zonder huisgenoten), maar dat hij er wel aan zou wennen mettertijd. Dat is nu ongeveer 2,5 week geleden. Afgelopen maandag kwam hij opeens bij me langs en nadat we eerst normaal gepraat hadden zei hij opeens dat hij toch teveel last had van z’n bindingsangst en het uit wou maken. Ik heb toen nog geprobeerd om te vragen of het echt niet anders kon, of er niet een manier was waarop we toch door konden maar hij wilde het niet. Nu is het dus uit en zit ik weer in m’n eentje na 5 weken relatie en anderhalve maand als student. Hij was m’n eerste vriend en ik had het echt totaal niet aan zien komen, en voel me dus ook behoorlijk kut, logischerwijs. Zijn hier andere mensen die hier ervaring mee hebben? Wat is jullie manier om over zo’n break-up heen te komen? Ik weet dat het niet mijn schuld is en verwijt mezelf ook niks, want ik heb alles gedaan om het zo goed mogelijk te maken. Ik moet nu alleen over hem heen komen en dat is nog niet zo makkelijk, juist ook omdat ik hem ook niet zo goed iets kan verwijten.