vriendje, maar een zwak voor een ander,

hee meiden!

ik heb even wat advies nodig want ik weet het echt niet meer,

ik heb al een paar maanden een super lief vriendje, ben ook hartstikke blij met hem, we hebben het ook altijd super gezellig met elkaar maar,
ik kom natuurlijk ook vaak bij hem thuis en daar is altijd een jongen die eigenlijk daar zowat bij het gezin hoort.

maar …daar heb ik een jaar geleden wat mee gehad, hij was eigenlijk mijn eerste echte liefde, maar hij kapte het toen af en toen heb ik hem een jaar niet gezien of gesproken. tot ik dus met mijn vriendje kreeg, nu zie ik hem weer.
maar als hij er dus is, voel ik me zo ongemakkelijk, ik herinner me alsmaar waarom ik hem nou zo leuk vond, en als we aan de keukentafel zitten denk ik alleen maar aan hem, dat ik eigenlijk bij hem wil zijn. ik weet het, super slecht!
maar ik heb zo’n zwak voor hem, maar ik hou van mijn vriendje…
ik weet niet wat ik moet doen, want ik voel me nu zo schuldig tegenover mijn vriend.

wat moet ik doen ?
xx
(bedankt voor het lezen , verhaal is iets langer geworden dan gepland )

ik heb echt geen idee wat je zou moeten doen xdd ik zou zeggen probeer hem te vergeten :slightly_smiling_face:
succes

tsja…

Dat gaat moeilijk omdat hij heel vaak bij mijn vriend thuis is :frowning_face:

minder vaak naar je vriend thuis gaan? maar vragen of hij naar jou toe komt.
En ja het klinkt raar maar, zijn ze nou broers? en heb je met allebei gehad :’) Best grappig eigenlijk

Ik had dit ook een keertje, ik heb gekozen voor mijn huidige vriend. Een ex-vriend is niet voor niks een ex-vriend. Als hij zich toen aan iets stoorde bij jou zal dit nu ook het geval zijn.

Als je echt een leuke en lieve vriend hebt, denk ik dat het beter is om bij hem te blijven. Tenzij je je er echt verschrikkelijk rot bij voelt, en alleen maar je ex terug wil. Maar ik zou voor je vriend gaan !

Zelfde situatie alleen ik heb een relatie van 3 jaar en ik ken die jongen ‘man’ van stage.

De broer van mijn vriend is hij (soort van ex) beste vrienden mee. en mijn vriend gaat altiid met hun om .
ja ik heb echt een supervriendje waar ik echt stapel mee ben. maar de laatste tijd ben ik zo stil bij hem omdat ik me onzettend schuldig en rot voel.
Echt een rotsituatie xd

denk is aan die leuke dingen van je huidige vriend en ik zou gewoon minder proberen te letten op je ex

Ik heb dit ook gehad. Alleen zat die jongen bij mij in de klas. Ik heb het m’n vriendje verteld, alleen niet over die jongen. Ik vertelde hem dat ik minder verliefd op hem was etc. Een weekje later was het uit.
Maar probeer ook verder te denken. Met wie wil je gelukkig worden? Hoe ziet je het voor je. Met je huidige vriendje of dus je ex. En is het wederzijds van die jongen?
Lekker serieus haha. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ontzettend bedankt al voor de reacties!

@lovehedgehogs , hoe ga jij ermee om dan?

Moeilijk ik heb heel veel twijfels.
Ik doe alsof er niks aan de hand is bij mijn vriend terwijl ik wel hele tijd die jongen in mijn hoofd heb spoken.
Ik moet nog even alles op een rijtje zetten en er goed over gaan nadenken. Maar ik heb gewoon het gevoel alsof ik 3 jaar van mijn leven heb overgeslagen ik wil lol maken en ik denk dat ik dat bij die andere jongen meer kan dan bij mijn vriend.
(vanmorgen dacht ik er nog heel anders over)…

Haha bedankt XchocoX , het word sowiso niks met die ex. ik zit er meer mee of ik het eerlijk moet. zeggen tegen mijn vriend met waarschijnlijk als gevolg dat het uitgaat of dat ik moet hopen dat het overgaat en me schuldig bliif voelen tegenover mijn vriend

Upje

Het was wel je eerste liefde, dan is het niet raar dat je daar een zwak voor blijft hebben. Misschien kun je gewoon tegen je vriend zeggen dat je je niet zo gemakkelijk voelt bij die ex van je? Uiteindelijk is eerlijkheid 't best, maar ik snap het best wel als je je vriend niet wil vertellen dat je nog een beetje gevoelens hebt voor je ex. Maar als je zegt dat je 't niet zo fijn vindt begrijpt hij dat vast wel en dan kunnen jullie minder naar hem toe?

Dat is echt zo vervelend.
Als je hem niet zo vaak zou zien kan je makkelijk zeggen ‘zet hem uit je hoofd’. Dat is nu lastiger, maar niet onmogelijk!
Mij is het ook gelukt, ik zie hem 2x per week, en ik ben nu zover dat ik me echt aan zijn irritante kanten kan ergeren. En daarvoor zag ik die slechte eigenschappen niet eens. In het begin accepteerde ik dat ik nog gevoelens voor hem had. Ik heb het m’n vriend niet verteld en sprak met mezelf af dat ik niets met die gevoelens zou doen, tenzij het echt uit de hand liep. Ik denk dat je zelf het best kan bepalen wanneer dat zo is. Je houdt nu nog echt van je vriend zeg je, dan zit het zoals ik het zie nog goed, voorlopig.
Pas later ben ik mezelf gaan voorhouden dat het nergens op sloeg, die gevoelens, dat mijn vriend niet voor niets mijn vriend was, dat het oneerlijk was tegenover m’n vriend als ik aan die jongen bleef denken.
Dat werkte best goed: dus eerst accepteren, kijken wat er gebeurt, en pas daarna keuze maken en wel of niet verdergaan met vriendje!

Ik zou er eens goed over na gaan denken, en dan niet 's avonds in bed, dan kan je niet meer slapen, maar als je bijvoorbeeld een middagje alleen thuis bent, lekker op de bank in stilte. Eigenlijk zeg je het zelf al: Je houdt van je vriendje. Dan is dat behoorlijk duidelijk, alleen is nu de vraag: Houd je van die andere jongen? Het is inderdaad logisch dat je een zwak voor hem hebt, het is je ex. Ik heb ook nog steeds een zwak voor mijn ex. Probeer je meer de focussen op je huidige vriend, vraag anders of hij vaker naar jou toe komt of ga samen iets leuks doen, bijv. samen naar een parkje of zo. Het hoeft niet heel bijzonder te zijn. En als je die ex echt niet kan vergeten, zou ik me toch gaan afvragen of je zeker weet dat je je vriendje wel leuker vindt, weet je zeker van wel maar krijg je je ex echt niet uit je hoofd, praat er dan over met je vriend. Hij kan twee dingen doen.

1. Het accepteren en je proberen te helpen.
  2. Boos worden, okal zeg je dat je hem leuker vindt en meer van hem houdt.
    Als hij het tweede doet weet je het meteen: hij is je niet waard.
    Veel succes!
    x

ik zit er ook echt continu over na te denken, en je hebt gelijk ik kan inderdaad niet meer slapen dan :wink: ik denk dat ik er maar heel goed over na gaan denken, en als het nog erger word dat ik het maar met mijn vriend erover ga hebben, maar voor nu ga ik maar minder vaak naar mijn vriendje huis en ik ga tegen hem zeggen dat ik liever niet heb dat ik mn ex zie omdat ik het lastig vind. hopelijk gaat hij dan gaan moeilijke vragen stellen.
hartstikke bedankt voor de reacties meiden! heb er echt wat aan !

Denk dat ieder meisje een zwak zal houden voor haar eerste liefde/vriendje/crush.
Dat je dat denkt is niet zo slecht, dat je het verder toe laat en het niet tegen houdt is wel slecht.
Dus probeer het weg te stoppen en kies voor je vriendje.

ik ga het ook wegstoppen, maar het voelt zo oneerlijk tegenover mijn vriend. ik vertel altijd alles tegen hem,…